داچیا داستر

داچیا داستر 2024 معرفی شد؛ رنو داستر جذاب‌تر از همیشه

داچیا داستر 2024 با ظاهر و ویژگی‌های جذاب‌تر از همیشه، معرفی شد و به‌زودی به بازار عرضه می‌شود. در ادامه به بررسی مشخصات این خودرو فرانسوی-رومانیایی می‌پردازیم.

نسل جدید داچیا داستر رونمایی شد و بنا بر اخبار منتشر شده، برای سال 2024 آماده حضور در بازارهای جهانی خواهد بود. طراحی این خودرو کاملا بازنگری شده و طراحی جدید بر مبنای کانسپت داچیا بیگستر است. امکان اضافه کردن پکیج خواب شامل تخت دو نفره تاشو، میز و فضای ذخیره‌سازی به‌عنوان آپشن سفارشی نیز وجود دارد. در ادامه به بررسی برخی از مشخصات این خودروی جدید فرانسوی-رومانیایی می‌پردازیم.

طراحی ظاهری داچیا داستر 2024

داچیا داستر 2024

چراغ‌های سراسری جلو و نوار نوری نقطه‌چین در آنها، از اولین موارد در طراحی ظاهری داستر جدید هستند که شاید مشتری را به خود جذب کنند. چراغ‌های عقب Y-شکل و لوگوی نورانی داچیا نیز در بخش عقب خودرو تعبیه شده است.

داچیا داستر 2024

در داخل کابین خودرو برای کاهش هزینه‌ها به‌جای استفاده از مواد و متریال لوکس در طراحی قسمت‌های داخلی از پلاستیک سخت استفاده شده است. در بخش سیستم‌های دیجیتالی، داچیا داستر مجهز به یک پنل ابزار دیجیتالی 7 اینچی و یک نمایشگر لمسی 10.1 اینچی شده است. لازم به ذکر است این نمایشگر برای راحتی استفاده توسط راننده، کمی به‌صورت زاویه‌دار قرار گرفته است.

کابین داستر جدید

داچیا برای نسل جدید داستر در قسمت پنل، 4 عدد پورت USB و شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند را تعبیه است. برای سیستم صوتی این خودرو نیز 6 عدد بلندگو در نظر گرفته شده که این سیستم صوتی از دستیارهای صوتی اندروید اتو و اپل کارپلی نیز پشتیبانی می‌کند. دکمه‌های فیزیکی روی فرمان، همچنان همانند نسل قبل حفظ شده‌اند و تغییراتی در این فرمان دیده نمی‌شود.

مشخصات فنی داستر جدید

داچیا داستر 2024

نسل جدید داچیا داستر با سه پیشرانه به فروش خواهد رسید. در نسخه معمولی و پایه، پیشرانه نیمه هیبریدی قرار داده شده است. این پیشرانه از یک موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر خطی به‌همراه یک سیستم برقی 48 واتی تشکیل شده که جمعا قادر به تولید قدرت 130 اسب بخار است. نسخه پایه را می‌توان با گیربکس 6 سرعته دستی به‌همراه سیستم چهار چرخ محرک سفارش داد.

نسخه هیبریدی داستر جدید، مجهز به سه موتور است که یک موتور بنزینی و دو موتور برقی در تامین قدرت نقش خواهند داشت. مجموع این سه موتور، قدرت 143 اسب بخار را برای خودرو به‌ارمغان خواهند آورد. همچنین گفتنی است که باتری‌های ۱.۲ کیلووات‌ساعتی و جعبه‌دنده اتوماتیک نیز برای نسخه هیبریدی در نظر گرفته شده است.

بنا بر گفته‌ها، داستر جدید یک نسخه تمام بنزینی و معمولی نیز خواهد داشت که تاکنون درباره آن، هیچ اطلاعات رسمی از طرف مقامات داچیا منتشر نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*