ادعای وزیر صمت درباره سرعت برقی سازی خودرو در ایران

ادعای عجیب وزیر صمت: سرعت برقی سازی خودرو در ایران از اروپا بیشتر است!

وزیر صمت طی رویداد معرفی آریزو 5 برقی برای تاکسی‌رانی، ادعایی بحث‌برانگیز کرد؛ این‌که سرعت برقی سازی خودرو در ایران بیشتر از چین و اروپا است!

مدیران خودرو روز 19 آذر با برگزاری رویدادی اقدام به تحویل چند ده دستگاه چری آریزو 5 برقی به سازمان تاکسی‌رانی کرد که با انعقاد قرارداد صورت گرفته بین دو طرف، به‌زودی به ناوگان تاکسی‌رانی کشور اضافه خواهند شد. همچنین در این رویداد، رئیس سازمان تاکسی‌رانی، شهردار تهران و وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) حضور پیدا کردند و وزیر صمت هم به گفتگو با خبرنگاران درباره توسعه بازار خودرو برقی در کشور پرداخت. وی مدعی شد که سرعت برقی سازی خودروها در ایران حتی از اروپا هم پیشی می‌گیرد.

برقی سازی خودرو در ایران، سریع‌تر از چین و اروپا!

ادعای وزیر صمت درباره سرعت برقی سازی خودرو در ایران

عباس علی‌آبادی، وزیر صمت طی گفتگو با خبرنگاران اشاره کرد که خودروهای الکتریکی گذشته از دریافت برق از شبکه، توانایی تامین برق برای شبکه و در نتیجه تامین انرژی مورد نیاز لوازم برقی را دارند. او همچنین از پیگیری برنامه‌هایی در راستای توسعه زیرساخت کشور خبر داد و اظهار داشت که با اجرای این برنامه‌ها تا سه سال آینده، زیرساخت خودرو الکتریکی در کشور به مرحله‌ای از توسعه می‌رسد که خیال مالکان این خودروها را از بابت جایگاه شارژ راحت می‌کند.

وزیر صمت البته این نکته را خاطرنشان کرد که برای پیشبرد این هدف، هماهنگی بین ارگان‌های مختلف ضروری است. به‌گفته وی، به‌همین خاطر امکان اعلام تعداد دقیق این خودروها تا انتهای سال جاری ممکن نیست؛ هرچند تعداد محصولات تمام الکتریکی در کشور «قابل توجه» خواهد بود.

عباس علی‌آبادی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود ادعا کرد روند برقی‌ سازی خودرو در ایران نه‌تنها کندتر، بلکه حتی سریع‌تر از پیشگامان این حوزه از جمله چین و کشورهای اروپایی خواهد بود. ادعای وزیر صمت از آنجایی جای بحث دارد که بازار خودرو ایران سال‌ها حتی از خودروهای بنزین‌سوز به‌روز محروم بوده و نزدیک‌ترین ارتباط آن با تحولات روز صنعت خودرو به‌واسطه ساخته‌های پایین‌رده خودروسازان چینی است.

بنا به اعلام وزیر صمت، در راستای تسریع روند برقی سازی ناوگان تاکسیرانی کشور، یارانه حدوداً 10 هزار و 500 دلاری به رانندگان‌ تاکسی اختصاص داده شده است. وی درباره تاخیر به‌وجود آمده در فرایند واردات خودروهای کارکرده هم گفت آیین‌نامه مربوطه در هیئت وزیران به تصویب رسیده و ابلاغ آن در حوزه مسئولیت‌های وزیر صمت نیست. به‌ادعای وی، آنچه باعث نگرانی نسبت به مسئله واردات خودروهای کارکرده می‌شود، احتمال شکل‌گیری تقاضای عظیمی در بازار ارز در پی آزادسازی واردات این خودروها است.

نظر شما کاربران گجت نیوز در مورد روند برقی سازی خودرو در ایران چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*