نسل جدید نمایشگرهای سامسونگ

با سوپرامولد خداحافظی کنید؛ نسل جدید نمایشگرهای سامسونگ در راه است

به‌نظر می‌رسد که پنل‌های سوپرامولد سامسونگ در حال خارج شدن از رده هستند و نسل جدید نمایشگرهای سامسونگ با پیشرفتی چشمگیر به‌زودی تولید می‌شود.

سامسونگ احتمالا به‌دنبال رونمایی از نسل جدیدی از پنل‌های OLED خودش در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ است. این پنل‌ها که PHOLED نام دارند، مصرف انرژی به‌مراتب پایین‌تری نسبت به نسل فعلی نمایشگرهای سوپرامولد دارند. اما غول کره‌ای چگونه موفق شده این تغییرات را به‌وجود بیاورد؟

نسل جدید نمایشگرهای سامسونگ چه تفاوتی دارند؟

در حال حاضر سامسونگ از ساب پیکسل‌های فسفری سبز و قرمز در پنل‌های استفاده می‌کند، در حالی که دیودهای آبی از مواد فلورسنت تشکیل شده‌اند. گفته می‌شود در نسل جدید نمایشگرهای سامسونگ از دیودهای فسفر آبی جدیدی استفاده خواهد شد که بازدهی نور ۱۰۰ درصدی دارند. این درحالیست که بازدهی نور مواد فلورسنت ۲۵ درصد است.

نسل جدید نمایشگرهای سامسونگ

پیش‌بینی می‌شد که نسل جدید نمایشگرهای سامسونگ روی گوشی های تاشو گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ استفاده شود. اما رسانه The Elec گزارش می‌دهد که با توجه به تأخیر پیش آمده در توسعه این پنل، سامسونگ نمی‌تواند این محصول را برای سال آینده آماده کند و حداقل در سال ۲۰۲۵ آماده استفاده می‌شود. این یعنی احتمالا از پنل‌های OLED جدید سامسونگ روی گوشی‌های تاشو زد فولد ۷ و زد فلیپ ۷ استفاده می‌شود.

ظاهرا سامسونگ در نخستین گام از توسعه دیودهای فسفر آبی برای پنل‌های اولد خود به مشکل خورده است. طول عمر این پنل‌ها تقریبا نصف پنل‌هایی است که از دیودهای آبی فلورسنت استفاده می‌کنند.

علت اینکه عرضه این پنل‌ها یک سال دیگر به‌تاخیر خواهد افتاد هم می‌تواند همین مشکل باشد. در هر صورت غول کره‌ای تمرکز خودش را روی توسعه این پنل‌ها گذاشته و طی یکی دو سال آینده آن‌ها را به تولید انبوه خواهد رساند. البته از آنجا که این پنل‌ها، نخستین نمونه‌های تولیدی در جهان هستند، آن‌ها باید از کشش بازار مطمئن شوند تا بتوانند تولید انبوهشان را هم شروع کنند.