تصویر مادون قرمز از کره زمین در جریان مأموریت سنتینل ۲

این تصویر مادون قرمز از کره زمین، مثل یک اثر هنری است!

در خلال مأموریت سنتینل-۲ آژانس فضایی اروپا، تصویر زیبایی با مادون قرمز نزدیک از سطح کره زمین ثبت شده که رنگ‌های قرمز و سبز روی آن، یک اثر هنری را به‌وجود آورده‌اند.

فقط کافیست در سرویس گوگل مپس حالت دید را روی “Satellite View” بگذارید تا کره زمین زیبای ما را از نمای بالا ببینید. اما عکس‌هایی که توسط فضاپیماها و تلسکوپ‌ها در کانال مادون قرمز نزدیک ثبت می‌شود، چیز دیگریست. یکی از زیباترین آن‌ها تصویر مادون قرمز کره زمین در زیر است که چند روز پیش طی مأموریت Copernicus Sentinel-2 و توسط آژانس فضایی اروپا به‌ثبت رسیده است.

این عکس زیبا آب‌های بین دو دریاچه نمک شرق آفریقا را نشان می‌دهد: دریاچه ناترون در شمال تانزانیا و دریاچه ماگادی در جنوب کنیا.

تصویر مادون قرمز از کره زمین در جریان مأموریت سنتینل-۲

این رنگ‌های شاداب و زنده‌ای که در تصویر می‌بینید، توسط کانال مادون قرمز نزدیک سنتینل-۲ ثبت شده است که هر یک از آن‌ها اطلاعات منحصر به‌فردی را در اختیار محققان می‌گذارند. آژانس فضایی اروپا در توصیف این تصویر زیبا می‌گوید:

در حالی که سایه‌های سنگین قرمز‌رنگی مناطق دارای پوشش را برجسته می‌کند، جلبک‌های گلدار فصلی دریاچه‌ها را سبز رنگ کرده‌اند. نقاط سفید و آبی روشنی که در امتداد سواحل دیده می‌شود، ترکیبی از شن، نمک و زمین‌های گلی را به‌تصویر می‌کشند. پوسته‌های نمکی ناشی از تبخیر در دمای بالا را می‌توانید به‌صورت نقاط سفید رنگی روی آب‌ها مشاهده کنید.

اطلاعات جدیدترین تصویر مادون قرمز ثبت شده از کره زمین

دریاچه ناترون با طول ۵۶ کیلومتری، عمق ۳ متری دارد. این دریاچه یکی از پراهمیت‌ترین تالاب‌های شناخته شده در جهان است؛ زیرا تنها منطقه‌‌ای است که فلامینگوهای در حال انقراض در شرق آفریقا آنجا را برای زیستن انتخاب کرده‌اند. تاکنون ۲.۵ میلیون تن از آن‌ها مهاجرت کرده‌اند.

دریاچه ماگادی که در مرکز بالای تصویر دیده می‌شود، نسبت به ناترون کوچک‌تر بوده و در یک تو رفتنگی وسیع ناحیه‌ای از سنگ‌های آتشفشانی قرار گرفته است. ماگادی هم در برخی از نقاط خود از پوشش نمکی تشکیل شده که بعضا ضخامت آن‌ها به ۴۰ متر مربع می‌رسد.

سنتینل-۲، یک مأموریت دو ماهواره‌ای است که داده‌های برنامه کوپرنیک اروپا را تأمین می‌کند. این مأموریت حجم انبوهی از داده‌های جمع‌آوری شده توسط ماهواره‌های زیست محیطی و سنسورها و ایستگاه‌های زمین را گردآوری می‌کند تا درک درستی از وضعیت سلامت زمین را به‌وجود بیاورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*