یک ناوچه رادارگریز فوق پیشرفته در چین

یک ناوچه رادارگریز فوق پیشرفته در چین دیده شد +‌ عکس

تصویری از یک ناوچه رادارگریز پیشرفته در کارخانه کشتی‌سازی Dalian Shipyard چین منتشر شده که نشان‌دهنده توانمندی چینی‌ها در حوزه دریایی است.

تصویری از کارخانه کشتی‌سازی Dalian Shipyard در لیائونینگ چین منتشر شده که یک ناوچه رادارگریز پیشرفته را به‌نمایش می‌گذارد. این کشتی جدید که به‌عنوان یک ناوگروه پنهانکار شناخته می‌شود، یکی از نخستین کشتی‌های جنگی به این سبک است که ظاهرا به نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین خواهد پیوست.

هنوز هیچ جزئیات تأیید شده‌ای در خصوص این کشتی جنگی وجود ندارد؛ اما کارشناسان بر این باورند که این می‌تواند کلاس جدیدی از کشتی‌های نظامی جنگی را به معرض نمایش بگذارد که می‌توانند جایگزین ناوچه‌های Type 056 در نیروی دریایی چین شوند. نظرات متناقضی در خصوص این کشتی جنگی کوچک وجود دارد. برخی دیگر هم بر این باورند که این می‌تواند سفارش کشور دیگری باشد و چین فقط وظیفه تولید و ساخت آن را بر عهده دارد؛ در نتیجه قرار نیست به ناوگان نظامی چین ملحق شود.

یک ناوچه رادارگریز فوق پیشرفته در چین

امکانات پیشرفته ناوچه رادارگریز جدید چین

از این گمانه‌زنی‌ها که بگذریم، تصاویر این ناوچه رادارگریز پیشرفته، اطلاعاتی را در خصوص ویژگی‌هایش فاش می‌کند. به‌طور مثال بدنه کشتی به‌گونه‌ای طراحی شده که بسیاری از امکانات آن را را مخفی نگه می‌دارد. بدنه آن سطح وسیع، مسطح و لبه تیزی دارد. طراحی این بدنه می‌تواند تا حد ممکن جلوی دیده شدن توسط رادارهای نوری و مادون قرمز را بگیرد. علاوه بر این سیگنال‌های صوتی و هیدروآکوستیک در روی آب و سیگنال‌های مغناطیسی را هم دفع می‌کند.

اینطور به‌نظر می‌رسد که ناوچه جدید چینی‌‌ها به سیستم پرتاب عمودی موشک مجهز است و انتظار می‌رود که از اسلحه‌هایی با کالیبر ۷۶ میلی‌متری روی آن استفاده شود. همچنین سیستم موشکی زمین به هوا از جمله موشک هونگکی-۱۰ و یک عرشه مخصوص هلیکوپترهایی با سایز Z-9 نیز روی آن تعبیه شده است.

به‌نمایش درآمدن تصاویری از این کشتی جنگی پیشرفته نشان‌دهنده پیشرفت‌های چشمگیر نظامی چینی‌ها در دریاها است. کشتی‌هایی که می‌توانند در جنگ‌های دریایی و یا برای تأمین امنیت دریایی مورد استفاده قرار بگیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*