نسل جدید لپ تاپ های لنوو با پردازنده سری Core Ultra اینتل

نسل جدید لپ تاپ های لنوو با پردازنده سری Core Ultra اینتل و امکانات هوش مصنوعی رونمایی شدند

نسل جدید لپ تاپ های لنوو از خانواده‌های ThinkPad و IdeaPad مجهز به پردازنده‌های مدرن سری Intel Core Ultra و امکانات هوش مصنوعی معرفی شدند.

لنوو از جدیدترین نسل لپ تاپ های دو خانواده ThinkPad و IdeaPad خود با نهایت تمرکز روی بهره‌وری رونمایی کرد. این لپ تاپ‌های جدید به پردازنده‌های مدرن سری Core Ultra اینتل مجهز هستند که از سه موتور محاسباتی CPU (پردازنده مرکزی) و GPU (پردازشگر گرافیکی) و همینطور NPU (واحد پردازش عصبی) بهره می‌برند. این سه طوری طراحی شده‌اند که بهترین کارایی را در کنار یکدیگر داشته باشند.

لنوو خاطرنشان کرده که برخی از وظایف پردازشی را به GPU یا NPU محول می‌کند تا عملکرد مناسب‌تری ارائه شده و مدیریت انرژی بهتری انجام شود. و از آنجا که هر سه این لپ تاپ‌ها از ویندوز ۱۱ قدرت می گیرند، همگی به امکانات هوش مصنوعی Copilot مایکروسافت هم دسترسی خواهند داشت.

لپ تاپ لنوو IdeaPad 5i

نسل جدید لپ تاپ های لنوو با پردازنده سری Core Ultra اینتل

لپ تاپ لنوو IdeaPad 5i، نخستین لپ تاپ تجاری سری Intel Evo Edition است که چیپست Intel Core Ultra را اجرا می‌کند. لنوو مدعی شده که این دیوایس می‌تواند از قابلیت‌های بسیار پرسرعت هوش مصنوعی مثل مولد عکس و متن و همینطور ویرایشگر تصاویر بهره‌مند باشد. همچنین ادعاهایی مبنی بر بهبود عملکرد برای انجام وظایف رایجی مثل ویرایش ویدیو در کنار مالتی‌تسکینگ نیز در مورد این محصول وجود دارد.

شما می‌توانید آیدیاپد i5 را با کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4050، تا ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5X و ۱ ترابایت حافظه SSD سفارش دهید. یک اسلات حافظه SSD و یک کارتخوان SD card نیز به شما در ارتقا حافظه لپ تاپتان کمک می‌کنند.

نسل جدید لپ تاپ های لنوو با پردازنده سری Core Ultra اینتل

نسل جدید لپ تاپ های لنوو با پردازنده سری Core Ultra اینتل

این لپ تاپ در دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی با چند فناوری نمایشگر متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. یکی از آن‌ها یک پنل OLED با پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی DCI-P3 و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی است. یک دوربین مادون قرمز Full HD، یک سنسور ToF و یک محافظ حریم خصوصی شاتر با پشتیبانی از قابلیت Windows Hello هم در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

لپ تاپ های سری گلکسی بوک ۴ سامسونگ با تلفیقی از هوش مصنوعی و قدرت معرفی شدند

فرقی نمی‌کند کدام سایز این لپ تاپ را انتخاب می‌کنید، شما یک باتری پلیمری ۸۴ وات ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع از طریق تاندربولت ۴ را در اختیار خواهید داشت. شما یک پورت HDMI 2.1، دو پورت USB 3.2 Gen 1 Type A و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را در اختیار خواهید داشت. همچنین از وای فای 6E و بلوتوث ۵.۲ نیز برای اتصال بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ جدید لنوو IdeaPad Pro i5 با قیمت پایه ۱،۱۵۰ دلاری وارد بازار خواهد شد.

لپ تاپ‌های سری Lenovo ThinkPad X1

نسل جدید لپ تاپ های لنوو با پردازنده سری Core Ultra اینتل

دوازدهمین نسل لپ تاپ تینک پد ایکس وان کربن کمی دیرتر و با قیمت پایه ۲،۹۸۹ دلاری راهی بازار خواهد شد. نسخه ۲ در ۱ تینک پد ایکس وان ۲ نسل ۹ هم با قیمت ۲،۶۳۹ دلاری از فروردین ماه به بازار می‌آید.

لنوو امکانات زیادی را برای افراد دارای معلولیت به این لپ تاپ‌ها اضافه کرده است. به‌طور مثال نشانه‌های لمسی را روی صفحات کید اضافه کرده تا افرادی با اختلالات بینایی بتوانند از آن‌ها برای تایپ کردن کمک بگیرند. مدل‌های تینک پد ایکس وان دارای ویژگی تقویت‌کننده نور Low Light Enhancer برای دوربین وب‌کم هستند. لنوو می‌گوید این ابزار برای کارایی بیشتر سیستم هنگامی که نرم افزارهای کنفرانس ویدیویی مثل Zoom در حال اجرا هستند، روی NPU یا واحد پردازش عصبی سیستم اجرا می‌شود.

 

نسل ۱۲ لپ تاپ تینک پد X1 Carbon را می‌توانید با ۶۴ گیگابایت رم LPDDR5X و تا ۲ ترابایت حافظه SSD سفارش دهید. هیچ گرافیک مستقلی برای آن در نظر گرفته نشده و از گرافیک یکپارچه Intel Arc پشتیبانی می‌کند. نمایشگر این مدل ۱۴ اینچی است که یک پنل OLED با وضوح ۲.۸ اینچی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی روی آن نصب است.

نسل جدید لپ تاپ های لنوو با پردازنده سری Core Ultra اینتل

نسل جدید لپ تاپ های لنوو با پردازنده سری Core Ultra اینتل

از پورت‌های این محصول باید به دو پورت USB-C تاندربولت ۴، دو پورت USB-C، یک پورت HDMI 2.1 و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. لپ تاپ جدید لنوو از Wi-Fi 6E یا نسخه ۷ و همینطور بلوتوث ۵.۳ نیز پشتیبانی می‌کند. در نهایت باید به یک وبکم ۸ مگاپیکسلی با محافظ حریم خصوصی شاتر و وزن ۱.۰۹ کیلوگرمی لپ تاپ X1 Carbon اشاره کرد.

لپ تاپ تینک پد ایکس ۱ یوگا نسل ۹ هم از مشخصات فنی مشابهی با مدل کربن بهره می‌برد، با این تفاوت که یک لپ تاپ هیبریدی با قابلیت تبدیل به تبلت است. همچنین وزن بالاتر ۱.۳ کیلوگرمی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*