پورشه پانامرا جدید 2024 با موتور E-Hybrid توربو

پورشه پانامرا جدید با پیشرفت‌های فنی و ظاهری معرفی شد

پورشه پانامرا جدید با یک پیشرانه پیشرفته و تغییرات جذاب ظاهری رونمایی شد. مشخصات فنی و امکانات Porsche Panamera Turbo E-Hybrid را در ادامه بخوانید.

اگر علاقه‌مند به اخبار خودرو هستید، خبر خوب و جذاب رونمایی از نسل جدید خودرو پورشه پانامرا با یک پیشرانه پیشرفته و تغییرات ظاهری جذاب است. نسل خودروهای پانامرا که خودروهای هیبریدی و برقی پورشه هستند، یکی از محبوب‌ترین سری خودروهای این کمپانی بزرگ محسوب می‌شود. حالا نیز نسل سوم این خودروها معرفی شده که بنا به تقاضای زیاد مشتریان، پورشه برای تامین خودروها، این سری خودرو را در 4 مدل E-Hybrid معرفی کرده است.

پورشه پانامرا جدید 2024 با موتور E-Hybrid توربو

تفاوت این مدل‌ها در این است که هر چه مدل بالاتر می‌رود، از لحاظ فنی قوی‌تر شده و از لحاظ مصرف نیز کم مصرف می‌شود. همچنین برد تمام الکتریکی نیز یکی از فاکتورهای بالارده بودن این نسل از خودروهای پورشه است. فعلا هم پورشه مشخصات یکی از 4 مدل نسل سوم خودروهای خود را معرفی کرده است و از مابقی آنها اطلاعاتی در دسترس نیست.

نسخه‌ای که اطلاعات آن منتشر شده است پانامرا توربو E-Hybrid نام دارد و ما نیز در ادامه مشخصات آن را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات فنی پانامرا توربو E-Hybrid

این خودرو مجهز به یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو با توربوشارژرهای اصلاح‌شده و یک موتور تمام الکتریکی یکپارچه با گیربکس است. موتور برقی این خودرو از یک باتری 25.9 کیلووات‌ساعتی استفاده می‌کند. گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به‌روز شده نیز در تنظیم پیشرانه و انتقال قدرت کمک خواهد کرد.

پورشه پانامرا جدید 2024 با موتور E-Hybrid توربو

بنا بر اطلاعات منتشر شده، یکپارچه کردن گیربکس و موتور الکتریکی و قرار دادن آنها در یک محفظه مشترک باعث شده است تا وزن خودرو حدود 5 کیلوگرم کاهش داشته و تولید قدرت موتور الکتریکی بیشتر شود. این پیشرانه می‌تواند تا قدرت 190 اسب بخار را به‌تنهایی تولید کند. هر دو موتور این خودرو با قدرت عجیب خود، مجموعا توان تولید قدرت 680 اسب بخار را دارند که باعث شده است شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت را فقط در عرض 3 ثانیه و حداکثر سرعت 315 کیلومتر بر ساعت را طی کند.

بنا بر گفته‌ها، این مدل در واقع رتبه دوم را از آن خود دارد و دو مدل ضعیف‌تر نیز پس از این ساخته شده‌اند.

بررسی نسخه های تمام بنزینی پانامرا

نسخه های تمام بنزینی هم با نام‌های پانامرا پایه و پانامرا 4 معرفی شده است. تفاوت این دو مدل در این است که پانامرا پایه، از نوع محرک عقب است و پانامرا 4 از نوع چهار چرخ محرک است. هر دو خودرو از موتور ۲.۹ لیتری V6 توربو استفاده می‌کنند.

این موتور با پیشرفت‌هایی مثل بهبود فشار بوست، تزریق سوخت و زمان‌بندی جرقه‌زنی شمع‌ها یافته است و توان تولیدی را تا ۳۵۳ اسب بخار و گشتاور را تا 500 نیوتن‌متر افزایش داده است. به‌لطف این موتور ارتقایافته، حالا هر دو خودرو نیز سریع‌تر شده‌اند؛ به‌طوری‌که شتاب 0 تا 96 ثانیه در پانامرا پایه 5 ثانیه و در نسخه چهار چرخ محرک 4.7 ثانیه است.

پورشه پانامرا جدید 2024 با موتور E-Hybrid توربو

بررسی سیستم تعلیق پورشه پانامرا توربو E-Hybrid

در نسل جدید پانامرا، سیستم تعلیق از نوع بادی دو محفظه‌ای و دو سوپاپی است که سیستم تعلیق فعال پورشه نیز کنترل آنها را بر عهده دارد. در این سیستم، کنترل سیستم تعلیق از فشرده‌سازی و برگشت کمک‌فنر از هم جدا شده است که باعث راحتی بیشتر می‌شود.

همچنین پورشه دو مورد را نیز به‌صورت سفارشی در خودروی شما تعبیه می‌کند. سیستم کنترل سواری فعال که در تمام نسخه‌های تمام بنزینی Panamera وجود دارد به‌صورت سفارشی در نسخه‌های هیبریدی قرار گرفته شده است. این سیستم که قرار است بادی رول و تمام حرکات بدنه خودرو را کنترل کند، باعث می‌شود خودرو مانند موتورسیکلت در پیچ خم شود. همچنین سیستم کنترل بر فرمان‌گیری برای چرخ‌های عقب نیز به‌صورت سفارشی خواهد بود.

مشخصات ظاهری پورشه پانامرا توربو E-Hybrid

خودروهای نسل سوم Porsche Panamera در مقایسه با نسل‌های قبل تغییرات ظاهری چندان زیادی نداشته‌اند؛ ولی تغییرات محسوس است و باعث تمایز این نسل از نسل‌های قبل می‌شود. به‌طوری‌که در این نسل چراغ‌های LED جلو از نوع ماتریکس بوده و در قسمت بالای جاپلاکی هم یک ورودی هوا اضافه گذاشته شده است تا روند کاهش دما موتور سهولت یابد.

گویا پورشه قصد دارد علاوه بر تغییرات ظاهری که در این نسل انجام شده است، در هر مدل نیز ویژگی‌های منحصر با آن مدل را داشته باشد. حال در نسخه پانامرا توربو E-hybrid، نوع دماغه منحصر در این مدل شده و دیفیوزر عقب، سراگزوزهای برنزی و در طرفین ورودی‌های هوای جلو، رنگ خاص توربونایت باعث تمایز این مدل خواهد شد.

پورشه پانامرا جدید 2024 با موتور E-Hybrid توربو

در نسل جدید، کنسول بازطراحی شده و شاهد نوع جدیدی از کنسول‌ها هستیم. همچنین یک نمایشگر 10.9 اینچی نیز قابل سفارش خواهد بود که اطلاعاتی مانند نمایش عملکرد خودرو و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را نمایش خواهد داد.

قیمت پورشه پانامرا توربو E-hybrid

پورشه ثبت نام نسل جدید خودروهای جدید پانامرا را شروع کرده است و در بهار 2024 به نمایندگی‌ها خواهد رسید. قیمت پایه از 101 هزار و 550 دلار آغاز می‌شود و برای پانامرا ۴ نیز قیمت برابر با 108 هزار و 550 دلار خواهد بود. نسل جدید پانامرا در کارخانه لایپزیگ آلمان تولید خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*