قیمت خودروهای لادا

خودروهای بی کیفیت و ارزان قیمت روسی لادا با قیمت میلیاردی به ایران می‌آیند

بعد از شکست یوآز در کشورمان، کمپانی روسی لادا با خودروهای بی کیفیت و ارزان خود به ایران آمده و قصد دارد محصولات خود را قیمت میلیاردی به بازار کشورمان عرضه کند.

شرکت روسی لادا، اخیرا محصولات خود را در ایران رونمایی کرد و به‌زودی این خودروها را در بازار کشورمان خواهیم دید. خودروهای لادا جزو خودروهای گران قیمت و لاکچری نیستند و از کیفیت خوبی هم بهره نمی‌برند؛ فعالان بازار می‌گویند قیمت این خودروها در مبدا معادل 250 الی 450 میلیون تومان است، اما ظاهرا این خودروها قرار است با قیمت‌های میلیاردی روانه بازار ایران شوند.

قیمت خودروهای لادا چقدر است؟

خودروهای لادا

اگر قیمت ارزی واردات خودروهای لادا مانند اختصاص دادن ارز به شرکت چای دبش باشد، قیمت ماشین های لادا حدود ۲۵۰ میلیون می‌شود که معقولانه است. اما اگر ارزی که اختصاص داده می‌شود، دلار 50 هزار تومانی باشد که قیمت همه چیز حتی تخم مرغ در ایران با آن تعیین می‌شود، قیمت خودروهای لادا در ایران به ۴۰۰ میلیون الی 1 میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

هفته پیش، نمایشگاهی در تهران برگزار شد که 4 مدل از خودروهای لادا، یعنی گرانتا، نیوا، وستا و وستا اسپرت در این نمایشگاه معرفی و رونمایی شدند. گجت نیوز نیز نماینده‌ای را به این نمایشگاه فرستاد و به‌طور کامل خودروهای لادا را بررسی کرده است و در ویدئوی منتشر شده در یوتیوب گجت نیوز نیز این خودروها با عنوان فاجعه معرفی شده‌اند. به طوری که فرمان این خودروها مثل فرمان خودروهای 30 سال پیش و کیفیت ساخت آنها به شدت بد است. مدل ارزانی که در نمایشگاه بود، قیمتی در حدود ۸ هزار تا ۱۰ هزار دلار دارد که در ایران معادل ۴۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری خواهد شد.

گران‌ترین مدل هم وستا اسپرت بود که در کشور روسیه به قیمت 22 هزار دلار فروخته می‌شود که قیمتی برابر 1 میلیارد و 100 میلیون تومان در ایران دارد. حجم موتور این خودروها، ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ سی‌سی است که تعرفه گمرکی 91 درصدی روی آن اعمال خواهد شد و غیر از آن نیز هزینه‌های دیگری مثل مالیات، سود بازرگانی و هزینه پلاک‌گذاری وجود دارد که با این ویژگی‌ها می‌شود به این نتیجه رسید که مدل ارزان گفته شده هم قیمتی بیشتر از یک میلیارد تومان خواهد داشت.

وارد کردن خودروهایی در حد دو سه دهه پیش

قیمت خودروهای لادا

افرادی که از واردات این خودروها دفاع می‌کنند، حرف اصلی‌شان این است که این خودروها فول ایربگ هستند و از لحاظ ایمنی عملکرد عالی دارند؛ اما باید گفت که نماینده شرکت لادا هم به این اشاره کرده که دلیل رد شدن استاندارد این خودروها، نداشتن ایربگ است. این موضوع نداشتن ایربگ و کیفیت ساخت بد و استفاده از قطعات 20 یا 30 سال پیش، دلیل بر این شده که مردم و بازاریان، این خودرو را با پراید و پیکان مقایسه کنند و می‌گویند پراید حداقل ایربگ دارد.

این مقایسه پراید با خودروهای لادا باعث آشفته شدن شرکت‌های وارد کننده لادا شده، در حالی که دقیقا چهار سال پیش بود که این افراد از وارد کردن این خودروها جلوگیری می‌کردند و آرزوی پیکان را داشتند. همان افرادی که به توسعه رسیدن پیکان را از بین بردند، بازار خودرو را به چینی‌ها و روسی‌های بی‌کیفیت تسلیم کردند.

روند آزادسازی واردات خودرو با این‌که هنوز هم ابهاماتی دارد و هنوز هم واقعا آزاد نشده، به‌شکلی تبلیغ می‌شد که تصور بر این بود که بعد از این کار همه مردم ما سوار بر بی‌ام‌و و مرسدس‌هایشان به سر کار می‌روند. اما حالا بعد از 21 ماه، این خودروهای خوب و باکیفیت و لاکچری و رانتی، برای فوتبالیست‌ها و افراد مشابه آنهاست و ما مردم، باید از قوطی‌هایی به‌نام پراید یا 206 خارج شده و به سمت خودروهای افتضاح و فاجعه‌ای به نام خودروهای لادا برویم و به‌جای هزینه‌های 200 تا 500 میلیون تومانی، هزینه‌های میلیاردی بدهیم.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این خودروها و مقایسه بین این‌ها و پراید چیست و آیا اگر این خودروها عرضه شوند، حاضر هستید که از برند لادا خرید کنید؟