چین در بازار خودرو ایران

نفوذ چین در بازار خودرو ایران چند برابر می‌شود

شما هم از حضور چین در بازار خودرو ایران و تصرف بازار توسط خودروهای بی کیفیت چینی ناراضی هستید؟ حالا به‌نظر می‌رسد قرار است نفوذ چین در بازار خودرو ایران چند برابر شود.

همواره مذاکرات بین ایران و چین در خصوص مسائل بازار خودرو و صنعت خودروسازی، خبرساز بوده و خبرهای جنجالی نیز به‌دنبال داشته است. حالا بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، سفر اخیر وزیر صمت به چین و بازدید او از کارخانه‌های خودروسازی نظیر شرکت‌های سایپا، چانگان و بی‌ای‌ایکس باز هم خبرساز شده است. ظاهرا در این خصوص مذاکرات و قراردادهایی نیز منعقد شده است.

بنا بر اظهارات مقامات ایرانی، چندین پیش‌شرط در خصوص هرگونه قرارداد و همکاری مشترک از طرف مقامات ایرانی مطرح شده است که بر اساس آن اصل همکاری در خصوص سرمایه‌گذاری در تولیدات داخل ایران و توقف واردات یا مونتاژ خودروهای چینی در داخل کشور خواهد بود.

در واقع هدف از سفر وزیر صمت و بازدید از کارخانه‌ها، به‌منظور تمرکز بر طراحی و تولید خودروهایی با تولید کامل ایرانی و دانش و مهندسی فناوری چینی بوده است.

چرا نفوذ چین در بازار خودرو ایران زیاد شد؟

طی این سال‌ها چین با تمرکز روی فناوری‌های مدرن و مهندسی و طراحی‌های به‌روز توانسته است جایگاه خوبی در میان خودروسازان مطرح جهان به‌دست آورد. به همین دلیل هم چین می‌تواند مورد خوبی در توانمندسازی ظرفیت تولید خودروهای داخلی باشد.

بنا بر اظهارات احمدی، رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، هدف از این مذاکرات و بازدیدها، تولید خودروهای محصول مشترک یا مونتاژی نیست؛ بلکه خودروهایی با معماری و مهندسی کاملا ایرانی با بهره‌گیری از فناوری‌های مدرن چینی‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد. او همچنین گفت طرف قراردادهای چینی کاملا موافق با شرایط ایران هستند و خودروسازها هم از این پیشنهاد استقبال کرده‌اند.

چین در بازار خودرو ایران

بنا بر گفته‌های رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، از این پس تولید و مونتاژ خودروهای چینی در ایران پذیرفته نخواهد شد و تنها راه فعالیت خودروسازهای چینی در ایران، سرمایه‌گذاری در خصوص تولیدات کاملا داخلی ایرانی و توسعه خودروهای جدید داخلی می‌باشد. همچنین وی تاکید کرد ادامه این همکاری و استفاده از فناوری‌های چینی‌ها در تولیدات داخلی، باعث افزایش توان تولید و بهبود کیفیت خودروهای داخلی خواهد شد.

پس از این همه توضیحات و بررسی گفته‌های مسئولان مرتبط، تنها گذر زمان مشخص خواهد کرد که آیا واقعا بهبود تولیدات داخل مد نظر بوده است یا بهبود جایگاه و نفوذ بیشتر چین در بازار خودرو ایران؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*