مشخصات سخت‌افزاری گلکسی اس ۷ ، یکبار دیگر فاش شد

زمان زیادی تا معرفی پرچمدار جدید سامسونگ باقی نمانده و شایعات به اوج خود رسیده‌اند. اما این بار، افشا شدن مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی اس ۷ ( Samsung Galaxy S7 ) توسط عکس گرفته شده از بروشور یک فروشگاه در اسپانیا اعتبار بیشتری به شایعاتی که تا به‌حال شنیده‌ایم می‌بخشد. با گجت نیوز همراه باشید.

طبق اطلاعات چاپ شده برروی این بروشور، Galaxy S7 و Galaxy S7 edge حامل نمایشگرهایی با اندازه‌های ۵.۱ و ۵.۵ اینچی خواهند بود که هردو از رزولوشن QHD و از نوع SuperAMOLED بهره می‌برند. چیپست مورد استفاده در این دو گوشی Snapdragon 820 می‌باشد که احتمالا برای بازارهای اروپا و شمال امریکا درنظر گرفته شده است. ناگفته نماند ۴ گیگابایت رم در کنار این چیپست قرار گرفته‌اند تا برای کاربر تجربه بی‌نظیری از کار با گلکسی اس ۷ به ارمغان بیاورند.

صفحه نمایش دستگاه نسبت به فشار حساسیت نشان می‌دهد و بدین ترتیب این قابلیت برای اولین بار در اسمارت‌فون های سامسونگ به کار خواهد رفت. قبلا نیز نمایشگرهای حساس به فشار را که اختصارا Force Touch نامیده می‌شوند در آیفون ۶اس اپل دیده بودیم و حالا پرچمدار جدید سامسونگ از این فناوری پشتیبانی به‌عمل می‌آورد.

در ادامه بروشور فروشگاه اسپانیایی به امکان افزایش حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی با افزودن microSD به دستگاه نیز اشاره شده اما هنوز سقف میزان حافظه برای گوشی مشخص نیست. همچنین باتری‌های حجیم ۳,۰۰۰ میلی‌آمپر برای گلکسی S7 و ۳,۶۰۰ میلی‌آمپر برای گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S7 edge ) درنظر گرفته شده‌اند.

gsmarena_002

دیگر ویژگی پرچمداران جدید سامسونگ، مقاومت دربرابر نفوذ گرد و غبار و آب به درون دستگاه است و گواهینامه IP67 مهر تاییدی بر ادعای ماست. بنابراین درصورتی که Galaxy S7 به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب قرار گیرد مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد.

S7 edge و Galaxy S7 یازدهم مارس (۲۱ اسفندماه) به بازار عرضه خواهد شد؛ البته این تاریخ برای اسپانیا پیش‌بینی می‌شود و زمان عرضه در بازارهای گوناگون متفاوت خواهد بود.

طرفداران سامسونگ می‌توانند با پرداخت ۷۰۰ یورو برای Galaxy S7 و ۸۰۰ یورو برای S7 edge پرچمدار جدید سامسونگ را در اختیار خود داشته باشند. شایان ذکر است سامسونگ درکنار هر Galaxy S7 یا Galaxy S7 edge یک هدست واقعیت مجازی Gear VR به مشتریان هدیه خواهد داد.

منبع : GSM Arena