ربات انسان نما

وقتی چینی ها آدم را جای ربات انسان نما غالب می‌کنند!

ویدیویی از فعالیت یک ربات انسان نما در رستورانی در چین، سروصدای زیادی به پا کرد؛ اما حالا گفته می‌شود این ماجرا به کل دروغ بود.

فرض کنید وارد رستوانی می‌شوید و متوجه می‌شوید که یک ربات انسان‌نما در حال کار است و به‌عنوان پیشخدمت، از مشتری‌ها پذیرایی می‌کند. در این مطلب به بررسی ربات انسان نمایی می‌پردازیم که در رستورانی در شهر چونگ‌چینگ چین کار می‌کرد.

ماه پیش، مردم دنیا و چین از دیدن یک ربات انسان نما که حرکات آن بسیار شبیه به انسان بود، حیرت زده شدند. این ربات پیشخدمت اندرویدی، به‌دلیل شباهت زیاد ظاهری و اندامی‌اش به انسان، باعث حیرت بسیاری شده بود. اما حالا در اخبار گفته شده که این در واقع یک ربات نبود و همه چیز جعلی بود. در ادامه به بررسی داستان جالب این خانم چینی می‌پردازیم.

عصر هوش مصنوعی و انسان ربات نما

روزگاری را سپری می‌کنیم که نظرات در خصوص آینده هوش مصنوعی، شک‌برانگیز است. در روزگاری هستیم که گفته می‌شود هوش مصنوعی و ربات‌ها هم می‌توانند نجات‌بخش بشر باشند و هم می‌توانند نابودگر نسل بشر. آینده آنها هم شاید بعد از مدتی دیگر دست ما نباشد و خودمختار شوند. در چنین روزگاری که مردم گاه از دیدن ویدیو یک ربات در حال بالا رفتن از کوه، حیرت‌زده می‌شوند و گاهی هم از آینده این‌ها می‌ترسند، پخش یک ویدیو ربات انسان نما که در یک رستوران کار می‌کند، همه را در حیرت فرو برد.

فیلم مذکور در مورد یک ربات پیشخدمت اندرویدی است که در شبکه اجتماعی دوئین (نسخه چینی تیک تاک) منتشر شده بود و باعث نگرانی و حیرت بسیاری از افراد شده است. این ربات انسان نما با رفتار بسیار شبیه به انسانی‌اش، مثل انسان عادی با مشتریان تعامل داشت و رفتار می‌کرد. ویدیو ربات به حدی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بسیاری از خبرنگاران تصمیم گرفتند از نزدیک با این ربات مصاحبه کنند. حیرت و تعجب آنها زمانی به اوج خود رسید که متوجه شدند، ربات مذکور در حقیقت همان خانم 26 ساله صاحب رستوران است.

خانم شین، یک هنرمند و متخصص حرکات موزون است. او سه سال است که این رستوران را احداث کرده و در طی این سه سال، ایده‌های مختلفی را برای جذب مشتری انجام داده است. تبدیل شدن به یک ربات پیشخدمت نیز یکی از همین ایده‌های جالب او بود. او این کار را چنان با دقت و ظرافت انجام می‌داد که حتی یک مشتری هم متوجه جعلی بودن سناریو نشده بود.

پروژه ایده رباتیک کردن خودش چنان موفقیت‌آمیز بود که حتی از دورترین شهرهای چین هم برای لذت بردن از غذاهای لذیذ او و البته حرکات رباتیکش، جلوی رستوران صف می‌بندند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*