بازار لوازم خانگی ایران

تخفیف های عجیب و غریب در بازار لوازم خانگی ایران که مشتری ندارد

بازار لوازم خانگی ایران در رکود شدیدی بوده و فروشندگان حتی با ارائه تخفیف های ویژه نیز نتوانستند مشتریان را به خرید لوازم خانگی ترغیب کنند.

بازار لوازم خانگی ایران طی ماه‌های اخیر، رکود شدیدی را تجربه کرده و در همین راستا فروشندگان با طرح‌های فروش اعتباری و ارائه تخفیف به مشتریان سعی دارند آنها را به خرید ترغیب کنند. البته با وجود این‌که در بازار شاهد کاهش قیمت لوازم خانگی هستیم، اما تولیدکنندگان در قیمت‌های خود تغییراتی را لحاظ نکردند.

رکود در بازار لوازم خانگی ایران

فروشندگان بر این باورند که اگر برای محصولات خود تخفیف در نظر نگیرند، قادر به فروش آنها نخواهند بود و نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. همچنین فروشندگان اعلام کردند رکود بازار باعث شده تا در زمان مقرر نتوانند معوقات خریدهای قبلی از تولیدکنندگان را پرداخت کنند و به همین دلیل باید جریمه بپردازند.

بررسی‌ها از بازار لوازم خانگی حاکی از آن است که قیمت یخچال‌ها و ماشین لباسشویی از 1 تا 10 میلیون تومان و قیمت تلویزیون‌ها نیز تا 6 درصد کاهش پیدا کرده است؛ اما کماکان مردم خواهان خرید لوازم خانگی نیستند و بازار همچنان در رکود است.

 بازار لوازم خانگی ایران

تولیدکنندگان نیز با توجه به رکود در بازار سعی دارند محصولات خود را به‌شکل فروش اعتباری عرضه کنند؛ اما مردم به دلیل سودهای بالایی که برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده، تمایلی به خرید این لوازم ندارند. از این رو تولیدکنندگان بر سر این این‌که طرح‌های فروش جذاب‌تری را ارائه دهند، با یکدیگر در حال رقابت هستند.

به‌طور کلی بررسی‌ها حاکی از آن است که محصولات زیادی در بازار لوازم خانگی ایران وجود دارد، اما بازار فاقد مشتری بوده و تمام مشتریان منتظرند تا بازار به ثبات برسد و سپس برای خرید اقدام کنند.