پروژه لاین

تصاویری جدید از روند پیشرفت پروژه لاین، شهر رویایی بن سلمان در عربستان

پروژه لاین که به‌عنوان شهر رویایی بن سلمان در عربستان شناخته می‌شود، با سرعت زیادی در حال ساخت است. در ادامه می‌توانید تصاویری از روند پیشرفت این شهر خطی را ببینید.

پروژه لاین که بخشی از چشم‌انداز 2030 عربستان سعودی محسوب می‌شود، در واقع یک شهر خطی هوشمند بوده که قرار است به طول 170 کیلومتر ساخته شود و جمعیتی بیش از 9 میلیون نفر را در خود جای دهد. طبق اعلام مسئولان عربستان، شهر لاین باعث ایجاد 380 هزار شغل خواهد شد و تولید ناخالص داخلی این کشور را نیز به‌میزان 48 میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

روند پیشرفت پروژه لاین عربستان

پروژه لاین

فرایند ساخت پروژه لاین در اکتبر سال 2022 توسط پیشرفته‌ترین شرکت‌های مهندسی در جهان آغاز شده تا به یکی از بزرگ‌ترین و بحث‌برانگیزترین پروژه‌های جهان تبدیل شود. در همین راستا اخیرا تصاویری از فرایند ساخت این شهر منتشر شده که میزان پیشرفت این پروژه را نشان می‌دهد.

پروژه لاین

شهر لاین قرار است بیش از 9 میلیون نفر را در خود جای دهد که چنین آماری آن را به پرجمعیت‌ترین شهر عربستان تبدیل خواهد شد. همچنین در صورت سکونت 9 میلیون نفر در این شهر، میزان تراکم جمعیت آن 265 هزار نفر در کیلومتر مربع خواهد بود؛ یعنی تراکم این شهر 10 برابر از شهر منهتن نیویورک و 4 برابر از مانیل فیلیپین که به‌عنوان متراکم‌ترین شهرهای جهان هستند، بیشتر خواهد بود.

پروژه لاین

موضوع پایداری به‌عنوان یکی از ویژگی‌های مثبت شهر لاین محسوب می‌شود. در این شهر برای مسافت‌هایی که با پیاده‌روی قابل دسترس هستند، خودرویی وجود نخواهد داشت که همین موضوع باعث صرفه‌جویی در فضا از لحاظ زیرساخت و پارکینگ‌ها خواهد شد و تعداد وسایل نقلیه را نیز کاهش خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*