جذابترین مکان‌های زمین

جذاب ترین مکان های زمین برای عکاسی که زیباترین تصاویر کره خاکی را می‌ توان از آنجا گرفت

همیشه سفر کردن به جذاب ترین مکان های زمین برای عکاسی بزرگ‌ترین هدف عکاسان بوده است؛ زیرا می‌توانند از مکان‌های متنوع در جهان با هدف ثبت مناظر خیره‌کننده با زاویه‌‌ی دید خود عکاسی کنند.

عکاسی، هنری خارق‌العاده است که به عکاسان اجازه می‌دهد دنیا را آنگونه که به چشم خود می‌بینند، به دیگران هم نشان دهند. به‌طور مثال وقتی شما توانایی سفر به ایالات متحده آمریکا و بازدید از اماکن گردشگری بزرگ و متنوع آن را نداشته باشید، عکاسان این مکان‌ها را به شما نشان خواهند داد.

جذاب ترین مکان های زمین برای عکاسی

در این مطلب تصاویری از جذابترین مکان‌های زمین خواهید دید که دارای ویژگی‌های خاص و کم‌یاب، زیبایی‌هایی ساخته‌ی دست طبیعت، جذابیت‌های بومی و محلی و همچنین امتیازهایی منحصر به فردی برای سوژه‌های عکاسی هستند. بدون شک هر عکاس طبیعتی را مجبور خواهد کرد که روزی به آن مکان‌ها سفر کند و البته این نقاط از جهان سرشار از تنوع فرمی و بصری برای ارائه‌ی تصاویر خلاقانه خواهند بود.

گرند کنیون، ایالات متحده آمریکا

جذابترین مکان های زمین برای عکاسی - گرند کنیون، ایالات متحده آمریکا

آمریکا همیشه جز کشورهایی بوده که جذاب ترین مکان‌های زمین برای عکاسی را داشته است. گرند کنیون یکی از همین مناطق به شمار می‌رود که زیبایی و وسعت‌اش به حدی می‌رسد که آن را به یک مکانی کاملا غیر واقعی تبدیل کرده است.

این منطقه‌ی پنهاور فرصت و دید خوبی را برای عکاسان فراهم خواهد کرد؛ زیرا پارک ملی گرند کنیون دارای تعدادی از بهترین صخره‌های طبیعی جهان است که فرصت‌های عالی‌ای برای کاوش و جستجو در طبیعتی نادر محسوب می‌شود. بازدیدکنندگان حتی می‌توانند در داخل دره درون کابین‌های معروف جهانی فانتوم رنچ اقامت داشته باشند.

وجود حیات وحش و اکوسیستم منحصر به فرد دلیلی شده تا گرند کنیون مملو از آهو و دیگر موجودات جنگلی‌ای باشد برای تجربه و ثبت عکس‌های شگفت‌انگیزی از طبیعت و زیست‌های متنوعی که نمایشی زیبا را ارائه می‌دهد. علاوه بر این مسیرهای متعدد و بی‌پایان این مکان وسیع فرصتی دیگریست بلکه از دریاچه‌های آرام و آبشارها بازدید کرد.

بازدیدکنندگان در اعماق دره می‌توانند جهانی کاملا جدید را ببینند و همچنین نیازی به صرف هزینه‌های زیاد برای سفر به پایین دره ندارند. دمای این منطقه بین پایه و لبه بسیار متفاوت است.

یک فناوری به نام North Rim Sky Walk پلی با کف شیشه‌ای این موقعیت را به عکاسان می‌دهد تا برای گرفتن عکس‌های گیج‌کننده و هوایی از درون دره، به راحتی بدون هیچ چالش سختی تصویر خود را خلق کنند. در اطراف همین مکان درست کمتر از یک ساعت منطقه‌ی آنتلوپ کانیون وجود دارد و از شگفتی‌های طبیعت در جهان محسوب می‌شود که هرساله میزبان عکاسان خوش‌شانس است.

پارک ملی بنف، کانادا

جذابترین مکان های زمین برای عکاسی - پارک ملی بنف، کانادا

جذابترین مکان های زمین برای عکاسی

پارک ملی بنف به عنوان اولین پارک ملی کانادا شناخته می‌شود و در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. دهکده‌ها و کوهستان‌های شگفت‌انگیز از ویژگی‌خاص این منطقه به شمار می‌رود.

این پارک بهشتی است برای افرادی که به عکاسی طبیعت علاقه‌مند هستند. درواقع فرصت‌های خوبی پیش‌روی عکاسان برای خلق تصاویری نمادین‌، بکر، ایده‌آل و همچنین کشف مناظری تکرار ناشدنی خواهد بود.

منطقه‌ی نقطه‌ی مخفی در این پارک، جایی دیگر برای ثبت تصاویر بیشتر از منظره‌ی دیدنی هتل قلعه ‌مانند بنف واقع در دل کوهستان‌ است. علاوه بر این به دلیل وجود کوه‌ راندل، عکس‌های پانورمیک با میدان دید وسیع، جهان خلاقانه‌ی بی‌تکراری را برای عکاسان تازه‌کار تا حرفه‌ای به شمار می‌رود.

صحرای نامیب، نامیبیا

صحرای نامیب، نامیبیا - جذاب ترین مکان های زمین برای عکاسی

بیابان‌ها معمولا به عنوان زمین‌های بایر غیر قابل سکونت شناخته می‌شوند؛ اما شکی در این نیست که مناظر بیابانی سرشار از زیبایی‌های طبیعی هستند. صحرای نامیب در نامیبیا یکی از متفاوت‌ترین و قدیمی‌ترین بیابان‌های جهان است که دارای حیات وحشی عالی، آسمانی زیبا و تپه‌های شنی طبیعی برای خلق عکس‌های از یک اکوسیستمی خاص است.

مجموعه‌ای از حیات وحش و همچنین گونه‌های زیبایی از گیاهان مقاوم از جمله درخت چند صد ساله Quiver که در محیط کویر سازگار شده‌اند و همراه با پس زمینه‌ای از یک بیابانی منحصر به فرد، می‌تواند گنجینه‌ای از فرصت‌های ناب را برای عکاسان فراهم کند. علاوه بر این تعدادی از تورها در این مکان با هدف ساختن بستری برای خود عکاسان طراحی شده‌ است.

شفق قطبی، مکان های مختلف

شفق قطبی، مکان های مختلف - جذاب ترین مکان های زمین برای عکاسی

جذاب ترین مکان های زمین برای عکاسی

شفق قطبی جادوی رنگی آسمان است. این پدیده زمانی رخ می‌دهد که ذرات خورشید با میدان‌های مغناطیسی زمین در تبادل قرار گرفته و در نتیجه سطح‌های یک‌دست رنگی‌ای را در تاریکی آسمان ایجاد می‌کند.

رقص کیهانی هرجایی از دنیا پدید نمی‌آید و بیشترین کشوری که این شگفتی طبیعت را می‌بیند، نروژ و همسایگان اسکاندیناوی است. همچنین همیشه فرصت‌های بزرگی را در اختیار عکاسان جهان قرار می‌دهند.

در حین تماشای شفق‌های قطبی می‌توانید به زمزه‌های کیهان گوش بدهید. مناظر انسانی مانند دهکده‌ها با نور چراغ‌های آن‌ها در دل تاریک درون چنین مناطقی، پس‌زمینه‌ی زیبایی را به عکس‌ عکاسان خواهد بخشید.

خلیج یخچپال، آلاسکا

خلیج یخچپال، آلاسکا - جذاب ترین مکان های زمین برای عکاسی

آلاسکا را همیشه با نام یکی از شاهکارترین زیبایی‌های طبیعت می‌شناسیم و قطعا از جذابترین مکان‌های زمین به شمار می‌رود. مکان یخی‌ای که تمدن در آن، قلب وحشی طبیعت را در دست گرفته است. خلیج یخچال، شاهکاری از ساخته‌های طبیعت محسوب می‌شود که توسط 10000 سال حرکت یخبندان‌ها ساخته شده و یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های آن است. همیشه تصاویر پانورامایی که از یخچال‌های طبیعی باشکوه توسط عکسان ثبت شده، نمایشی بی‌نظیر و خلاقانه از یک محیط کاملا خاص به شمار رفته است. جایی از دنیا که می‌توانید هر عکس زیبایی را درون کادر دوربین خود ثبت کنید.

ویژه‌ترین بخش آلاسکا اکوسیستم دریایی آن است که حیواناتی مانند نهنگ‌های همیشه شناور و سمورهای دریایی ترکیب‌بندی هنرمندانه از یک محیط یخی را به عکاسان ارائه می‌دهد. همچنین در روی سطح همراهی خرس‌ها و گله‌ی گرگ‌ها در دوردست برای عکاسانی که می‌خواهند تصاویر حیات وحش را در حالت خام و بدون هیچ‌گونه فیلتری ثبت کنند، خلیج آلاسکا مکانی رویایی است.

البته دسترسی به این مکان به علت حفظ آن راحت نیست. کشتی‌ها و قایق‌های کوچ حق امتیاز عبور را دارند اما تعداد بسیار پایینی از خطوط کروز از امتیاز قایقرانی در این آب‌ها برخوردار هستند.

دیوار بزرگ مرجانی، استرالیا

دیوار بزرگ مرجانی، استرالیا - جذاب ترین مکان های زمین برای عکاسی

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای عکاسی زیر آب، دیوار مرجانی بزرگ در استرالیا است. این دیوار مرجانی مجموعه‌ی گسترده‌ای از آب‌سنگ‌ها را در برمی‌گیرد که در هیج‌جای دنیا همانند آن یافت نشده و تقریباً 10 درصد از اکوسیستم‌های صخره‌ای باقی مانده در جهان را شکل می‌دهد.

وقتی صحبت از شگفتی‌های طبیعت می‌شود، نباید هم تعجب کرد که دیوار بزرگ مرجانی نیز در این فهرست قرار گرفته، بنابرین همین علتی شده که هرساله‌ عکاسان در این منطقه صف بکشند. دیوار بزرگ مرجانی تعدادی از کم‌یاب‌ترین و حیرت‌انگیزترین حیات دریایی جهان مانند گونه‌های مختلفی از ماهی‌ها، مرجان‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی و کوسه‌ها را در خود جای داده است.

اگر یک دوربین مقاوم برای عکاسی از زیر آب همراه شما باشد؛ پس باید انتظار ثبت یک عکس شگفت‌انگیز از حیات وحش را هم داشته باشید. همچین تورهای متنوعی وجود دارد که برای عکاسان این شرایط را فراهم می‌کند تا بلکه از مقاصدی مانند صخره قلب، جزیره همیلتون و جزیره لیدی ماسگریو تصاویر نابی از طبیعت بی‌نقص را ارائه بدهند.

صخره‌های مرجانی مانند همه‌ی مناطق بکر طبیعی در سال‌های اخیر ضربه‌های زیادی خورده تا حدی که مزارع وسیع مرجانی به خاطر آمد و شدهای انسانی، تغییرات آب و هوایی و آلودگی‌ها کم کم از بین رفته‌ است. بنابرین عکاسان سعی دارند که در صورت امکان از این صخره‌‌ها تصاویری ارائه بدهند؛ نه تنها به علت ثبت زیبایی آن بلکه آگاهی و حمایتی برای حفظ چنین مکان‌هایی در نسل‌های آینده می‌شود. برای عکاسان خوش‌شانس سفر به دیواره‌ی مرجانی بزرگ بازدید یک عمر آن‌ها می‌شود، زیرا عکس‌هایی را در کارنامه هنری خود خواهند داشت که بسیار کم‌یاب است.

کیوتو، ژاپن

کیوتو، ژاپن - جذاب ترین مکان های زمین برای عکاسی

کشور ژاپن همیشه از تضاد بین سنت و مدرنیته برخوردار بوده است و همین امر دلیل خوبی برای خلق عکس‌های جذاب و دوگانه به شمار می‌رود. ای کشور در دنیا به علت زیبایی‌های چشم‌گیر، طبیعتی پر از رنگ‌های متنوع، تاریخ و فرهنگ خاص‌اش بزرگترین کشور تورسیت‌پذیر است و همچنین شکی نیست که ژاپن از جذابترین مکان‌های زمین محسوب می‌شود.

کیوتو پایتخت قدیمی ژاپن با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد مانند هنر طبیعت و شگفتی‌های ساخته شده توسط انسان، قرن‌ها توانسته در یک هماهنگی و تداوم زیبایی حرکت کند. بیشه‌ی بامبو آراشیاما با غول‌های مهربانی که محصور شده به شمایل یک آرامشی سبز رنگ در کیلومترها دورتر از دنیای مدرن به نظر می‌رسد. سپس معابد و زیارتگاه‌ها که هرکدام نگهبان‌های خاموش گذشته و تاریخ هستند.

همچنین نباید مکان‌های دیگر را از دست بدهید، مانند معبد فوشیمی ایناری با دروازه‌های نمادین توری که درون دامنه‌ی کوه عبور می‌کند یا حتی کیومیزو درای جایی که ۱۲۰۰ سال تاریخ بر ستون‌های چوبی‌اش به آرامی تکیه داده است. بدون شک بهترین زمان برای دیدن کیوتو، فصل شکوفه‌های گیلاس خواهد بود که شگفتی بی‌پایانی از کل شهر با شکوفه‌های صورتی زیبا و همچنین همراهی کوچه‌های پیچ در پیچی را به بازدیدکنندگان نمایش می‌دهد.

به راستی ژاپن نمادین‌ترین کشور جهان است؛ پس برای خلق‌ عکس‌های رنگی با تضادهای چشم‌گیر این کشور بهترین مکان برای عکاسی به شمار می‌رود. همیشه عکاسان برای ثبت مکان‌های سایبرپانکی (یکی از زیرسبک‌ها در داستان‌های علمی تخیلی) و نمایشی از تصاویر بصری به یادماندنی این کشور را که یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان است را انتخاب و کاوش می‌کنند.

ماچو پیچو، پرو

ماچو پیچو، پرو - جذاب ترین مکان های زمین برای عکاسی

جذاب ترین مکان های زمین برای عکاسی

ماچو پیچو منطقه‌ای که در ارتفاعات کوه‌های پرو توسط امپراطوری اینکاها ساخته شده و یکی از عجایب هفتگانه جهان محسوب می‌شود و قطعا در لیست اولین و بکرترین طبیعت در دنیا قرار می‌گیرد. این مکان با قدمتی تقریباً 600 ساله، چشم‌اندازی از یک تمدن طولانی دارد و بی‌شک یکی از جذاب ترین مکان های زمین برای عکاسی است.

این مکان همچنان دست نخورده باقی مانده و همین علتی شده تا ماچو پیچو جز عجایب جهان قرار بگیرد. برخلاف اهرام جیزه جهان مدرن و تمدن هنوز نتوانسته آسیبی به این بنا وارد کند. یک مسیر طولانی پیش‌روی بازدیدکنندگان وجود دارد، اما منظره‌ی آن یک خاطره‌ی به یاد ماندنی خواهد بود.

طلوع صبح و عصر در ماچو پیچو بهترین زمان برای ثبت تصویر برش خوررده‌ای از تاریخ است، زیرا با پس زمینه‌ی کوهستانی سرسبز همراه با حضور مه از میان ویرانه‌های باستانی شهر و البته وجود ابرهای طوفانی روی کوه‌ها، ارتفاعات و قدرت عجیبی را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این ساعت‌های دیگر هرکدام ویژگی منحصر به فردی از نور، رنگ و سایه‌ها را به عکس‌ها می‌بخشد.

خلیج ها لانگ، ویتنام

خلیج ها لانگ، ویتنام - جذاب ترین مکان های زمین برای عکاسی

یکی از باشکوه‌ترین پدیده‌های طبیعی ویتنام، خلیج هاـ لانگ است که در میراث جهانی یونسکو شناخته شده می‌شود. با کارست‌های (پدیده خوردگی و انحلال توده‌ سنگ‌های کربناته از قبیل آهک، سنگ گچ و دولومیت) سنگ آهک و سواحل دست نخورده‌ی آن معروف است. دسترسی به این مکان کم‌یاب با خلیج های دست نخورده و تنهای آن فقط با قایق خواهد بود.

این خلیج صبح‌ها و عصرها کاملا غرق در نورهای زیبا و رنگی می‌درخشد که به همین دلیل یک داستان تمثیلی از سوی مردم محلی بلند شده است. گفته می‌شود این امر نشان دهنده‌ی نزول اژدها بر زمین است و منظره‌ای را با جواهرات درخشان بر جای می‌گذارد.
این منطقه همانند مکان‌های طبیعی دیگر فرصت‌های خوبی در اختیار عکاسان قرار می‌دهد. زیرا می‌تواند از مسیرهای نمایش داده شده در فیلم «کنگ: جزیره جمجمه» در سال ۲۰۱۷ تا گشت و گذار در غارهای آهکی و همچنین مستندسازی در شیوه‌ی زندگی خاص و سنتی ساکنان روستاهای شناور عکس‌های بی‌مانندی را ارائه بدهند.

ویتنام کشوری سرشار از شکوه و عظمت طبیعی با یک تاریخ غنی است. با این حال خلیج هاـ لونگ خود به تنهایی عکاسان را در چشم اندازهای بصری خیره‌کننده و البته یک تجربه‌‌ی فرهنگی عمیق همراه می‌کند.

نیوزلند

نیوزلند یکی از جذاب ترین مکان های زمین برای عکاسی

جذاب ترین مکان های زمین برای عکاسی

نیوزلند کشوری زیبا و بسیار خوش‌منظره با گونه‌های متعدد گیاهی، ساحلی پر جلوه، آتشفشان‌ها، رشته کوه‌ها، و شهرهای چشمگیری است. نیوزلند بسترهای عکاسی فراوانی را در اختیار خلاقان طبیعت می‌گذارد. جزایر مملو از کادرهای عالی و چشم‌نواز برای عکاسان است و هرآنچه که او بخواهد را شامل می‌شود.

کوه کوک با مناظر تماشایی و مناطقی که در اطراف خود دارد، احتمالا یکی از مشهورترین آن‌ها و از جذابترین مکان‌های زمین باشد. غارهای Waitomo Glowworm محل زندگی گونه‌های جالب توجه‌ای است که در دل تاریکی خودنمایی می‌کنند. همچنین پارک‌های ملی نیوزلند مانند تونگاریرو می‌تواند مناظر بی‌نهایتی را به عکاسان ارئه بدهد که در هرلحظه‌ی عکاسی خود از تنوع زیستی موجود شگفت‌زده شوند.

علاوه بر مکان‌های طبیعی در نیوزلند، غنای فرهنگی مردم چالشی دیگر برای خلق و تجربه‌ی عکس‌های متمایز است. مردم بومی این منطقه تاریخ پر جنب و جوش و همچنین سرشار از زندگی‌ای دارند؛ که می‌تواند بستری برای عکاسی مستند در راستای نمونه کارهای شخصی که البته تاثیری باشد بر تجربه‌ی زیستی جهان هنری خاص و حتی حرفه‌ای که در نهایت بهره‌ی بسیاری ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*