دوربین میکروسکوپی هواوی

فناوری انقلابی هواوی، میکروسکوپ را به دوربین گوشی‌ها می‌آورد

دوربین میکروسکوپی هواوی انقلابی را در صنعت گوشی‌سازی جهان رقم خواهد زد که کاربران را قادر می‌سازد دنیای جدیدی را کشف کنند.

اخیراً شایعات زیادی پیرامون توسعه‌ی سیستم دوربین میکروسکوپی هواوی – Huawei Microscopic Camera به گوش می‌رسد، با این حال تاکنون اطلاعات خاصی در مورد این فناوری منتشر نشده بود و نحوه عملکرد سیستم دوربین جدید روی گوشی‌های هواوی نامشخص بود. اما اکنون خبری خوب برای کسانی که در مورد این فناوری هیجان‌زده بودند منتشر شده است و به نظر می‌رسد هواوی سیستم دوربین میکروسکوپی جدید خود را به ثبت رسانده است.

این پتنت تمام ابهامات مربوط به سیستم دوربین میکروسکوپی را برطرف کرده است و جزئیات عمیقی در مورد نحوه کارکرد و هرآنچه می‌توانید با آن تجربه کنید ارائه می‌دهد. پتنت یا سند اختراع، حق انحصاری است که به مالک اختراع اعطا می‌شود که محصولی جدید یا یک راه حل فنی جدید برای یک مشکل قبلی ارائه کرده است. هواوی تمام مزایا و موارد استفاده این سیستم را توضیح داده است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

گام جدید هواوی در نوآوری با یک سیستم دوربین میکروسکوپی جذاب

دوربین میکروسکوپی هواوی

با ادامه تشدید رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند، هواوی در تلاش است تا با معرفی ویژگی‌های جدید توجه و وفاداری مشتریان را به خود جلب کند و امیدوار است که دوربین میکروسکوپی بتواند مزیت رقابتی به این شرکت بدهد. در حال حاضر، هواوی اعلام نکرده است که آیا از این فناوری ثبت شده در نسل بعدی گوشی‌های پرچمدار خود استفاده خواهد کرد یا خیر، اما این پتنت قبلاً جزئیات لنز میکروسکوپ و نحوه استفاده از آن را ارائه کرده است.

در هسته، سیستم دوربین Microscopic مانند یک میکروسکوپ واقعی عمل می‌کند و شما می‌توانید از آن برای شناسایی میکروارگانیسم‌ها با استفاده از دوربین گوشی‌های هواوی استفاده کنید.

گفته می‌شود سیستم دوربین میکروسکوپی فقط از یک لنز مستقل استفاده نمی‌کند. در عوض برای اینکه سیستم کار کند، دوربین‌های اصلی دستگاه باید با هم کار کنند. این بدان معناست که ما احتمالاً گوشی‌های آینده هواوی را با لنزهای میکروسکوپی اضافی در پشت خواهیم دید.

اکنون ممکن است استدلال کنید که حالت ماکرو در دستگاه‌هایی مانند آیفون مدت‌هاست این امکان را به کاربران می‌دهند تا عکس‌هایی با وضوح میکروسکوپی بگیرند. اما باید گفت دوربین میکروسکوپی هواوی قصد دارد همه چیز را به سطح جدیدی برساند. حالت ماکرو این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد که از سوژه مورد نظر خود از فاصله 2 سانتی‌متری یا کمتر عکاسی کرده و از وضوحی خارق‌العاده لذت ببرند. این حالت برای عکاسانی مفید است که از سوژه‌های کوچکی همچون حشرات عکاسی می‌کنند.

دوربین میکروسکوپی هواوی

پتنت هواوی در مورد سیستم دوربین میکروسکوپی تمام جزئیات را بررسی می‌کند که شامل نحوه کارکرد آن و مواردی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. این سیستم از دو جزء اصلی شامل یک دوربین معمولی دستگاه و یک سنسور میکروسکوپی تشکیل شده است.

در حق ثبت اختراع چنین آمده که حسگر میکروسکوپی دارای 2 رزولوشن نوری Math.m است. این سنسور با دوربین اصلی کار می‌کند تا اطلاعات بیشتری در مورد اشیا ثبت کند. این دوربین سوژه عکاسی شده را از 20 تا 400 برابر با حداقل فاصله تقریباً 5 میلی‌متری بزرگ می‌کند و گوشی همراه قادر به تجزیه و تحلیل تصویر برای باکتری‌ها خواهد بود.

این سیستم چگونه کار می‌کند؟

درباره مکانیسم کار، دوربین اصلی دستگاه اولین عکس را خواهد گرفت. این عکسبرداری به سیستم کمک می‌کند تا شی مورد نظر کاربر را شناسایی کند. پس از عکس اولیه، سیستم دوربین میکروسکوپی جسم را تجزیه و تحلیل می‌کند. با این کار، میکروارگانیسم‌ها را شناسایی کرده و اطلاعات بیشتری را جمع‌آوری می‌کند.

سیستم دوربین میکروسکوپی هواوی

پس از این، دوربین میکروسکوپی هواوی فرآیند اصلی را شروع کرده و به کشف ریز اطلاعات موجود در عکس می‌پردازد. سپس سیستم شروع به ارائه بینشی عمیق در مورد شی مورد نظر کاربر می‌کند. پس از گرفتن تصویر، کاربران باید روی اشیاء داخل تصویر ضربه بزنند. پس از ضربه زدن، سیستم اعلان‌های هوشمند را نشان می‌دهد که شامل صدا، متن و نشانگرها هستند. آنها تفکیک دقیقی را ارائه خواهند داد که از سیستم دوربین میکروسکوپی جمع‌آوری شده است.

کاربران می‌توانند با اطلاعات ارائه شده متوجه شوند که شی چقدر بهداشتی است. علاوه‌براین، آنها می‌توانند اطلاعات دقیقی در مورد میکروارگانیسم‌های موجود در جسم به دست آورند. اعلان‌های سیستم کاربران را راهنمایی می‌کند که در صورت بروز مشکل در شیء چه کاری انجام دهند.

به عنوان مثال، اگر سیستم میکروارگانیسم‌های مضر را در مواد غذایی شناسایی کند، شما اطلاعاتی در مورد نحوه ضدعفونی کردن آن به دست خواهید آورد. این بدان معناست که سیستم دوربین میکروسکوپی هواوی می‌تواند کارهایی مانند تضمین ایمنی مواد غذایی، آسان‌تر کردن نگهداری لوازم آشپزخانه، کمک در مورد بهداشت شخصی، بازرسی اسباب‌بازی‌های کودکان، کمک برای بررسی بهداشت حیوانات خانگی و حفظ نظافت در فضای غذاخوری را برای شما به ارمغان آورد.

دوربین میکروسکوپی هواوی

هنگامی که تلفن در حالت میکرو قرار گیرد، از صدا، متن یا پیام‌های دیگر برای توصیف وضعیت سلامت جسم و ارائه پیشنهادهایی برای حفظ بهداشت استفاده می‌کند. برای استفاده از این سیستم نیازی نیست مدت زیادی منتظر بمانیم و هنگامی که سیستم راه‌اندازی شود، می‌توانیم به راحتی از تجربه‌ی آن لذت ببریم.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل هواوی اعتراف کرد که طرفدار اپل است

هواوی این درخواست ثبت اختراع دوربین را در سال 2021 ارائه کرد. توضیحات ثبت اختراع به طور خاص شناسایی مقادیر باکتری در تصاویر گرفته شده و ارائه توصیه‌های بهداشتی را به عنوان نگرانی‌های خاص برجسته می‌کند، به‌ویژه که این پتنت در اوج همه‌گیری کووید-19 ثبت شده است. بیش‌از 350 شرکت مجوز ثبت اختراعات هوآوی را از طریق پایگاه‌های ثبت اختراع دریافت کرده‌اند.

در سال 2021، اوپو Find X3 Pro معرفی شد که می‌تواند سوژه‌ها را حداکثر تا 60 برابر بزرگ‌نمایی کند. اما چنین عملکردی به جای تصاویر میکروسکوپی به عکاسی ماکرو محدود می‌شود.