چانگان CS55 پلاس

چانگان CS55 پلاس، وارداتی جدید سایپا را بخریم یا نخریم؟

چانگان CS55 پلاس جدیدترین خودرو وارداتی سایپا است که در این مطلب، معایب و مزایای آن را بررسی می‌کنیم و می‌بینیم که آیا ارزش خرید دارد یا خیر.

چانگان یک برند چینی است که گروه خودروسازی سایپا در سال‌های گذشته اقدام به مونتاژ این خودروها در داخل کشور می‌کرد. حال با آزاد شدن واردات خودرو، سایپا قرارداد خود را با چانگان قطع نکرده و با واردات محصولات چانگان به داخل کشور، آنها را در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به فروش می‌رساند.

اولین خودروی محصول چانگان که به کشور وارد شد، چانگان CS35 پلاس بود که با توجه به استقبال نسبتا خوبی که از آن شد، سایپا طی قرارداد دوباره‌ای اقدام به واردات چانگان CS55 پلاس نیز کرد. در ادامه به بررسی مشخصات و ارزش خرید چانگان سی اس 55 پلاس خواهیم پرداخت.

معرفی چانگان CS55 پلاس

چانگان CS55 پلاس

این شاسی بلند چینی برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شانگهای در سال 2017 عرضه شد. این خودرو با شباهت طراحی ظاهری که نسبت به رقیبش یعنی لندروور دیسکاوری داشت، در کنار کیفیت ساخت بالا، توانست ظهور خوبی داشته باشد و در بازارهای چین هم به‌خوبی به فروش رفت. در آن زمان سایپا قراردادی با شرکت چینی چانگان مبنی بر واردات چانگان CS55 پلاس بست که با تغییر شرایط و اوضاع کشور و بازگشت شدیدتر تحریم‌ها و ممنوعیت دوباره واردات، این کار در نیمه راه ماند. سایپا در واقع قصد واردات نسل اول این خودرو را داشت که چانگان با فیس‌لیفت آن، دوباره در سال 2021 از نسل دوم CS55 رونمایی کرد. همین نسل دوم قرار است به‌صورت وارداتی به بازار کشور عرضه شود و در طرح‌های فروش سایپا در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به‌فروش برسد.

طراحی ظاهری CS55 پلاس

چانگان CS55 پلاس

این خودرو در بخش ظاهری، الهاماتی از طراحی یونی‌تی و یونی‌کی که محصول خود چانگان هستند، گرفته است. از قسمت جلوی خودرو که شروع کنیم، شاهد یک جلوپنجره بزرگ هستیم که بخش زیادی از دماغه خودرو را تحت سلطه خود قرار داده است. البته لازم به ذکر است CS55 پلاس اخیرا دوباره فیس‌لیفت شده، اما ما همان نسخه قبلی معرفی شده در سال 2021 را در بازار ایران مشاهده خواهیم کرد. به‌طور کلی جلوپنجره جدید این خودرو جذابیت خاصی به CS55 پلاس بخشیده است.

برای قسمت جانبی، هیچ افزونه جانبی در نظر گرفته نشده است و تنها تریم رنگی پایین درها، آن را از یکنواختی خارج می‌کند. در قسمت عقب نیز چراغ‌های افقی کشیده با طلق بدون رنگ حضور دارند که بر خلاف اکثر شاسی‌بلندهای چینی، به هم متصل نیستند. اگزوز تزئینی دو سر و چراغ‌های مه‌شکن به‌سبک خودروهای فرمول یک، به نمای بیرونی جذابیت خاصی داده‌اند..

به‌طور کلی بهره‌مندی از ویژگی‌های گفته شده در چانگان سی اس 55 پلاس، این خودرو را تبدیل به یک شاسی بلند اسپورت و شیک کرده که ظاهر آن می‌تواند بسیاری از مشتریان را شیفته خود کند.

طراحی داخل کابین

چانگان CS55 پلاس

چانگان در قسمت داخلی این خودرو هم کم نگذاشته است و طراحی جالب و جذابی دارد. در داخل کابین، غربیلک مربعی فرمان در ارتفاع نسبتا پایین و صفحه نمایش آمپر دیجیتالی دیده می‌شوند. یک نمایشگر 10 اینچی نیز برای مدیریت بخش محتوا و چندرسانه‌ای در کنار راننده خواهد بود. هرچند که در بعضی قسمت‌ها از طراحی خودروهای پژو الهام گرفته شده است، اما طراحی جذاب بدنه به داخل کابین هم منتقل شده تا سرنشینان از آن لذت ببرند.

کنسول مرکزی با دو جا لیوانی و تریم دو رنگ هم در داخل کابین این خودرو مشهود است.

تجهیزات رفاهی و ایمنی چانگان سی اس 55 پلاس

چانگان CS55 پلاس

نسخه وارداتی توسط سایپا از مجموعه آپشن‌های نسبتا کاملی برخوردار است و از این لحاظ می‌‎تواند برای خودروهای شاسی بلند چینی موجود در بازار، رقیب جدی محسوب شود.

از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل کشش و کنترل پایداری
  • کنترل شروع حرکت در سربالایی
  • کنترل پایین رفتن از شیب
  • شش ایربگ
  • آنتن کوسه‌ای
  • تودوزی چرمی
  • تنظیم برقی 6 جهته صندلی راننده
  • تنظیم دستی 4 جهته صندلی سرنشین جلو
  • دی‌لایت
  • نمایشگر 10 اینچی
  • دوربین 360 درجه
  • سیستم ورود بدون کلید
  • چراغ‌های خودکار
  • اتوهلد
  • سقف پانوراما بازشو
  • تنظیم برقی آینه‌های جانبی با گرم‌کن
  • هشدار برخورد جلو

مشخصات فنی CS55 پلاس

چانگان CS55 پلاس

چانگان CS55 پلاس از یک موتور 1.5 لیتری توربو GDI قدرت می‌گیرد. این موتور قادر به تولید قدرت 178 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر است. با مقایسه قدرت و گشتاور موتورها، این خودرو در بین تیگو 7 پرو و تیگو 7 پرو مکس جای می‌گیرد. گیربکس هفت سرعته دو کلاچه در انتقال نیرو به چرخ‌های جلو نقش‌آفرینی می‌کند. چانگان CS55 پلاس 1460 کیلوگرم وزن دارد و مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر، 6.6 لیتر بنزین است. اندازه طول، عرض و ارتفاع این خودرو به‌ترتیب 4515، 1865 و 1680 میلی‌متر است. فاصله محوری نیز 2656 میلی‌متر خواهد بود.

جدول مشخصات فنی چانگان سی اس 55 پلاس

پیشرانه1.5 لیتری 4 سیلندر
قدرت178 اسب بخار
گشتاور280 نیوتن‌متر
گیربکس7 سرعته دو کلاچه
محور محرکجلو
طول4515 میلی‌متر
عرض1865 میلی‌متر
ارتفاع1680 میلی‌متر
فاصله محوری2656 میلی‌متر
وزن1460 کیلوگرم
مصرف سوخت6.6 لیتر ترکیبی در هر صد کیلومتر
ظرفیت باک55 لیتر

قیمت

قیمت چانگان CS55 پلاس فعلا در ایران مشخص نیست؛ اما این خودرو در چین با قیمت 92,900 یوآن معادل 13 هزار دلار به فروش می‌رسد که در نسخه‌های فول آپشن این خودرو، قیمت تا 125,900 یوآن معادل 17,500 دلار می‌رسد. با میانگین گرفتن این دو قیمت بیشترین و کمترین و در نظر گرفتن هزینه‌های حمل‌ونقل و گمرک و مالیات، قیمت این خودرو در ایران باید در حدود 1 میلیارد و 500 میلیون تومان باشد و همان‌طور هم که ذکر شد، رقیب اصلی این خودرو در بازار ایران، تیگو7 پرو است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*