سم آلتمن خالق هوش مصنوعی ChatGPT در مایکروسافت

هایجک سال: خالق هوش مصنوعی ChatGPT به مایکروسافت پیوست!

سم آلتمن، مدیرعامل سابق OpenAI که به خالق هوش مصنوعی ChatGPT‌ مشهور شده، پس از اخراج از این شرکت فورا به استخدام شرکت مایکروسافت درآمد.

مایکروسافت، سم آلتمن مدیرعامل سابق OpenAI و گرگ بروکمن، هم‌بنیان‌گذار این کمپانی را به‌خدمت گرفت. آلتمن که به‌عنوان خالق هوش مصنوعی ChatGPT‌ شناخته می‌شود، پس از آنکه روز جمعه اعلام کرد شایستگی‌های لازم برای ادامه رهبری اوپن ای آی را ندارد، از این شرکت اخراج شد. در حالی که مذاکرات برای بازگشت این مدیر اجرایی موفق در حال انجام بود، اما در نهایت ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت خبر از اضافه شدن او به‌همراه همکار سابقش یعنی گرگ بروکمن به این شرکت داد. ظاهرا این دو قرار است تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی پیشرفته مایکروسافت را راه بیاندازند و آلتمن به‌عنوان مدیرعامل این گروه جدید مشغول فعالیت شود.

سم آلتمن خالق هوش مصنوعی ChatGPT در مایکروسافت

سم آلتمن در کنار ساتیا نادلا

ساتیا نادلا در پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده می‌گوید:

ما هیجان‌زده هستیم تا خبر پیوستن سم آلتمن و گرگ بروکمن به مایکروسافت برای تشکیل و رهبری یک تیم تحقیقاتی جدید در زمینه هوش مصنوعی پیشرفته را اعلام کنیم. ما مشتاقانه در حال حرکت به سمت جلوییم تا منابع مورد نیاز برای موفقیت آن‌ها را تأمین کنیم.

آلتمن با بازنشر پیام نادلا، کامنتی را متن کوتاهی با مضمون «مأموریت ادامه دارد» را هم منتشر کرده تا به پیوستن به مایکروسافت اذعان کند. نادلا در خصوص حضور مدیرعامل سابق اوپن ای آی به‌عنوان یک مدیر اجرایی در شرکت مایکروسافت و نقش جدید آن می‌گوید:

ما طی این سال‌ها در مورد اینکه چگونه باید به بنیان‌گذاران و مبتکران فضایی را برای ایجاد یک هویت و فرهنگ مستقل در مایکروسافت ایجاد کرد، درس‌های زیادی را یاد گرفته‌ایم. درست مثل گیت هاب، موجانگ استودیو و لینکدین، من بی‌صبرانه منتظر تکرار چنین اتفاقی هستم.

سم آلتمن خالق هوش مصنوعی ChatGPT در مایکروسافت

سم آلتمن خالق هوش مصنوعی ChatGPT در مایکروسافت

مایکروسافت به رهبران تیم‌های مختلف داخل مجموعه خود، لقب مدیرعاملی کل می‌دهد. به‌طور مثال اخیرا به فیل اسپنسر مدیر ایکس باکس لقب مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت را داده است. مایکروسافت همچنین برای خریدهای مهم خودش مثل گیت هاب، لینکدین و اکنیویژن بلیزارد هم از این لقب‌گذاری استفاده می‌کند. بنابراین خالق هوش مصنوعی ChatGPT قرار است مدیرعامل بخش جدید و مهمی در مایکروسافت شود که قرار است در زمینه هوش مصنوعی پیشرفته فعالیت کنند.

بروکمن نیز فاش کرده که تیم جدید مایکروسافت از استعدادهای برتر OpenAI تشکیل خواهد شد. جیکوب پاچوکی مدیر تحقیقاتی OpenAI رهبر یکی از بخش‌های تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی پیشرفته مایکروسافت خواهد شد. شیمون سیدور دانشمند تحقیقاتی و الکساندر مدری رئیس بخش آماده‌سازی OpenAI نیز ریاست بخش‌های دیگری از این تیم را بر عهده خواهند داشت.

اوپن ای آی پس از اخراج آلتمن، مدیرعامل سابق Twitch را به‌خدمت گرفت

استخدام آلتمن تنها چند ساعت پس از شکست مذاکرات با هیئت مدیره OpenAI برای بازگرداندن او به‌عنوان مدیرعامل این شرکت انجام شد. اوپن ای آی نیز فورا امت شیر مدیرعامل سابق و هم‌بنیان‌گذار Twitch را به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت خود منصوب کرد. از جمعه گذشته که آلتمن اخراج شد، میرا موراتی به‌عنوان مدیرعامل موقت این شرکت مشغول فعالیت بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*