ارز دیجیتال در معاملات داخلی

استفاده از ارز دیجیتال در معاملات داخلی ممنوع شد

طبق گفته معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، استفاده از ارز دیجیتال در معاملات داخلی ممنوع است.

استفاده کنندگان از ارزهای دیجیتال از سوی دادگستری تهران، با استناد به مصوبه هیأت دولت، هشدار دریافت کرده‌اند که استفاده از ارز دیجیتال در معاملات داخلی ممنوع است.

استفاده ارز دیجیتال در معاملات داخلی مجاز نیست

ارز دیجیتال در معاملات داخلی

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، به مردم پیامکی با این مضمون ارسال کرد: «بر اساس مصوبه هیات دولت جمهوری اسلامی ایران، ارزهای دیجیتال شامل حمایت‌ها و ضمانت‌های دولت و نظام بانکی کشور نیستند و استفاده از آنها در معاملات داخلی ممنوع است.»

همان‌طور که می‌دانید، ارزهای دیجیتال و استفاده و استخراج آنها فعالیت نسبتا جدیدی است و طی چند سال گذشته تا الان بسیار مورد توجه قرار گرفته و کمتر کسی است که از آنها بی‌خبر باشد. این روزها، استفاده و معامله این ارزهای دیجیتال، امری عادی است؛ به‌طوری که جزو راه‌های جایگزین برای تبادل پول محسوب می‌شود و شرکت‌های بزرگی هم در سالی که گذشت، معامله و خرید و فروش با ارزهای دیجیتال را به رسمیت شناخته‌اند و از آن استفاده می‌کنند. دولت سیزدهم ایران، مصوبه و قانون‌هایی برای استفاده ارزهای دیجیتال مقرر کرده است؛ به‌عنوان مثال مراکزی که این ارزها را استخراج می‌کنند را جزو واحدهای تولیدی صنعتی می‌شناسد.

در ۱۳ مرداد ۱۳۹۸، مصوبه‌ای در هیأت وزیران تعیین شد که استخراج ارزهای دیجیتال با داشتن مجوز از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) مجاز است؛ ولی مسئولیت خطر و ریسک استفاده از آنها بر عهده خود معامله کنندگان است و شامل حمایت‌ها و ضمانت‌های دولت و نظام بانکی کشور نیستند.

قبل از آن هم تصویب شده بود که ارزهای دیجیتال استخراجی، طبق جوازهای صادر شده برای تأمین ارز برای واردات کشور است و طبق قوانینی که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مقرر می‌کند قابلیت معامله خواهند داشت. میزان قابل معامله و سقف استخراج توسط هر واحد استخراج کننده، مطابق بر مقدار برق استفاده شده هر واحد استخراج کننده، بر اساس دستورالعمل و قواعد وزارت نیرو تعیین می‌شود و هر دوره به بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره خبر ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال در معاملات داخلی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*