نسخه 4G گوشی‌های ردمی نوت ۱۳

نسخه 4G گوشی‌های ردمی نوت ۱۳ با این مشخصات در راه است

نسخه 4G گوشی‌های ردمی نوت ۱۳ به‌زودی راهی بازار ایران می‌شوند. شبکه 5G از روی این گوشی‌ها حذف شده، اما به دوربین قدرتمندتری مجهز شده‌اند و با این مشخصات فنی به فروش می‌رسند.

چند هفته پیش شیائومی از گوشی‌های خانواده ردمی نوت ۱۳ خودش در چین رونمایی کرد. در بین اعضای این خانواده خبری از مدل‌های LTE نبود، اما مدتیست که شایعاتی در مورد نسخه 4G گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۳ شنیده می‌شود. حالا یک منبع آگاه مشخصات فنی این مدل‌های جدید که مناسب مناطق فاقد پشتیبانی از شبکه 5G از جمله ایران است را در اختیار ما گذاشته که بد نیست نگاهی به آن‌ها بیاندازیم.

دوربین بهتر در نسخه 4G سری ردمی نوت ۱۳

این خانواده قرار است در دو نسخه به‌نام‌های Redmi Note 13 و Note 13 Pro راهی بازار شود. وقتی به مشخصات فنی آن‌ها نگاه می‌کنیم، تقریبا همه‌چیز شبیه به مدل‌های 5G است. تنها تفاوت بزرگ آن‌ها به جز تراشه، دوربین اصلی مدل پرو خواهد بود.

نسخه 4G گوشی‌های ردمی نوت ۱۳

در واقع نسخه معمولی به چیپست اسنپدراگون ۶۸۵ کوالکام و نسخه پرو به چیپست Helio G99 مدیاتک مجهز شده‌اند. هر دو به دوربین سه‌گانه مجهز هستند که سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۲ مگاپیکسلی ماکرو/تشخیص عمق در آن‌ها مشترک است. اما سنسور دوربین اصلی این دو با هم فرق می‌کند. در این بین نوت ۱۳ به سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و نوت ۱۳ پرو به سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی تجهیز شده است. این درحالیست که نسخه 5G این گوشی‌ها به‌ترتیب به سنسور ۵۰ و ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز بودند. شیائومی به‌خاطر حذف پوشش شبکه 5G، ترجیح داده از دوربین بهتری روی این دو استفاده کند.

یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با محافظ گوریلا گلس در جلوی دو گوشی جدید شیائومی حضور دارد. این نمایشگر رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند. همچنین سیستم عامل اندروید ۱۳ با پوسته سفارشی MIUI 14 روی آن‌ها نصب است. شما می‌توانید این دو گوشی چینی را با پیکربندی ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه یا ۱۲ گیگ رم +‌ ۵۱۲ گیگ حافظه سفارش دهید.

این دو گوشی در وزن هم بسیار نزدیک به یکدیگر هستند. مدل پرو ۱۸۷ گرم و مدل معمولی ۱۸۸.۵ گرم وزن دارد. بنابراین اختلاف وزن آن‌ها فقط ۱.۵ گرم است. رنگ‌بندی آن‌ها هم مشترک است و در نسخه‌های بنفش و سبز راهی بازار می‌شوند. در نهایت باید به پشتیبانی از دو سیم کارت، بلوتوث ۵.۲، وای فای ۵، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و پورت USB-C روی نسخه 4G گوشی‌های ردمی نوت ۱۳ اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*