نگاهی به برتری‌های گلکسی اس ۷ نسبت به آیفون ۶ اس

دیشب سامسونگ در کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC) پرچمداران جدید خود یعنی گلکسی S7 و S7 اج را با قابلیت‌های تازه و متمایزی به جهانیان معرفی کرد.همیشه یکی از رقبای اصلی و سرسخت گلکسی هاس سامسونگ ، آیفون های اپل بوده است.حالا به نظر می رسد که گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) سامسونگ برتری هایی نسبت به رقیب اپلی خود یعنی آیفون ۶ اس ( iPhone 6S ) دارد که در ادامه با آنها خواهیم پرداخت.

در ابتدا باید به ویژگی اشاره کنیم که مدت‌ها از نقاط قوت پرچمداران سونی محسوب می‌شد. سامسونگ در طراحی Galaxy S7 موفق به دریافت گواهینامه IP68 گشته که دستگاه را دربرابر نفوذ گرد و غبار و آب ایمن می‌سازد. گرچه این تاییدیه به معنای عدم آسیب رسیدن به دستگاه هنگام رها کردن آن در دریا نیست، اما می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. اپل نیز در طراحی و ساخت آیفون ۶اس نواری پلاستیکی به‌کار برده که از نفوذ احتمالی آب به درون دستگاه جلوگیری می‌کند، اما به هیچ عنوان مقاومتی برابر با گلکسی اس۷ را ندارد و بسیار آسیب‌پذیر است.

گلکسی اس۷ از فناوری شارژ سریع سامسونگ با نام تجاری Fast Charge استفاده می‌کند که البته این ویژگی را در نسل‌های قبلی پرچمداران سامسونگ نیز دیده بودیم. هنوز گلکسی اس۷ برای انجام آزمایش‌های دقیق به‌دست کارشناسان نرسیده، اما گلکسی اس۶ با استفاده از قابلیت Fast Charge در عرض یک‌ساعت و نیم به‌طور کامل شارژ می‌شود. کافی‌ست آن را با زمان ۳ ساعته‌ی شارژ آیفون ۶اس مقایسه کنید! پرچمدار قبلی سامسونگ حدودا دوبرابر سریع‌تر از جدیدترین آیفون موجود در بازار شارژ می‌شود؛ بنابراین ممکن است در اثر پیشرفت‌های حاصل در اس۷ شاهد رکوردی بهتر از سابق از سوی گلکسی اس۷ باشیم.

نکته جالب درباره مدت زمان شارژ دو دستگاه، نابرابر بودن ظرفیت مخزن باتری‌های آن‌هاست. سامسونگ در گلکسی اس۶ باتری ۲,۵۵۰ میلی‌آمپری دستگاه را در مدت ۹۰ دقیقه از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند، درحالی‌که آیفون پس از سه ساعت می‌تواند باتری۱۷۱۵ میلی‌آمپری خود را به‌طور کامل شارژ نماید.

تفاوت‌ها در حیطه شارژ دستگاه به همینجا ختم نمی‌شوند. دیشب طی مراسم Unpacked سامسونگ قابلیت جدید شارژ سریع بی‌سیم این کمپانی برای گلکسی اس۷ معرفی شد. این درحالی‌‌ست که آیفون ۶اس به هیچ عنوان از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند و هنوز راه زیادی برای دست‌یابی به فناوری‌های به‌کار رفته در گلکسی اس۷ پیش رو دارد.

یکی از فاکتورهای مهم انتخاب گوشی برای کاربران، کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آن گوشی می‌باشد. مسلما همه ما در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که مجبور به عکس‌برداری سریع شویم. در چنین شرایطی کاربر به‌سرعت اقدام به فشردن دکمه شاتر دوربین می‌کند و احتمالا از عکس‌العمل سریع خود راضی است. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که تلفن همراه کاربر سرعتی همگام با حرکت انگشت کاربر نداشته باشد. خوشبختانه گلکسی اس۷ در این زمینه نیز بسیار عالی عمل کرده و فوکوس خودکار بسیار سریعی ارائه می‌کند و هر اسمارت‌فونی را در سرراه خود به کنار می‌راند. همچنین لنز جدید به‌کار رفته در اس۷ عملکرد بهتری در شرایط نوری ضعیف ارائه می‌دهد و تصاویر با کیفیت و نویز پایینی به ثبت می‌رساند.

چه خبری خوشحال‌کننده تر از بازگشت قابلیت افزودن به میزان حافظه داخلی به واسطه micro SD سراغ دارید؟ گلکسی اس۷ با امکان جای دادن micro SD درون خود حافظه داخلی کمتری به‌همراه خواهد داشت که مشخصا منجر که کاهش قیمت دستگاه خواهد شد. بدین ترتیب دیگر نگران کمبود فضای ذخیره‌سازی برای ضبط ویدئوهای با کیفیت ۴K نباشید، چرا که به‌راحتی می‌توان ویدئوها را برروی حافظه جانبی دستگاه ذخیره نمود.

پرداخت موبایلی از دیگر مواردی‌ست که گلکسشی اس۷ موفق به شکست دادن آیفون ۶اس می‌شود. اپل پی (Apple Pay) سیستم مجزای پرداخت اپل است که هر فروشگاه برای بایستی بستر آن را به‌طور جداگانه فراهم کند بلکه کاربران آیفون موفق به پرداخت از طریق آیفون ۶اس خود شوند. اما سامسونگ پی (Samsung Pay) بسیار گسترده‌تر عمل کرده و با بسیاری از بسترهای پرداخت موبایلی هم‌خوانی دارد. سامسونگ در این عرصه دقیقا در نقطه مقابل اپل قرار گرفته و بدون انحصارطلبی، راحتی بیشتری برای کاربران خود رقم می‌زند.

قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always on display) ویژگی تازه‌ایست که دیشب در مراسم معرفی پرچمداران ۲۰۱۶ سامسونگ معرفی شد. با این ویژگی می‌توانید بدون روشن کرده صفحه گوشی و وارد کردن رمز دستگاه از اعلان‌های اسمارت‌فوون خود خبردار شوید و درکنار آن، ساعت و تاریخ را از همان صحفه مشاهده کنید. اما در آن سوی میدان، برای مطلع شدن از نوتیفیکیشن‌های آیفون خود و همچنین اطلاع از ساعت و تاریخ نیاز به روشن کردن نمایشگر گوشی خود خواهید داشت.

آخرین نکته که به برتری Galaxy S7 Edge نسبت به آیفون ۶اس اشاره می‌کند، بخش Apps Edge گوشی می‌باشد که امکان دسترسی به ۱۰ اپلیکیشن موردنیاز و دلخواه کاربر را فراهم می‌کند. همچنین از لبه‌های Galaxy S7 edge نیز می‌توانید به‌عنوان ساعت شبانه یا محلی برای نمایش اعلانات گوشی استفاده کنید. غیاب این قابلیت نه تنها در آیفون ۶اس، بلکه در بسیاری از تلفن‌های هوشمند بازار به‌راحتی احساس می‌شود.

البته توجه داشته باشید که تمام این برتری ها تا زمانی اعتبار دارد که پرچم دار ۲۰۱۶ اپل معرفی شود.و بهتر است تا کهکشانی هفتم سامسونگ را با آیفون ۷ اپل مقایسه کنیم.

منبع : AndroidHeadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*