دوربین هواوی P70 و چالش با آیفون ۱۵ پرو مکس

هواوی P70 با دوربین ۱ اینچی خودش آیفون 15 پرو مکس را به چالش می‌کشد

گران قیمت‌ترین نسخه گوشی هواوی P70 که تا چند هفته دیگر رونمایی می‌شود، با دوربین ۱ اینچی خودش می‌تواند آیفون ۱۵ پرو مکس را شکست دهد.

کاربرانی که اخبار تکنولوژی را دنبال می‌کنند، می‌دانند که هواوی مشغول کار روی گوشی‌های سری P70 خودش است و می‌خواهد آن‌ها را سال آینده وارد بازار کند. هنوز اطلاعات زیادی از این محصولات در دست نیست، اما به‌لطف یک منبع قابل اعتماد ما اطلاعاتی از سنسور دوربین و نوع لنز به‌کار رفته روی دوربین گوشی هواوی P70 Art را به‌دست آورده‌ایم.

پیشرفته‌ترین لنز روی سنسور دوربین هواوی P70

درست مثل سری پی ۶۰، گوشی‌های سری هواوی پی ۷۰ هم در سه نسخه به‌نام‌های P70 و P70 Pro و P70 Art عرضه خواهد شد. مینگ-چی کو، تحلیلگر بازار موبایل می‌گوید که هواوی می‌خواهد روی نسخه پی ۷۰ آرت که گران‌ترین مدل این خانواده هم هست، از سنسور دوربین ۱ اینچی Sony IMX989 استفاده کند. اما مهم‌تر اینکه روی این سنسور از لنز شیشه‌ای-پلاستیکی هیبریدی 1G6P استفاده شده است.

تنها موبایل فعلی بازار که از لنزهایی با این فناوری روی سنسور دوربین خودش استفاده کرده، آیفون ۱۵ پرو مکس است. اپل از لنز 1G3P روی سنسور دوربین زوم تله فوتو این گوشی استفاده کرده است. لنزهای شیشه‌ای-پلاستیکی هیبریدی در برابر تغییر شکل مقاوم هستند و عملکرد نوری بهتری دارند. شرکت‌های Largan و Sunny Optical از پیشروان تولید این نوع لنزها هستند.

دوربین هواوی P70 و چالش با آیفون ۱۵ پرو مکس

هر عدد لنز 1G6P که هواوی می‌خواهد روی گوشی خودش از آن استفاده کند، ۱۲ دلار هزینه روی دست این شرکت چینی می‌گذارد. با این حال با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که هواوی قرار است روی تولید انبوه آن انجام دهد، این قیمت می‌تواند به ۶ تا ۷ دلار کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

فناوری انقلابی هواوی، میکروسکوپ را به دوربین گوشی‌ها می‌آورد

انتظار می‌رود بعد از پذیرش اپل و هواوی، دیگر تولیدکنندگان هم به استفاده از لنزهای هیبریدی شیشه‌ای-پلاستیکی روی بیاورند.

گوشی‌های سری هواوی پی ۷۰ قرار است در انتهای زمستان ۱۴۰۲ یا اوایل بهار سال آینده رونمایی شوند. این گوشی‌ها می‌خواهند با پرچمداران دیگر برندها رقابت کنند؛ هرچند که این رقابت به‌خاطر تحریم‌های سفت و سخت ایالات متحده روی هواوی، عادلانه نیست!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*