فناوری Ray Tracing

فناوری Ray Tracing چگونه به نیاز گیمرهای حرفه‌ای پاسخ می‌دهد؟

فناوری Ray Tracing آمده تا به نیاز گیمرهای حرفه‌ای پاسخ دهد و فضای بازی‌ها را به دنیای واقعی نزدیک‌تر کند؛ اما ری تریسینگ چیست و چه مزایایی را به‌همراه دارد؟

گیمرها به همان اندازه‌ای که وقت و انرژی صرف می‌کنند، می‌توانند به پیشرفت و موفقیت نیز دست پیدا کنند. در این میان فناوری‌ها و محصولات پیشرفته نیز باعث افزایش پیشرفت گیمرها خواهند شد. این فناوری‌ها با ویژگی‌هایی چون کیفیت و وضوح تصویر، نرخ تازه‌سازی و HDR، یک تجربه بازی موفقیت‌آمیزتر را به‌همراه دارند.

امروزه فناوری Ray Tracing یک اصطلاح رایج در میان کاربران بوده و گیمرهای حرفه‌ای نیز در زمان خرید تجهیزاتی مانند کارت‌ها و پردازنده‌های گرافیکی به‌طور ویژه‌ای به آن توجه می‌کنند. در همین راستا محصولات سامسونگ، از نمایشگرها گرفته تا گوشی های پرچمدار در بازار از فناوری Ray Tracing بهره می‌‌برند؛ اما این فناوری چیست و چه مزایای را به‌همراه دارد. در ادامه با تاثیر فناوری Ray Tracing روی تجربه‌های بصری در زمان بازی آشنا خواهیم شد.

فناوری Ray Tracing چیست؟

فناوری Ray Tracing به‌عنوان یک روش انقلابی محسوب می‌شود که روی تصاویری که به نمایش درمی‌آید، تاثیر زیادی می‌گذارد. این فناوری، رفتار فیزیکی نور را شبیه‌سازی کرده و پرتوهای آن را رهگیری می‌کند تا تصاویری واقعی را به‌وجود آورد. عملکرد فناوری Ray Tracing توانسته روی صنعت بازی‌سازی تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

فناوری Ray Tracing

در واقع این فناوری مسیرهای پرتورهای نور در فضاهای سه‌بعدی را ردیابی کرده و به پردازنده کمک می‌کند تا بتواند نحوه تعامل نور با اشیا و سطوح را محاسبه کند. در نتیجه پردازنده می‌تواند بازتاب‌ها، سایه‌ها و جلوه‌های نوری دقیق‌تری را به‌وجود بیاورد. در ادامه با نحوه عملکرد این فناوری برای ارتقای تصاویر و جلوه‌های بصری بیشتر آشنا خواهیم شد.

بازتاب‌ها: فناوری Ray Tracing می‌تواند پرتوهای نوری را ردیابی کرده و در آب، شیشه‌ها و سایر سطوح بازتابنده نیز بازتاب‌های دقیق و واقعی را به‌وجود آورد. این قابلیت موجب می‌شود تا دنیای مجازی برای کاربر باورپذیرتر شود و بتواند بهتر روی محتوا تمرکز کند.

سایه‌ها: این فناوری قادر به ایجاد سایه‌های نرم و طبیعی بوده تا شکل و موقعیت اشیا یا رقبای کاربر در صحنه‌های حساس بازی با دقت بالایی قابل مشاهده باشد. سایه‌های واقعی باعث ایجاد عمق در بازی و واقع‌گرایی خواهد شد.

روشنایی سراسری: فناوری Ray Tracing از توانایی شبیه‌سازی نحوه تابش نور و انتشار در اطراف صحنه‌ها بهره می‌برد که همین قابلیت باعث خواهد شد تا جلوه‌های نوری بسیار واقعی‌تر شود و تجربه فراگیرتری را برای کاربران به‌وجود آورد.

انسداد نور: این فناوری قادر به محاسبه دقیق انسداد نور است و تراکم و ظرافت سایه‌ها را در بخش‌هایی که اجسام نزدیک به یکدیگر قرار دارند، واقعی‌تر از همیشه به کاربر نشان می‌دهد.

فناوری Ray Tracing

اثرات جوی: فناوری Ray Tracing از قابلیت شبیه‌سازی پراکندگی نور از طریق هوا و سایر ذرات بهره می‌برد و به همین دلیل اثرات جوی واقعی نظیر مه، دود و غبار را به‌وجود می‌آورد.

با نمایشگرهای قدرتمند، حداکثر توان Ray Tracing را آزاد کنید

فناوری Ray Tracing علاوه بر بهبود جلوه‌های بصری بازی‌ها، روی نمایشگرها نیز تاثیر زیادی خواهد گذاشت. مانیتورهایی که قادر به پشتیبانی از این فناوری هستند، جلوه‌های بصری بسیار دقیق‌تری را به نمایش می‌گذارند. البته مانیتور کاربر باید از ویژگی‌هایی چون نرخ تازه‌سازی بالا، تأخیر ورودی کم و فناوری‌های پیشرفته HDR نیز برخوردار باشد.

فناوری Ray Tracing

برای مثال مانیتورهای گیمینگ سامسونگ سری Odyssey Ark یا Odyssey Neo G9 و حتی سری‌های Neo G8 و Neo G7 به‌عنوان مانیتورهای خاص سامسونگ در دنیای گیمینگ محسوب می‌شوند که قادر به پشتیبانی تصاویر ارتقا پیدا کرده توسط این فناوری هستند. در ادامه، تاثیر ویژگی‌های پیشرفته روی عملکرد فناوری Ray Tracing را بررسی خواهیم کرد.

نرخ تازه‌سازی بالا (refresh rate): برای ردیابی پرتوها توسط فناوری Ray Tracing، نرخ تازه‌سازی بالا بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که مانیتور با آن می‌تواند گرافیک‌های به‌سرعت در حال تغییر که در این تکنیک به تولید می‌رسند را به نمایش بگذارد. نرخ تازه‌سازی 144 هرتز یا بالاتر باعث می‌شود تا فناوری Ray Tracing بتواند یک تجربه واقعی و همه‌جانبه را ارائه دهد.

تأخیر ورودی کم (input latency): تأخیر ورودی کم باعث به حداقل رساندن تاخیر بین اقدام و پاسخ روی صفحه خواهد شد. این قابلیت برای بازی‌های رقابتی مانند Cyberpunk 2077 و Metro Exodus و سایر برنامه‌های سریع که پاسخگویی در آنها مهم است، بسیار موثر خواهد بود. از این رو تاخیر ورودی 1 میلی‌ثانیه برای Ray Tracing بسیار مناسب خواهد بود.

دامنه رنگی پویا (HDR): مانیتور با این ویژگی قادر به نمایش طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها و کنتراست خواهد بود و به همین دلیل کاربران تصاویر واقعی‌تر را نزدیک به دنیای واقعی مشاهده خواهد کرد. از این رو مانیتورها باید به HDR10 یا HDR10+ مجهز باشند.

فناوری Ray Tracing

در همین راستا مانیتور گیمینگ Odyssey Neo G8 سامسونگ یکی از بهترین نمایشگرهای گیمینگ در بازار محسوب می‌‌شود که با داشتن ویژگی‌های پیشرفته‌ای نظیر نرخ تازه‌سازی 240 هرتزی، زمان پاسخ‌دهی 1 میلی‌ثانیه‌ای و  فناوری HDR10+ به‌همراه سازگاری با AMD FreeSync و NVIDIA G-SYNC می‌تواند شرایط را برای بهترین عملکرد فناوری Ray Tracing فراهم سازد.

فراتر از نمایشگرها، بازی‌ها را تجربه کنید

فناوری Ray Tracing علاوه بر نمایشگرها، کارت‌ها و پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند، در گوشی پرچمدار گلکسی S23 Ultra سامسونگ نیز ارائه می‌شود. این گوشی هوشمند سامسونگ با ویژگی‌هایی چون نمایشگر Dynamic AMOLED 2X، نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 امکانی را فراهم می‌کند تا به کاربران تجربه‌ای فراتر از یک گوشی هوشمند ارائه شود و گیمرها با فناوری Ray Tracing نیز به بالاترین کیفیت دست پیدا کنند.

گوشی گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ با صفحه نمایش 6.8 اینچی و امکانات پیشرفته خود می‌تواند دنیای بازی‌ها را واقعی‌تر و به‌شکل خارق‌العاده‌ای به نمایش بگذارد. کاربران این گوشی هوشمند سامسونگ با بازی‌هایی نظیر Call Of Duty می‌توانند در زمان بازی، سایه‌هایی عمیق‌تر، فضاهایی با نورهای واقعی و انعکاس‌هایی خیر‌ه‌کننده را مشاهده کرده و در نبرد با رقبای خود شانس برتری بیشتری داشته باشند.

به‌طور کلی انتخاب مانیتور مناسب برای گیمرها بسیار حائز اهمیت است. ضمن این‌که تجربه بازی کردن نیز در حال حاضر از کنسول و مانیتورها فراتر رفته و به‌عنوان یک گیمر حرفه‌ای اگر به دنبال تجربه‌های واقعی در بازی‌ها هستید، محصولات سامسونگ می‌توانند به‌خوبی به نیازتان پاسخ دهند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*