بهترین خودروهای دوگانه سوز

اینها بهترین خودروهای دوگانه سوز کارخانه ای در بازار ایران هستند

اگر قصد خرید خودروی دوگانه سوز را دارید حتما قبل از خرید این مطلب را بخوانید. چون ما در این مطلب بهترین خودروهای دوگانه سوز را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.

خودروهای دوگانه سوز به‌دلیل افزایش قیمت بنزین در بازار ایران، ارزش زیادی یافته‌اند. به‌طوری‌که دوگانه سوز بودن خودرو روی قیمت آن تاثیر فاحشی دارد و از طرفی هم کمبود تولید این نوع ماشین‌ها باعث شده است ارزش این خودرو‌ها در بازار روز به روز رشد کند.

بسیاری از افراد برای این‌که بتوانند در هزینه سوخت خودروی خود صرفه‌جویی کنند به خرید خودروهای دوگانه سوز روی می‌آورند. اکثر رانندگان تاکسی، خودروهایشان دوگانه سوز هستند تا بلکه بتوانند از عهده تامین معیشت خانواده خود با صرفه‌جویی در هزینه سوخت بربیایند.

اگر چه کیفیت خودروهای داخلی طی چند سال گذشته نه‌تنها افزایش نیافته، بلکه روند کاهشی نیز گرفته است، اما با این وجود ما سعی کردیم در این مطلب لیستی از بهترین خودروهای دوگانه سوز کارخانه ای در بازار ایران را برایتان گردآوری کنیم تا بتوانید در هنگام خرید انتخاب بهینه‌تری داشته باشید. البته این نکته نیز باید مد نظر باشد که برخی از خودروهای معرفی شده دیگر توقف تولید شده‌اند، ولی با آگاهی کافی می‌توان خرید مطمئنی از بازار خودروهای کارکرده داشت.

مزایا و معایب خودروهای دوگانه سوز

شاید اصلی‌ترین مزیت این خودرو‌ها همان دلیلی است که این نوع خودرو‌ها را در لیست سبد خرید مردم قرار می‌دهد؛ یعنی صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت. یکی دیگر از مزیت‌های این خودروها کاهش تولید آلایندگی نسبت به خودروهای بنزینی است.

از معایب این خودروها نیز می‌توان به این موارد اشاره کرد که باعث می‌شود فضای صندوق عقب کاهش پیدا کند. همچنین به‌دلیل این‌که جنس این نوع سوخت متفاوت با بنزین است باعث استهلاک قطعات خودرو و افت توان موتور می‌شود.

بهترین خودروهای دوگانه سوز را بشناسید

در ادامه، لیستی از بهترین خودروهای دوگانه سوز بازار ایران را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

سورن پلاس دوگانه سوز

خودروهای دوگانه سوز

سورن پلاس دوگانه سوز را شاید بتوان گفت یکی از بهترین خودروی دوگانه سوز حال حاضر بازار ایران است. این خودرو که با ظاهر نسبتا شیک و امروزی و کیفیت ساخت نسبتا بالاتر نسبت به رقبا، یکی از محبوب‌ترین خودروهای ایرانی هم به‌شمار می‌رود، از همان موتور EF7 قدرت می‌گیرد که در حالت گازسوز قدرت 97 اسب بخار و گشتاور 136 نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

این خودرو از سوخت گاز به‌عنوان سوخت پایه استفاده می‌کند که باعث می‌شود قطعات داخلی موتور استهلاک کمتری داشته‌ باشد. فضای صندوق عقب این خودرو همچنان پس از قرارگیری مخزن گاز می‌تواند حدود 350 لیتر فضا در اختیارتان بگذارد که باز هم در میان رقبا برنده است. همچنین در کنار فضای بزرگ صندوق عقب، مخزن گاز این خودرو نیز نسبت به رقبا بیشتر است که باعث می‌شود مسافت بیشتری در حالت گازسوز بپیماید.

از جمله ویژگی‌های جدید اضافه شده به نسخه جدیدتر می‌توان به کروز کنترل، فرمان مشابه دنا، روکش‌های جدید صندلی، گرافیک جدید چراغ‌های جلو و عقب، جلوپنجره مشکی براق و… اشاره کرد. قیمت این خودرو هم‌اکنون در بازار حدود 630 میلیون تومان می‌باشد.

وانت آریسان 2خودروهای دوگانه سوز

وانت آریسان 2 یکی دیگر از خودروهای دوگانه سوز ایران خودرو است که در نسل جدیدتر آن، ما شاهد بهبودهایی در زمینه موتور و شاسی هستیم.

موتور این وانت قدرتمند، نسخه به‌روز شده XU7P-CNG می‌باشد که همین موتور در نوع بنزینی در پژو پارس تعبیه شده است. موتور این خودرو توانایی تولید 97 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

به‌لطف گیربکس تقویت شده و شاسی یکپارچه با کابین بار مجزا، این خودرو توانایی حمل 750 کیلوگرم بار برای افرادی که بارهای زیادی حمل می‌کنند را خواهد داشت.

ساینا S دوگانه سوز

 خودروهای دوگانه سوز

یکی از ارزان‌ترین، بهترین و البته بهینه‌ترین خودروهای دوگانه سوز بازار، محصول جدید سایپا یعنی ساینا اس دوگانه سوز است. موتور این خودرو همان موتور 1.5 لیتری تیبا است که می‌تواند تا 72 اسب بخار قدرت و تا 112 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

به‌لطف طراحی خاص، این خودرو نیز مانند سورن پلاس دوگانه، استهلاک کمتری نسبت به باقی خودروها دارد؛ اما ساینا اس دوگانه سوز نمی‌تواند همان مقدار فضای صندوق عقب سورن پلاس را ارائه بدهد.

این خودرو هم‌اکنون در حدود قیمت 375 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

وانت نیسان دوگانه سوزخودروهای دوگانه سوز

وانت نیسان دوگانه خودرو را شاید بتوان ضعیف‌ترین و کم‌ارزش‌ترین خودروی دوگانه سوز بازار دانست؛ چرا که فاقد هرگونه جذابیت بصری خاص، طراحی و معماری چشم‌نواز و حتی فاقد یک موتور خوب و قدرتمند می‌باشد.

این خودرو می‌بایست به یک موتور قدرتمند مجهز می‌شد، ولی در حال حاضر یک پیشرانه 2.4 لیتری با توان 80 اسب بخاری و گشتاور 160 نیوتن‌متر روی آن سوار شده است. برای کسانی که مجبور به خرید این خودرو به‌عنوان یک خودروی کار و حمل بار هستند باید بگوییم در نسخه جدیدتر جهت بهره‌مندی کامل و رضایت خاطر مشتری، خودرو به کولر و ایموبیلایزر مجهز شده است. همچنین این خودرو توان حمل 2 تن بار و 2 سرنشین را دارد!

با وجود عیب و ایرادهای سرشار، این خودرو حدود 600 میلیون تومان قیمت دارد.

پراید دوگانه سوز

خودروهای دوگانه سوز

همان‌طور که گفته شد، ساینا اس دوگانه ارزان‌ترین و بهینه‌ترین خودروی دوگانه سوز بازار است، اما بازار خودروهای کارکرده مورد دیگری تصاحب کرده است؛ بله پراید دوگانه سوز. این خودروی ارزان قیمت به‌دلیل استهلاک کم و مصرف کم سوخت هم در بنزین و هم در گاز، باعث شده است تا یکی از خاطره‌انگیزترین خودروهای ایرانی باشد که برای فعالیت‌های شهری بسیار مناسب بود.

برای افرادی که مایل به پرداخت هزینه زیادی نیستند، این خودرو گزینه مناسبی است که به‌راحتی در بازار خودروهای کارکرده وجود دارد. قیمت کم قطعات و وجود تمام آنها تا امروز، یکی از دلگرمی‌های پرایدسواران است. موتور این خودرو یک موتور 1.3 لیتری است که حدود 63 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

سمند EF7 دوگانه سوز

خودروهای دوگانه سوز

همانطور که در ابتدا گفته شد، موتور سورن پلاس همان موتور سمند دوگانه سوز است که به‌نوعی می‌توان گفت سورن پلاس نسخه به‌روز شده سمند است که در آن طراحی‌ها شیک‌تر و جوان‌پسندتر شده است. سمند دوگانه سوز دیگر در خط تولید حضور ندارد، اما همانند سایر خودروها در بازار خودروهای کارکرده به‌وفور یافت می‌شود. پیشرانه این خودرو هم یک موتور 1.7 لیتری با توان 97 اسب بخار و گشتاور 136 نیوتن‌متر است.

در کنار مزایای این خودرو مانند پیشرانه نرم و بدنه مستحکم، اما از جمله نقاط ضعف این خودرو، استهلاک بالای قطعات فنی به‌خصوص موتور آن می‌باشد.

پژو 405 و پارس دوگانه سوز

خودروهای دوگانه سوز

در هر دو این خودروها موتور XU7JP/L3 تعبیه شده است که در حالت مصرف گاز، توان تولید 83 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور را دارند. از جمله مزایای این دو خودرو پشتیبانی عالی ایران خودرو در تامین قطعات و خدمات پس از فروش بوده که باعث شده قشر عظیمی از مشتریان به‌سوی این دو خودرو روانه شوند؛ اما در کنار این مزایا همانند سمند دوگانه، استهلاک بالای قطعات نیز در حین خرید باید مد نظر قرار گرفته شود.

تیبا صندوق‌ دار دوگانه

بهترین خودروهای دوگانه سوز

این خودرو که به‌دلیل استقبال کم مردم به‌خصوص جوانان به‌دلیل طراحی قدیمی و نبود جذابیت بصری، در مدت کوتاهی تولید شد، از همان موتور ساینا بهره‌مند شده است. تیبا دوگانه از لحاظ بهینگی و به‌صرفه بودن در رده پراید دوگانه سوز است و برای افرادی مناسب خواهد بود که قصد خرید خودروی پیشرفته‌تر از پراید را دارند و تقریبا در همان بازه قیمتی و برای امرار معاش استفاده خواهند کرد.

صندوق عقب پس از قرارگیری مخزن گاز، فضای بسیار محدودی در اختیارتان قرار خواهد داد. همچنین کیفیت پایین قطعات، بسیاری از مشتریان را به سوی سایر گزینه‌ها هدایت کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*