شارژ سریع گلکسی اس 7

خانواده گلکسی S7 دارای قابلیت شارژ سریع اختیاری هستند

دیشب در جریان کنگره موبایل MWC 2016 شرکت سامسونگ دو پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج را معرفی کرد. سامسونگ ظرفیت باتری را در این اسمارت فون ها افزایش داده بطوریکه این دو دستگاه بیشترین ظرفیت باتری را در میان تمامی محصولات سری S دارا می باشند .

باتری گلکسی s7 به مقدار ۳۰۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارد تا بتواند صفحه نمایش ۵.۱ اینچی آمولد این غول سامسونگ را پشتیبانی کند، همچنین برای گلکسی s7 edge نیز باتری با ظرفیت ۳۶۰۰ میلی آمپری متناسب با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی آن در نظر گرفته شده است .برای شارژ کردن باتری، خانواده s7 چیزی کم ندارد و از همه نظر مجهز شده: هر دو مدل دارای شارژر Powernat و Qi بیسیم بوده و پورت USB به منظور شارژ با کابل هم برایشان تعبیه گردیده، علاوه بر این سامسونگ دو حالت مختلف شارژ شدن را برای این دو پرچمدار ایجاد کرده، حالت شارژ عادی و شارژ سریع که در قسمت تنظیمات گوشی قابل انتخاب میباشد .

تکنولوژی شارژ سریع مسلما یکی از پیشرفت های مهم سال های اخیر در زمینه باتری بوده، باتری ها هر روز از نظر انرژی متراکم تر میشوند و میتوانند ظرفیت بیشتری داشته باشند، اما این جنبه از تکنولوژی باتریها پیشرفت کندی دارد .وقتی صحبت از شارژ سریع به میان می آید، یعنی تولید کننده می پذیرد که ظرفیت باطری به اندازه مناسب نیست ،شارژ شدن یک باتری بزرگ بوسیله کابل USB زمان زیادی را می طلبد. تکنولوژی شارژ سریع به باتری اجازه میدهد تا مقدار انرژی بیشتری را در یک مدت زمان کوتاه دریافت نماید، این قابلیت بیشتر به درد زمانی میخورد که میخواهیم از خانه بیرون برویم و وقت کمی داریم و درصد شارژ گوشی نیز بسیار کم است .

زمانیکه شارژ را به گوشی موبایل متصل میکنیم، باتری زمانی را با شارژر سپری میکند و در این دقایق ارزشمند میزان انرژی خود را بالا میبرد. اما تکنولوژی شارژ سریع فقط زمانی عمل میکند که باطری کاملا خالی میباشد، حتی در مورد گلکسی S6 تنها زمانی که صفحه نمایش خاموش میشود میتوان از این قابلیت استفاده نمود. همچنین این فناوری گرمای زیادی تولید میکند، سامسونگ سیستم خنک کننده ای را برای شارژر بیسیم خود قرار داده است که هنگام شارژ سریع بی سیم به کار میافتد .به همین دلیل ممکن است هنگامی که از شارژر بدون سیم و حالت شارژ سریع استفاده میکنید صدای ضعیف فن خنک کننده را بشنوید. این سیستم در هنگام شارژ معمولی غیرفعال میگردد .

باید گفت که دلایل زیادی برای استفاده نکردن از حالت شارژ سریع وجود دارد: گرما ، صدای نویز فن و غیره .همانطور که میدانید گرما دشمن باتری است و حرارت زیاد میتواند از عمر مفید باتری بکاهد .البته اینکه دقیقا چقدر در طول عمر آن موثر است دقیقا مشخص نیست اما در هر صورت این موضوع برای بسیاری از کاربران مهم خواهد بود. صدای نویز فن نیز در هنگامی که خواب هستید ممکن است برایتان آزار دهنده باشد .

انتخاب با شماست!!!

منبع: AndroidHeadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. سلام گوشی s7 edge من با شارژ سیمی در حالت شارژ سریع ۳ساعت زمان میبره آیا این حالت طبیعی هست لطفا جواب بدید چون من خوانده بودم که باید ۹۰ دقیقه ای شارژ بشود.

  2. سلام وقت بخیر.
    یه مشکلی واسه مدت رمان شارز گوشی اس 7 پیش اومده به این صورت بدوم شارز سریغ 3 ساعت واسه شارز کامل وفت میبره
    حالا امکانش هست این دیرکرد به خاطر گرمای محیط باشه
    الیته قیلا از 82 بیشنر نمیشد اما تو حالت خاموش گوشی یه 100 مسیرید که این مشکل با قلش اوکی شده

  3. دیگه وقت خواب که چه نیازی به شارژ سریع هست که صدای فن در بیاد و مثلا اذیت کنه.
    داری میخوابی، بزن تو حالت عادی شارژ، تا صبح خب کامل شارژ میشه.
    یه چی میگیا حاجی!

    • تا صبح بزاری که باتری بعد یه مدت خراب میشه ، اینجوری عمر باتری کم میشه
      هم باد میکنه هم زودی شارژ خالی میکنه

    • چرا شارژر بیسیم سامسونگ من در حالت شارژ سریع صدایی شبیه نویز میدهد؟

      • درود بر شما
        وقتی که دستگاه در حال شارژ هست، یک فن داخل پد شارژر بی سیم فعال میشه. به همین خاطر شما ممکنه صدایی مثل صدای نویز رو بشنوید. نباید نگران باشید چون شارژر داره روال عادی خودش رو طی میکنه. اما اگه این صدا اذیتتون میکنه و میخواهید حذف بشه باید شارژ سریع در حالت بی سیم رو غیر فعال کنید.

        برای این کار به قسمت Settings >Accessory > Fast Wireless Charging برید و اون رو به حالت غیرفعال دربیارید. توجه داشته باشید که با غیرفعال کردن این گزینه دستگاه شما کندتر شارژ میشه، اما دیگه صدای نویزی تولید نخواهد شد.

      • سلام.سامسونگ s7 دارم ولی نمیدونم چجوری بدون سیم شارژمیشه میشه راهنمای کنین