قابل اطمینان ترین خودروهای هیوندای

قابل اطمینان ترین خودروهای هیوندای که تا به حال ساخته شده است

کدام خودروهای هیوندای، انتخاب مطمئن‌تری برای خریداران محسوب می‌شوند؟ در این مطلب قصد داریم قابل اطمینان ترین خودروهایی که هیوندای تا به حال ساخته است را معرفی کنیم.

هر کسی که قصد خرید یک خودرو دارد، به معیارهای زیادی توجه می‌کند؛ اما قطعا یکی از مهم‌ترین این معیارها این است که خودروی مورد نظر، قابل اطمینان باشد. حتی اگر یک خودروی ارزان قیمت خریداری کنید، ممکن است آن اتومبیل در درازمدت هزینه‌های بسیار بیشتری را روی دست شما بگذارد و در نهایت، خرید به‌صرفه‌ای برای شما محسوب نمی‌شود.

هیوندای به‌عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان کره جنوبی و جهان، همیشه در این زمینه خوب کار کرده و خودروهایی را به بازار عرضه کرده که همواره عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند، قابل اطمینان بوده‌اند و به همین دلیل در بین مشتریان در سراسر جهان از محبوبیت زیادی بهره می‌برند. با وجود این، فراخوان‌های اخیر از جمله فراخوان مربوط به آتش‌سوزی موتور در برخی از خودروهای قدیمی‌تر هیوندای، باعث شده کمی از اعتماد مشتریان به محصولات این برند کاسته شود. ولی ما به شما اطمینان می‌دهیم که خودروهای هیوندای با وجود برخی مشکلات و فراخوان‌های اخیر، همچنان بسیار قابل اعتماد و مطمئن هستند و انتخاب خوبی برای خرید محسوب می‌شوند.

به همین منظور، ما اکنون در این مقاله قصد داریم تعدادی از قابل اطمینان ترین خودروهایی که هیوندای تاکنون ساخته را به شما معرفی کنیم. برای رتبه‌بندی مطمئن‌ترین مدل‌های هیوندای تاکنون از داده‌های iSeeCars استفاده شده است که لیستی شامل 12 میلیون خودرو دست دوم را تجزیه و تحلیل کرده تا در نهایت مشخص شود کدام خودروها از نظر عمر و مسافت پیموده شده، بیشتر از حد متوسط دوام می‌آورند. همچنین هر خودرو در یک مقیاس ده امتیازی، رتبه‌بندی می‌شود.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که امتیازات و رتبه‌بندی‌های اعلام شده، میانگینی از تجربه مشتریان است و شاید یک خریدار تجربه متفاوتی از یک خودرو داشته باشد. همچنین جدیدترین مدل‌های هیوندای هنوز در این فهرست رتبه‌بندی نشده‌اند و به همین دلیل، ما قابل اطمینان ترین خودروهای هیوندای که تا همین چند سال پیش عرضه شده‌اند را معرفی و بررسی می‌کنیم.

ده مورد از قابل اطمینان ترین خودروهای هیوندای

حالا شما را دعوت می‌کنیم که لیست ده خودرو از قابل اطمینان ترین خودروهای هیوندای تاکنون را مشاهده کنید. همچنین در این لیست، این خودروها را به‌طور خلاصه معرفی می‌کنیم و امتیاز آنها از نظر قابلیت اطمینان را بررسی می‌کنیم.

10. هیوندای النترا جی تی

هیوندای النترا جی تی

هیوندای النترا GT پس از عرضه در بازار ایالات متحده آمریکا، کار سختی برای موفقیت و فروش بالا در این کشور داشت. النترا جی تی یک هاچ بک کوچک و اقتصادی بود و باید در بازاری رقابت می‌کرد که در آنجا خودروهای کوچک و هاچ‌بک‌ها طرفدار زیادی ندارند. با این حال، مدل 2018 این خودرو بر خلاف قیمت اولیه مناسب و اقتصادی خود، عملکرد بسیار خوبی از نظر لذت رانندگی و همچنین از لحاظ کاربردی بودن ارائه کرده است. همچنین طبق بررسی‌های انجام شده، فضای بار النترا GT با بسیاری از کراس‌اوورهای گران‌قیمت‌تر موجود در بازار برابری می‌کند.

با تمام این تفاسیر، النترا جی تی نتوانست به فروش چندان بالایی دست پیدا کند و در نهایت، تولید و عرضه آن کنار گذاشته شده تا شاسی بلندها و کراس اوورهای پرسودتر و احتمالا محبوب‌تر، جای آن را بگیرند. بنابراین اگر می‌خواهید سوار یک النترا GT شوید، باید به دنبال مدل‌های کارکرده بگردید، چرا که دیگر خبری از تولید مدل‌های جدید این هاچ بک مقرون به صرفه نیست. اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که با خرید مدل‌های کارکرده النترا جی تی نیز پشیمان نمی‌شوید. این خودرو بسیار مطمئن، خوش‌ساخت و کاربردی است و iSeeCars نیز رتبه اطمینان 7.1 از 10 را به آن داده است که باعث شده آن را در جایگاه دهم لیست قابل اطمینان ترین خودروهای هیوندای تا به امروز قرار دهیم.

9. هیوندای آیونیک پلاگین هیبرید

هیوندای آیونیک پلاگین هیبرید

هیوندای IONIQ به‌عنوان نخستین ورود هیوندای به فضای خودروهای الکتریکی، عملکرد بسیار خوبی داشت. آیونیک در سه مدل هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی عرضه شد، اما مدل الکتریکی یا EV آن بود که بیشترین توجه‌ها را به خود جلب کرد. با این حال قطعا مدل پلاگین هیبریدی برای بسیاری از افراد، گزینه بهتری محسوب می‌شد؛ مخصوصا در‌ آن زمان که این خودرو به بازار عرضه شد. در آن زمان امکانات شارژ خودروهای الکتریکی در سراسر کشورها محدودتر از امروز بود و یک خودروی پلاگین هیبریدی به رانندگان این اطمینان را می‌داد که نگران تمام شدن شارژ خودرو در سفرهای طولانی خود نباشند.

هیوندای آیونیک، هیجان‌انگیزترین و بهترین خودروی این خودروساز کره‌ای برای رانندگی در جاده‌ها محسوب نمی‌شود؛ اما هیوندای این خودرو را به‌طور استاندارد به انواع تکنولوژی‌ها مجهز کرده و در سال 2019، آیونیک را با یک بروزرسانی، ارتقا داد. ورود مدل‌های جدید خودروهای الکتریکی IONIQ هیوندای به بازار باعث شد، این خودروساز کره‌ای مدل اصلی آیونیک را بازنشسته کند. همچنین پیشرانه پلاگین هیبریدی آن نیز بازنشسته شد و طیف گسترده‌ای از مدل‌ها که صرفا دارای باتری بودند، جای آن را گرفتند. با این حال، هیوندای آیونیک پلاگین هیبریدی، همچنان یک انتخاب مطمئن محسوب می‌شود و از iSeeCars نیز امتیاز 7.2 از 10 را در بخش قابلیت اطمینان دریافت کرده است.

8. هیوندای ولوستر

هیوندای ولوستر

ولوستر، یک هاچ بک اسپورت از شرکت هیوندای است که البته طراحی آن کمی عجیب و غیر معمول بود. Veloster نیز یکی دیگر از قربانیان اشتهای سیری‌ناپذیر بازار برای خودروهای بزرگتر شد و جدیدترین نسل آن، تنها چند سال پس از عرضه به بازار، در سال 2018 کنار گذاشته شد. هیوندای ولوستر یکی از ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار آمریکا در زمان عرضه محسوب می‌شد و قیمت اولیه زیر 20 هزار دلاری آن به‌همراه پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر، دوست‌داشتنی به‌نظر می‌رسید.

این خودرو از گیربکس شش سرعته دستی به‌صورت استاندارد بهره‌مند شد و نسخه توربو آن نیز به همراه گیربکس هفت سرعته DCT به فروش رسید. فضای داخلی ولوستر اگرچه استثنایی نبود، اما می‌توانیم آن را در این رده از خودروها قابل قبول بدانیم. فضای بار این خودرو نزدیک به 566 لیتر است و باید به این نکته توجه داشته باشید که ولوستر، یک خودروی جادار و خانوادگی نیست.

با وجود این، هیوندای ولوستر یک خودروی کوچک و اسپرت با قیمتی مقرون به صرفه است؛ اما این ترکیب مناسب، نتوانست به اندازه کافی خریداران را به خود جذب کند. با تمام بی‌مهری‌هایی که به این خودرو شد، iSeeCars امتیاز 7.5 از 10 را در بخش قابلیت اطمینان به Veloster داده که باعث شده آن را یکی از قابل اطمینان ترین خودروهای هیوندای تاکنون بدانیم.

7. هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت، یکی دیگر از خودروهای مقرون به صرفه این خودروساز کره‌ای است که در سال 2018 به دلیل جمع و جور بودن، فضای بار کافی، سطح تجهیزات مناسب و قیمت اولیه پایین، امتیاز خوبی در بررسی‌های وبسایت‌های خودرویی از آن خود کرد. گرم‌کن صندلی‌های جلو، اتصال اندروید اتو و اپل کارپلی و سیستم جلوگیری از برخورد جلو از جمله امکانات اضافی بودند که هیوندای Accent از آنها بهره‌مند شد. همچنین هیوندای برای مدل سال 2018 این خودرو، بازنگری‌هایی را در طراحی ظاهری آن اعمال کرد و زبان طراحی اکسنت با سایر محصولات خط تولید هیوندای در آن زمان، نزدیک‌تر شد.

اکسنت سابقه زیادی در تاریخ برند هیوندای دارد، اما اکنون در کمال تاسف مثل بسیاری از خودروهای ارزان‌قیمت دیگر کره‌ای‌ها، بازنشسته شده تا جا برای طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی و اس یو وی‌ها باز شود. با این حال، هم‌اکنون می‌توانید مدل‌های کارکرده بسیار خوبی را در بازار پیدا کنید و مطمئن باشید حتی مدل‌های چند سال گذشته این خودرو، بسیار قابل اعتماد هستند؛ گواه این ادعا نیز امتیاز 7.7 از 10 است که iSeeCars برای قابلیت اطمینان هیوندای اکسنت در نظر گرفته است.

6. هیوندای النترا

هیوندای النترا

جدیدترین نسل هیوندای النترا به‌خاطر قیمت مناسب، استایل خوب و سطح تجهیزاتی که دارد، در بررسی‌های وبسایت‌های خودرویی مورد ستایش قرار گرفته است. کارشناسان، Elantra جدید را خودرویی کامل می‌دانند که می‌تواند نیازهای طیف وسیعی از مشتریان را پاسخ بگوید. با این حال، النترا 2023 یکی از خودروهای هیوندای بود که تحت تاثیر فراخوان آگوست 2023 در رابطه با نقص کنترلر پمپ روغن قرار گرفت. اما حتی این فراخوان نیز نمی‌تواند اعتبار و مطمئن بودن این خودرو را در طولانی‌مدت، خدشه‌دار کند.

النترا هم جزو همان خودروهایی است که نتوانسته در رقابت با خودروهای بزرگتر، به آن چیزی که حقش است برسد. این خودرو حتی جادارترین سدان در نوع خود نیز نیست و فضای کابین و فضای بار چندان بزرگی را در اختیار سرنشینان قرار نمی‌دهد. همین مشکل باعث شده خیلی از خریداران، با وجود قیمت مناسب و ویژگی‌های خوبی که النترا دارد، روی خوشی به آن نشان ندهند. اما اگر نگاه مهربانانه‌تری به النترا داشته باشید، پشیمان نمی‌شوید؛ چرا که iSeeCars امتیاز اطمینان 7.8 از 10 را به این خودرو داده که باعث شده النترا در جایگاه ششم قابل اطمینان ترین خودروهای هیوندای تاکنون قرار بگیرد.

5. هیوندای آیونیک الکتریکی

هیوندای آیونیک الکتریکی

هیوندای آیونیک الکتریکی به‌عنوان اولین خودرو تمام برقی این خودروساز کره‌ای، جایگاه خاصی را از آن خود کرده است. IONIQ Electric در واقع خط و نشانی بود که هیوندای برای سایر خودروسازان کشید و نشان‌دهنده برنامه‌های آتی این خودروساز اهل کره جنوبی بود. نسخه اولیه آیونیک الکتریکی، آنطور که انتظار می‌رفت، چشمگیر و عالی نبود. این خودرو با هر بار شارژ کامل تنها 200 کیلومتر مسافت را طی می‌کرد؛ اما هیوندای در مدل سال 2020 آیونیک الکتریکی، برد حرکتی آن با یک بار شارژ را به 273 کیلومتر افزایش داد. حتی 273 کیلومتر برد حرکتی با هر بار شارژ نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای محسوب نمی‌شود، اما حداقل برای رقابت در آن زمان، منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد.

علاوه بر محدوده پیمایش حرکتی، یکی دیگر از مشکلات این خودرو، طراحی ظاهری و استایل آن بود که چندان مورد توجه قرار نگرفت. در مجموع، آیونیک الکتریکی آن چیزی نشد که هیوندای می‌خواست و به همین دلیل در سال 2022 از خط تولید کنار گذاشته شد و آیونیک 5 بسیار جذاب‌تر با پیمایش حرکتی بسیار بیشتر، جای آن را گرفت.

خیلی از کارشناسان و وبسایت‌های خودرویی، آیونیک 5 را بسیار بهتر از مدل قبلی می‌دانند و البته ما هم آن را رد نمی‌کنیم؛ اما IONIQ الکتریکی قبلی با امتیاز اطمینان 7.9 از 10 که از iSeeCars گرفته، همچنان یکی از قابل اطمینان ترین خودروهای هیوندای تاکنون محسوب می‌شود. این نشان می‌دهد، آیونیک الکتریکی هرچقدر هم که ایراد داشته باشد، اما باز هم می‌تواند خودروی بسیار مطمئنی برای خریداران باشد.

4. هیوندای سوناتا هیبریدی

هیوندای سوناتا هیبریدی

یکی دیگر از سدان‌های هیوندای که از استایل منحصربه‌فردی بهره می‌برد، سوناتا هیبریدی است. طراحی نمای جلوی Sonata Hybrid به‌گونه‌ای است که یا عاشق آن می‌شوید یا از آن تنفر خواهید داشت. در هر صورت، سوناتا خودرویی است که تمام معیارهای لازم برای یک سدان مناسب خانواده را دارد؛ از جمله کابین جادار، تجهیزات متنوع و پیشرانه‌هایی که مصرف سوخت بسیار مناسبی دارند.

یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های سوناتا هیبریدی، سقف خورشیدی آن بود که چشمگیر و جالب به‌نظر می‌رسد، اما احتمالا برای رانندگی روزمره کاربرد خاصی نخواهد داشت؛ چرا که این سقف خورشیدی حتی در آفتابی‌ترین مناطق هم انرژی لازم را فقط برای چند مایل رانندگی بیشتر تولید می‌کند. البته هیوندای ادعای دیگری دارد و می‌گوید این سقف خورشیدی می‌تواند در شرایط بهینه، انرژی لازم برای 1300 کیلومتر رانندگی را به‌صورت سالیانه تامین کند.

به هر حال سقف خورشیدی بیشتر به‌عنوان نمایش یک فناوری جالب از سوی هیوندای مورد توجه قرار گرفت و نمی‌توانیم آن را یک نوآوری کاربردی بدانیم. اما از این فناوری که بگذریم، به بحث قابلیت اطمینان بالای سوناتا هیبریدی می‌رسیم که باعث شده iSeeCars نیز امتیاز 7.9 از 10 را به این خودرو بدهد. پس اگر یک خودرو با مصرف سوخت اندک، فضای جادار، امکانات مناسب و فناوری جالبی مثل سقف خورشیدی می‌خواهید، سوناتا هیبریدی می‌تواند انتخاب بسیار مطمئنی برای شما باشد.

3. هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا

گفتیم که سوناتا هیبریدی یکی از قابل اطمینان ترین خودروهایی است که هیوندای تاکنون ساخته است. اما باید به شما بگوییم که سوناتای معمولی یا غیر هیبریدی، حتی نسبت به مدل هیبریدی هم مطمئن‌تر و قابل اعتمادتر است. به‌عنوان مثال، سوناتا N-Line مدل 2021، یکی از لذت‌بخش‌ترین خودروها برای رانندگی در این سگمنت محسوب می‌شود. پیشرانه 2.5 لیتری توربو چهار سیلندر این خودرو، قدرت 290 اسب بخار را تولید می‌کند و قیمت بسیار رقابتی این خودرو نیز باعث شده به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. این‌ها را در کنار تجهیزات و امکانات متنوع و کابین ارگونومیک و راحت بگذارید تا متوجه شوید، سوناتا ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

حتی در صورت خرید نسخه پایه سوناتا نیز ناامید نمی‌شوید و مطمئن باشید پول خود را دور نریخته‌اید. ارزش خرید بالای سوناتا، تنها در قیمت، امکانات و کیفیت رانندگی آن خلاصه نمی‌شود؛ بلکه iSeeCars نیز امتیاز 8 از 10 را در بخش قابلیت اطمینان به این خودرو داده است و این نشان می‌دهد در طولانی‌مدت نیز می‌توانید حساب ویژه‌ای روی سوناتا باز کنید.

2. هیوندای توسان

هیوندای توسان

شاسی بلند توسان در کنار سوناتا، یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در بین محصولات هیوندای و همچنین یکی از جذاب‌ترین خودروهای این کلاس محسوب می‌شود. وقتی به طراحی، قیمت و ویژگی‌های این خودرو نگاه می کنیم، اصلا تعجب نمی‌کنیم که چطور توسان توانسته به یک انتخاب عالی تبدیل شود و از نظر فروش نیز همواره عملکرد خوبی را از خود بر جای بگذارد. وقتی خودرویی به چنین محبوبیتی دست پیدا می‌کند، هرگونه تغییر گسترده در طراحی خودرو می‌تواند ریسک زیادی داشته باشد؛ اما هیوندای این ریسک را قبول کرد و تغییرات اساسی را در طراحی داخلی و خارجی توسان 2022 به‌وجود آورد.

خوشبختانه ریسک هیوندای برای اعمال تغییرات گسترده در طراحی توسان 2022، با استقبال کارشناسان و مشتریان مواجه شد. اما فارغ از طراحی خودرو، توسان 2022 ایرادهایی هم دارد؛ مثلا سیستم اطلاعات و سرگرمی در مدل فول آپشن و بالارده‌ی آن، راضی‌کننده نیست یا این‌که فقط یک گزینه پیشرانه برای این خودرو در دسترس است که کمی ناامیدکننده بود و همین یک پیشرانه نیز عملکرد در خور توجهی را از خود ارائه نمی‌کند.

اما با تمام این تفاسیر، هیوندای توسان به‌لطف پیشرفت‌های بی‌شماری که نسبت به مدل‌های قبلی داشت، مورد توجه قرار گرفت. یکی از معیارهایی که باعث شده توسان جزو محبوب‌ترین خودروهای هیوندای باشد، قابلیت اطمینان بالای آن است. iSeeCars با اعطای امتیاز 8 از 10 به قابلیت اطمینان Tucson، آن را در رده دوم مطمئن ترین محصولات این خودروساز کره‌ای قرار داده است.

1. هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

بر اساس اطلاعات iSeeCars، سانتافه با اقتدار عنوان قابل اطمینان ترین خودرو هیوندای را با امتیاز 8.6 از 10 به خود اختصاص داده است. سانتافه در یک کلاس بسیار رقابتی به نام شاسی بلندها قرار دارد؛ اما ظاهر منحصربه‌فرد، تجهیزات ایمنی فراوان، فضای جادار و موتور توربوشارژ قوی آن باعث شده این خودرو در نظر مشتریان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد. بررسی‌کنندگان سانتافه، پیشرانه آن را یکی از ویژگی‌های برجسته آن عنوان کرده‌اند.

با این حال این شاسی بلند محبوب کره‌ای، چند نقص کوچک هم دارد؛ از جمله این که سیستم اطلاعات و سرگرمی آن در مقایسه با برخی اس یو وی‌های بزرگتر هیوندای، ابعاد کوچکتری دارد. در هر صورت سانتافه، همیشه یک پیشنهاد خوب و یک انتخاب مطمئن برای خریداران محسوب می‌شود. این خودرو هر عنصر کلیدی که باعث می‌شود یک اتومبیل به گزینه جذابی نزد مشتریان تبدیل شود را دارد و گزینه‌ی ایده‌آلی برای خانواده‌ها به‌شمار می‌رود. بنابراین اگر به‌دنبال خرید مطمئن‌ترین خودروی هیوندای هستید، به نامی غیر از سانتافه نمی‌رسیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*