معرفی جک X8 پلاس

معرفی جک X8 پلاس، شاسی بلند 3 ردیفه جدید چینی برای خانواده ها

کراس اوور سه ردیفه جک (سهول) X8 پلاس در چین عرضه شد. در ادامه نگاهی به طراحی، امکانات و مشخصات فنی شاسی بلند چینی جک ایکس 8 پلاس خواهیم داشت.

«سهول» (Sehol)، برند تازه زیرمجموعه خودروساز چینی جک است که سال 2018 در نتیجه سرمایه‌گذاری مشترک جک، فولکس واگن و سئات شکل گرفت. احتمالاً با سدان A5 پلاس از همین برند آشنا باشید که کرمان موتور آن را در بازار ایران با نام کی ام سی جی 7 عرضه می‌کند. بنا به جدیدترین اخبار خودرو، سهول اخیراً X8 پلاس را به‌عنوان نسخه بالارده‌تر کراس اوور خانوادگی X8 در چین عرضه کرده است که در ادامه بیشتر با جزئیات آن آشنا می‌شوید.

فهرست مطالب:

معرفی جک X8 پلاس

همان‌طور که از نام جک یا سهول X8 پلاس بر می‌آید، بر پایه X8 توسعه پیدا کرده و به ادعای سهول، طراحی آن با توجه به بازخوردهای حاصل از مصاحبه‌ها و نظرسنجی از حدود هزار خانواده صورت گرفته است تا در نهایت بتوانند محصولی مشتری‌پسندتر ارائه بدهند.

طراحی نمای بیرونی Sehol X8 Plus

نمای جلو جک X8 پلاس

این کراس اوور چینی 4825 میلی‌متر طول، 1870 میلی‌متر عرض و 1758 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن به 2830 میلی‌متر می‌رسد. سه ردیف داخل کابین این خودرو گنجانده شده است و مشتریان می‌توانند آن را در نسخه‌های 6 صندلی و 7 صندلی سفارش بدهند. نسخه 6 صندلی چینش 2 + 2 + 2 دارد، در حالی که در نسخه 7 صندلی یک صندلی به ردیف وسط یا دوم اضافه می‌شود.

جک ایکس 8 پلاس از لحاظ طراحی، به‌خصوص در نمای جلو تفاوت کاملاً محسوسی نسبت به نسخه استاندارد پیدا کرده و چهره تازه‌ای به خود گرفته است. در نمای جلو این شاسی بلند چینی جلوپنجره بزرگی به چشم می‌خورد که بخش قابل توجهی از این ناحیه را به خود اختصاص داده و داخل آن میله‌های افقی کرومی به‌همراه المان‌های کرومی افقی کوچک‌تری قرار گرفته است. داخل همین جلوپنجره چراغ‌ها تعبیه شده‌اند و بالای آن دی‌لایت‌ها را می‌توان دید که در پیروی از ترند کنونی محصولات چینی، با یک نوار به همدیگر متصل شده‌اند و یک نوار نوری عریض را تشکیل داده‌اند.

نمای عقب جک X8 پلاس

با نگاهی به ناحیه کناری این خودرو جک المان‌هایی مثل پنل پلاستیکی و کرومی در رکاب، فلاپ‌های دور گلگیرها، آینه‌های بغل بیرون‌زده و تریم کرومی زیر شیشه‌ها توجه‌تان را جلب می‌کنند. همچنین ستون‌ها به رنگ مشکی در آمده‌اند تا به سقف حالتی شناور بدهند و در ستون C خط کمر ناگهان به سمت بالا متمایل شده است.

در نمای عقب هم همان‌طور که از یک کراس اوور چینی جدید انتظار می‌رود، چراغ‌های سرتاسری یا به هم پیوسته جا گرفته‌اند. البته طراحی این چراغ‌ها صرفاً به شکل یک نوار افقی عریض صورت نگرفته و هر دو گوشه چراغ به سمت پایین کشیده شده است. سپر دو رنگ، دو خروجی اگزوز فیک با تریم کرومی و صفحه ضربه‌گیر یا اسکید پلیت کوچک برخی دیگر از ویژگی‌های ناحیه عقب ایکس 8 پلاس هستند.

کابین و امکانات سهول ایکس 8 پلاس

کابین جک X8 پلاس

داخل کابین این خودرو کراس اوور سه ردیفه دو نمایشگر 12.3 اینچی به هم پیوسته دیده می‌شوند. فرمان هم از نوع چهار پر دی‌کات است که روی آن تریم کرومی به کار رفته. برای صندلی‌ها روش چرمی سفیدرنگ در نظر گرفته شده و در کنسول مرکزی دو جالیوانی و سلکتور دنده چرخان تعبیه شده است. نورپردازی داخلی 64 رنگ هم به هرچه دلنشین‌تر شدن فضای داخلی برای خانواده‌هایی که قرار است ساعت‌ها در این خودرو وقت بگذارنند کمک می‌کند. به این سیستم صوتی 12 اسپیکر را هم اضافه کنید که یک شبکه فراگیر 5.1.2 متشکل از 5 اسپیکر اصلی، 1 ساب‌ووفر و 2 اسپیکر بالاسری را به وجود می‌آورد.

ایکس 8 پلاس از سیستم کمک‌راننده سطح 2 ویژه HOL-Pilot بهره می‌برد که شامل رادار موج میلی‌متری هواوی، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری فعال و کروز کنترل تطبیقی می‌شود.

مشخصات فنی جک X8 پلاس

سهول ایکس 8 پلاس

کراس اوور جک X8 پلاس قوای محرکه خود را از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ می‌گیرد که توانایی تولید قدرت 181 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر را دارد. انتقال نیرو محرکه این موتور بر عهده یک گیربکس دوکلاچه 7 سرعته است که به ادعای سهول، بازدهی آن در انتقال نیرو پیشرانه به چرخ‌ها 94.7 درصد خواهد بود. در ضمن مصرف سوخت این خودرو 7.9 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر تخمین زده می‌شود.

قیمت کراس اوور X8 Plus

سهول این کراس اوور را با قیمت پایه 99 هزار و 800 یوان برابر با 14 هزار و 500 دلار آمریکا در چین عرضه می‌کند که در بالارده‌ترین تریم قیمت آن به 139 هزار و 800 معادل 20 هزار و 300 دلار می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*