درهای هرم بزرگ جیزه

راز درهای اسرار آمیز هرم بزرگ جیزه برملا می‌شود

درهای هرم بزرگ جیزه یکی از رازهای سر به مهر شده‌ای است که باستان‌شناسان درصدد کشف آن هستند و حالا در آستانه برملا شدن این رازها قرار گرفته‌ایم.

درهای اهرام بزرگ مصر، جزو مواردی هستند که هنوز باستان شناسان در مورد آنها چیز زیادی نمی‌دانند و همین باعث شده است که باستان‌شناسان از فناوری‌های مختلف استفاده کنند تا بتوانند بفهمند که چند درب مخفی در این اهرام وجود دارد و پشت درها چیست؟

زاهی حواس که باستان‌شناس و وزیر سابق دولت مصر در امور باستانی است، می‌گوید در روز 5 دسامبر گروهی از محققان را به سوی درهای هرم بزرگ جیزه رهبری خواهد کرد. آنها سعی دارند تا به راز پشت درهای هرم بزرگ جیزه برسند. او می‌گوید پیدا شدن درها به خودی خود، سوالات ما را زیاد کرده و باز شدن آنها نیز باز هم سوالات بیشتری به دنبال خواهد داشت. سه درب موجود در هرم شامل دو درب در تونل جنوبی و درب دیگر در تونل شمالی می‌شوند و این درها دارای دستگیره‌های مسی بوده‌اند.

هرم بزرگ جیزه

تحقیقات گذشته در مورد درهای هرم بزرگ جیزه

پیش از این چندین بار تحقیقات گسترده‌ای در مورد این درها صورت گرفته بود؛ اما تاکنون اطلاعاتی در مورد کاربرد آنها یا این‌که چه چیزهایی پشت آنها وجود دارد به‌دست نیامده است. در یک مورد از تحقیقات، کاوشگران با ارسال یک دوربین کوچک از سوراخی قرار گرفته روی اولین درب جنوبی، توانستند درب دوم تونل جنوبی را نیز کشف کنند. آنها معتقد هستند، برای حفظ تقارن باید درب دومی هم در تونل شمالی باشد تا دو تونل از این نظر یکسان باشند.

هرم بزرگ که به‌نام هرم خوفو یا خئوپس نیز یاد می‌شود، به‌عنوان آرامگاه فرعون بزرگ خوفو درست شده بود. این هرم بنا به تحقیقات صورت گرفته تا امروز، دارای سه اتاق است که یکی از اتاق‌ها، اتاق ملکه نام دارد که حاوی سه درب اسرارآمیز در دو شفت مقابل هم است.

درهای هرم بزرگ جیزه

محققان برنامه دارند تا در تحقیقات جدید خود شفت جنوبی را از بیرون تمیز کنند تا بفهمند آیا درب آن به بیرون باز می‌شود یا خیر؛ اگر به بیرون باز شود، درب نمادین پادشاه برای عبور از جهان مردگان است و اگر هم بسته باشد، باید دوباره پاپیروس‌های به‌جا مانده را مطالعه کنند. چون مطالعه بیشتر، درهای اسرار آمیز هرم را به روی آنها خواهد گشود.

محققان معتقد هستند که وجود درها بی‌علت نبوده و امیدوارند این تحقیقاتشان به نتیجه برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*