امکان ضبط تصاویر ۳۶۰ درجه‌ای با دوربین Gear 360 سامسونگ

مراسم معرفی پرچمداران جدید سامسونگ که Unpacked نامیده می‌شوند همواره طرفداران تکنولوژی را شگفت‌زده نموده و مراسم Unpacked امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما این‌بار سامسونگ تمرکز ویژه‌ای بر هدست‌های واقعیت مجازی خود داشته و مدعوین را به استفاده از آن‌ها توصیه نموده است.

سامسونگ با قرار دادن یک هدست واقعیت مجازی برروی صندلی حضار در مراسم معرفی Galaxy S7، سعی در قرار دادن Gear VR در مرکز توجهات و درکنار گلکسی اس۷ داشت و البته تاحدودی موفق نیز بود. حال کره‌ای ها در راستای تولید آسان محتوا برای هدست‌های واقعیت مجازی خود اقدام به معرفی دوربین ۳۶۰ درجه‌ای خود با نام Gear 360  کرده است.

اندازه کوچک Gear 360 حمل آن را بسیار آسان می‌کند. وقتی ثبت تصاویر بدون هیچ‌گونه تنظیمات را نیز درنظر بگیریم، بایستی اذعان کنیم استفاده از Gear 360 به هیچ عنوان کار سختی محسوب نمی‌شود و هرکسی می‌تواند به راحتی هرچه تمام‌تر به ضبط فیلم یا عکس بپردازد. همانطور که از نام محصول برمی‌آید، Gear 360 از طراحی ۳۶۰ درجه‌ای بهره می‌برد که دو دوربین ۱۵ مگاپیکسلی در دو سوی آن تعبیه شده است.

همچنین نمایشگر نیم اینچی موجود برروی دوربین کاملا مناسب ارزیابی می‌شود، چرا که معمولا تصویربرداری توسط دوربین‌های اکشن با دقت بسیار بالا انجام نمی‌پذیرد و تقریبا هیچ‌گاه شاهد تصاویر کلوس-آپ از سوژه‌ها نیستیم، بنابراین این نمایشگر یک تصویر کلی از آنچه درحال ضبط شدن است به کاربر ارائه می‌دهد.

زیر این دوربین کروی، دسته‌ای قرار گرفته که نگهداری آن را توسط کاربر بسیار راحت می‌سازد. برای تنظیم وضعیت دوربین و ثابت کردن آن نیازی به سه پایه احساس نخواهد شد و کاربر می‌تواند با گستردن این دسته عملکری مشابه سه‌پایه را در اختیار داشته باشد. همچنین با جداسازی این دسته می‌توان Gear 360 را برروی سطوح مسطح نیز قرار داد و به بهترین حالت به ثبت تصاویر پرداخت.

کیفیت ضبط ویدئوی دو دوربین تعبیه شده در Gear 360 برابر با ۳۸۴۰x1920 و ۳۰ فریم در ثانیه می‌باشد و خریدار میتواند با کیفیتی بی‌ظیر (۴K) به ثبت تصاویر بپردازد. البته با ترکیب تصاویر ثبت شده توسط هردو دوربین نیز می‌توان به کیفیت ۳۰ مگاپیسکلی نیز دست یافت و این موضوع نویدبخش تولید بازی‌ها و فیلم‌های بسیار با کیفیت برای هدست‌های واقعیت مجازی Gear VR می‌باشد. لنز جدید به‌کار رفته در Gear 360 فاصله کانونی برابر ۲.۰ دارد و سامسونگ آن را Bright Lens می‌خواند. این لنزها دربرابر نفوذ مایعات مقاوم هستند و گواهینامه IP53 مهر تاییدی بر ادعای سامسونگ در این‌باره می‌باشد.

فراموش نکنید تمامی امکانات درنظر گرفته شده برای Gear 360 نظیر مشاهده و ویرایش ویدئوها تنها به‌وسیله اتصال به یکی از تلفن‌های هوشمند سامسونگ امکان‌پذیر است.

کاربران می‌توانند با افزودن micro SD به این دوربین حافظه ذخیره‌سازی تصاویر دستگاه را تا سقف ۱۲۸ گیگابایت افزایش دهند. انرژی موردنیاز اکشن کم جدید سامسونگ نیز توسط باتری ۱,۳۵۰ میلی‌آمپری تامین می‌شود که امکان ضبط چندساعته ویدئو و عکس را برای کاربر فراهم می‌کند. هنوز اطلاعی مبنی بر قیمت‌گذاری این محصول در دست نیست.

منبع : AndroidHeadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*