جاسوسی گوشی هوشمند توی جیب‌

گوشی هوشمند توی جیب‌تان از شما جاسوسی می‌کند؛ این کاملا واقعی است!

اگر کابوس این را می‌بینید که گوشی هوشمند داخل جیب‌تان می‌تواند صدای‌تان را ضبط کند و برای شرکت‌های مختلف جاسوسی کند، این فقط یک خواب نیست!

شواهد زیادی در مورد اینکه گوشی های هوشمند داخل جیب ما از ما جاسوسی می‌کنند وجود ندارد؛ اما هنوز هم بسیاری این اعتقاد را دارند که نباید خیلی هم به گوشی‌ها اعتماد کرد و آن‌ها می‌توانند هر چیزی که می‌گوییم را بشنوند. حالا یک شرکت بازاریابی متصل به کمپانی معتبر “Cox Media Group” روی آتش بنزین ریخته و در گزارش جدید خود می‌گوید که این شرکت از طریق گوشی هوشمند، تلویزیون هوشمند و سایر گجت‌های هوشمند خانگی برای اهداف تبلیغاتی خود، از کاربران جاسوسی می‌کند. این جاسوسی به‌صورت کاملا صوتی انجام می‌شود و فقط مختص نظارت روی تاریخچه مرورگرهای وب نیست!

این کمپانی در یادداشت خودش آورده که:

یک شرکت تبلیغاتی به‌واسطه قابلیت گوش دادن فعال روی گوشی‌ها، می‌تواند داده‌های صوتی کاربران را ردیابی کند تا بفهمد دقیقا آن‌ها دنبال چه چیزی هستند.

در ادامه این گزارش آمده است که تصور کنید اگر بتوانید با نظارت روی کلماتی که مشتریانتان در طول روز به‌کار می‌برند، چقدر راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را برای تبلیغات هدف قرار دهید و کسب‌و‌کارتان را رونق ببخشید. این شرکت، جاسوسی صوتی با گوشی هوشمند از کاربران را به‌عنوان یکی از روش‌های بازاریابی معرفی کرده و با ترویج این روش، کابوس این که «میکروفون تلفن همراه شما می‌تواند هر چیزی که می‌گویید را ضبط کند و به تبلیغ‌کنندگان بفروشد» را به‌واقعیت تبدیل می‌کند. البته آن‌ها جزئیات کمی در خصوص راه حل‌های به‌کارگیری از این روش ارائه کرده‌اند، ولی همین هم کافیست تا جاسوس افزار بودن تلفن‌های داخل جیب ما را ثابت کند!

جاسوسی گوشی هوشمند توی جیب‌

در تحقیقات قبلی در مورد اینکه میکروفون گوشی شما می‌تواند حرف‌هایتان را گوش کند، شواهد زیادی وجود نداشت. در واقع نسبت به ردیابی داده‌ها توسط جستارهای جستجو، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و کوکی‌ها برای درک بهتر زندگی کاربران از سوی تبلیغ‌کنندگان شواهد بیشتری تا جاسوسی صوتی از آن‌ها وجود داشت. اما این سند نشان می‌دهد که شرکت بازاریابی CMG جاسوسی صوتی را به‌عنوان یک روش بازاریابی و یک محصول معرفی می‌کند.

جاسوسی گوشی های هوشمند از کاربران کاملا قانونی است‌!

اما CMG ادعا می‌کند که گوش دادن به گوشی و دستگاه‌های شما کاملا قانونی است. زیرا مصرف‌کنندگان هنگام بروزرسانی‌های نرم افزاری یا دانلود برنامه‌ها، تمام شرایط و ضوابطی که روی صفحه نمایش داده می‌شود را تأیید می‌کنند.

گرچه روش‌هایی برای فهمیدن جاسوسی برنامه‌ها وجود دارد. به‌طور مثال اپل به کاربران آیفون اجازه می‌دهد زمانی که اپلیکیشنی از میکروفون استفاده کند، از طریق نمایش یک آیکون کوچک میکروفون در بالای صفحه، از این موضوع مطلع شوند. این قابلیت در نسخه‌های جدید اندروید هم وجود دارد. حال اینکه راهکار CMG چگونه و چطور انجام می‌شود، جای سوال دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*