فضانورد ایرانی

وزیر ارتباطات: فضانورد ایرانی تا پنج سال دیگر با کپسول بومی به فضا می‌رود

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات، در یک برنامه تلوزیونی گفت فضانورد ایرانی تا پنج سال دیگر یعنی سال 1407 با کپسول بومی به فضا می‌رود.

چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت فضانورد ایرانی تا پنج سال دیگر یعنی سال 1407 با کپسول بومی به کمک نخبه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به فضا می‌رود.

اولین فضانورد ایرانی به فضا می‌رود

فضانورد ایرانی

زارع پور اظهار کرد ما قصد داریم سندی 10 ساله در راستای صنعت فضای کشور اجرا کنیم، پروژه زیست خارج جو را احیا کرده‌ و کپسول زیستی از نسل جدید و ایرانی را آزمایش خواهیم کرد. کشور ما پنجمین یا ششمین کشور دارای این فناوری است و به‌زودی خبرهای جالب و خوبی در این زمینه خواهید شنید. آخرین بار که ما کاوشگری همراه با موجودی زنده به فضا پرتاب کردیم، مربوط به سال 1391 بود و ان‌شاءالله در سال 1407، شاهد اعزام فضانورد با کپسول زیستی ایرانی هستیم.

وی قبلا در یکی از پلتفرم‌های ایرانی نیز با هشتگ خبر خوب، نوید این را داده بود که خبرهایی از این پروژه بشنویم. زارع پور در حالی این اظهارات را مطرح کرده که کارشناسان و دانشمندان کشور می‌گویند مسئولان کشور هنوز با فناوری‌‌های نوین فضایی و کاربردهای آن در حل مشکلات کشور آشنا نیستند. به‌عنوان مثال آلودگی هوا که یکی از معضلات بزرگ این روزها در شهرهای صنعتی کشور است را می‌توان با استفاده از فناوری‌های جدید فضایی مدیریت و کنترل کرد.

نظر شما درباره این خبر وزیر ارتباطات چیست؟ به‌نظر شما کاربران گجت نیوز آیا محققان ایرانی موفق به انجام این پروژه می‌شوند و آیا ارسال فضانورد ایرانی به فضا ضروری و لازم است یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*