گوشی هوشمند اوپو A30 ؛ یک کپی بی نقص از وان پلاس ایکس !

اوپو یک شرکت نسبتا شناخته شده‌ی مستقر در چین است احتمالا نامش به گوشتان خورده است. دستگاه های سری N این کمپانی شناخته ترین محصول آنها محسوب می‌شوند که به دلیل امکانات بالا به چنین محبوبیتی دست پیدا گرده اند. اوپو در ما گذشته دو گوشی هوشمند جدید F1 و F1 Plus را معرفی کرد؛ اما به نظر می‌رسد کار به همینجا ختم نشده و به تازگی جدیدترین محصول این تولید کننده با نام اوپو A30 معرفی شد.

قبل از هر چیز، باید عنوان کنیم که این گوشی رسما بوسیله‌ی اوپو رونمایی نشد؛ اما مشخصات آن در یکی از وبسایت مرتبط چینی ظهور کرد و حال دارایی های اوپو A30 مشخص شده است.

با در دسترس قرار گرفتن مشخصات اصلی این گوشی، می‌توان اینگونه بیان کرد که اساسا با یک نسخه‌ی جدید از مدل ایکس شرکت وان پلاس مواجه هستیم. چرا که گذشته از مقوله‌ی طراحی ظاهری، ویژگی های فنی آن هم با وان پلاس ایکس تشابه دارد. اوپو A30 دارای یک فریم فلزی است که بین دو قطه شیشه جای گرفته. این دستگاه از صفجه نمایشی به وسعت ۵ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰P ( معادل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل ) بهره می‌برد و همراه با آن، ۳ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی وجود دارد.

این گوشی به اسنپدراگون ۸۰۱ مجهز شده و همانطور که اطلاع دارید، چهار هسته‌ی پردازشی با سرعت کلاک ۲.۳ گیگاهترز در خود جای داده و برای افعال گرافیکی، از پردازنده‌ی آدرنو ۳۳۰ استفاده می‌کند. سایر ویژگی ها به دوربین های جلو و پشت این گوشی معطوف می‌شوند؛ به طوری که یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی ( با دیافراگم ۲.۲ ) در پشت دستگاه قرار داده شده و همچنین دوربینی ۸ مگاپیکسلی به جلوی این گوشی زینت بخشیده است.

اوپو برای تامین انرژی جدیدترین گوشی اش باتری ۲,۵۲۵ میلی آمپر ساعتی را برگزیده که  البته غیر قابل تعویض است. این گوشی با اندروید پیش فرض ۵.۱ یک روانه‌ی بازار خواهد شد که رابط کاربری ColorOS 2.1  همین شرکت روی آن نصب شده است. اوپو A30 در ابعاد ۱۴۰ در ۶۹ در ۶.۹ میلی‌متر طراحی شده وزن خالص آن به ۱۳۸ گرم می‌رسد.

متاسفانه در گزارشی که این وبسیات چنین منتشر کرد، حرفی از قیمت  و زمان عرضه این دستگاه زده نشده است؛ هر چند احتمالا  به زودی جزئیات قیمت این گوشی  و زمان عرضه آن نیز در اختیارمان قرار خواهد گرقت. از همین حالا می‌توان گفت که این گوشی قیمت بیشتری در مقایسه با وان پلاس ایکس خواهد داشت اما لازم ذکر است که برخی از وبسیات قیمت این دو گوشی را یکسان عنوان نموده اند.

منبع: androidheadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*