واردات خودروهای کارکرده

وزارت صمت منتفی شدن واردات خودروهای کارکرده را تکذیب کرد

اخیرا خبری مبنی بر منتفی شدن واردات خودروهای کارکرده منتشر شده بود که حواشی زیادی را به همراه داشت؛ اما اکنون وزارت صمت منتفی شدن واردات ماشین های دست دوم را تکذیب کرد.

بیش از یک ماه از تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در هیئت‌وزیران می‌گذرد، اما هنوز این طرح برای اجرا ابلاغ نشده است. همین موضوع در کنار اظهارات واردکنندگان و اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص چالش ارزی برای واردات ماشین های دست دوم باعث شد تا خبرهایی مبنی بر منتفی شدن واردات این خودروها منتشر شود، اما وزارت صمت خبر منتفی شدن واردات خودروهای کارکرده را نادرست می‌داند.

تکذیب خبر منتفی شدن واردات خودروهای کارکرده 

بررسی‌ها حاکی از آن است که وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه خود برای واردات خودروهای کارکرده را تغییر نداده است. البته این وزارتخانه هنوز در واکنش به این دو پرسش که چه زمانی آیین‌نامه واردات دست دوم ابلاغ می‌شود و چه زمانی نخستین ماشین های کارکرده وارد کشور خواهند شد، پاسخی نداده است.

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به‌تازگی در جمع خبرنگاران در خصوص واردات ماشین های دست دوم به ایران گفت از نظر دولت و وزارت صمت همه‌چیز تنظیم‌گیری شده و برای موضوع تامین ارز نیز بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی است که امیدواریم به‌زودی این مشکلات برطرف شود.

واردات خودروهای کارکرده

لازم به ذکر است سازمان ملی استاندارد مدتی قبل دستورالعمل واردات ماشین های دست دوم و لیست برندهای مجازی که قادر به واردات این خودروها هستند را منتشر کرد. طبق این لیست، واردکنندگان می‌توانند از برندهای سانگ یانگ، هیوندای، کیا، مزدا، میتسوبیشی، لکسوس، هوندا، سوزوکی، نیسان، تویوتا، ایویکو، اسکانیا، مان، پژو، رنو، مازراتی، فیات، ولوو، اوپل، مینی، فولکس واگن، آئودی، اشکودا، سئات، بی ام و و بنز، خودرو کارکرده به کشور وارد کنند.

همچنین طی این مدت به نحوه تامین قطعات و خدمات پس از فروش ماشین های کارکرده نیز انتقاداتی وارد شد که احتمال دارد همین موضوع اجرای این طرح را با تاخیر مواجه کرده باشد. رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی نیز اخیرا اعلام کرد با کارت بازرگانی می‌توانیم خودروهای دست دوم را به کشور وارد کنیم، اما به دلیل این‌که برای برخی خودروها نمایندگی وجود ندارد، تامین قطعات آنها برای مشتریان مشکلات زیادی را به‌همراه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*