قیمت بنزین

نماینده مجلس: دولت قیمت بنزین را در سال ۱۴۰۳ افزایش می‌دهد

این روزها اخبار زیادی در خصوص افزایش قیمت بنزین در سال 1403 شنیده می‌شود. در ادامه به افشاگری یکی از نمایندگان مجلس خواهیم پرداخت.

طی روزهای اخیر، اخباری منتشر شد مبنی بر این‌که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، ادعا کرده بودند مجلس به‌دنبال افزایش قیمت بنزین است. سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در واکنش به این ادعاها متن لایحه برنامه توسعه را منتشر کرد و گفت دولت قصد داشته قیمت بنزین را در سال آینده افزایش دهد، اما مجلس با آن مخالف است.

در متن این لایحه گفته شده که دولت به دنبال گرفتن مجوز افزایش قیمت انرژی به‌خصوص بنزین بوده، ولی مجلس با آن مخالفت و بند مربوطه را حذف کرده است.

محسن زنگنه هم در پاسخی در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت طی بند ب ماده ۴۶ لایحه برنامه هفتم، دولت مکلف شده بود تا با اجرای سیاست قیمتی یا غیر قیمتی، مصرف انرژی در سال 1401 را حفظ کند. منظور از سیاست قیمتی یا غیر قیمتی این است که هدف اصلی، حفظ مصرف و ثابت نگه داشتن مصرف انرژی است و دولت برای این کار یا می‌تواند قیمت انرژی را افزایش دهد تا با کاهش مصرف، پایداری حفظ شود یا با اتخاذ سیاست‌های دیگر، پایداری مصرف سوخت را حفظ کند. در نهایت نیز این بند توسط مجلس حذف شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*