گرانترین هواپیماهای شخصی جهان

گرانترین هواپیماهای شخصی جهان + عکس

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از گرانترین هواپیماهای شخصی در جهان که امکانات و قیمت آن‌ها شما را حیرت‌زده خواهد کرد.

احتمالا گمان می‌کنید برای خرید یک هواپیمای جت شخصی باید فرد ثروتمندی بود؛ چرا که خرید یک فروند جت شخصی هزینه‌ای بین 2 تا 300 میلیون دلار را به شما تحمیل خواهد کرد! با این وجود شما اشتباه می‌کنید؛ چرا که تنها افرادی جت‌های شخصی خریداری می‌کنند که بسیار ثروتمند باشند! علاوه بر هزینه باورنکردنی خرید یک جت شخصی، هزینه نگهداری و تعمیرات آن‌ها در طول سال نیز چیزی باین 500 هزار تا یک میلیون دلار است که تنها افراد محدودی در سرتاسر دنیا قادر به پرداخت چنین هزینه‌ای هستند! این هزینه البته صرفا به‌طور میانگین اعلام شده؛ چرا که هزینه نگهداری برخی جت‌های شخصی کمپانی‌های معتبر بسیار بالاتر از این ارقام است!

به همین دلیل است که تنها افراد بسیار ثروتمند کره زمین قادر به چنین بریز و بپاش‌هایی هستند و نسبت به خرید جت‌های شخصی اقدام می‌کنند. در عین حال همین مساله باعث شده که برخی تولیدکنندگان هواپیماها و جت‌های شخصی فرصت را غنیمت شمرده و تعدادی از هواپیماهای شخصی لوکس خود را بدون نگرانی از بابت هزینه با بالاترین کیفیت و بیشترین امکانات ممکن تولید کرده و در اختیار مشتریان متمولشان قرار دهند.

در این خصوص البته باید توجه کرد که آمار و ارقام مربوط به فروش جت‌های شخصی معمولا به‌طور عمومی اعلام نمی‌شود. به این ترتیب بسیاری از مقالات موجود در اینترنت که با هدف بررسی گرانترین هواپیماهای شخصی در دنیای نوشته شده‌اند، صحت نداشته و حاوی اطلاعات دقیقی نیستند. در این خصوص البته چندین مورد از هواپیماهای شخصی بسیار گرانقیمت تا کنون در اسناد ثبت شده و اطلاعات مربوط به آن‌ها به‌صورت دقیق‌تری در اختیارمان قرار دارد.

در ادامه این متن سعی داریم به معرفی تعدادی از گرانترین هواپیماهای شخصی جهان بپردازیم و قابلیت‌ها و ویژگی‌های هریک را با هم مقایسه کنیم.

پنج مورد از گرانترین هواپیماهای شخصی جهان

اطلاعات موجود در این لیست طبیعتا دقیق و مستند نیستند و صرفا بر اساس اسناد مرتبط با محصولات معرفی شده ارائه شده‌اند. با این وجود همین اطلاعات قادرند دید بسیار خوبی در خصوص گران قیمت‌ترین هواپیماهای شخصی دنیا در اختیارمان قرار دهند.

Airbus ACJ319NEO

جت ایرباس

یکی از ارزان‌ترین هواپیماهای گرانقیمت شخصی که هم‌اکنون می‌توانید در بازار پیدا کنید، ایرباس ACJ319NEO است که بسته به امکانات می‌تواند قیمتی بین 73 تا بیش از 100 میلیون دلار داشته باشد. همانند بسیاری جت‌های شخصی دیگر موجود در بازار، کابین این هواپیمای لوکس ایرباس هم به‌طور کامل سفارشی طراحی شده و بسته به سلیقه خریدار می‌تواند چندین اتاق خواب، اتاق کنفرانس، دفتر کار و موارد این‌چنینی داشته باشد!

کابین این هواپیمای ایرباس با وجود این که مثل دیگر محصولات موجود در این لیست فاخر نیست، اما همچنان فوق‌العاده جادار بوده و فضایی تقریبا سی متر مربعی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که از برخی آپارتمان‌های شهر نیویورک بزرگتر است! این هواپیما همچنین قادر است هشت نفر را در خود جای داده و 15 ساعت پیاپی پرواز کند.

هواپیمای ایرباس ACJ319NEO محصولی واقعا شگفت‌انگیز است؛ اما تنها دریچه‌ای برای ورود به دنیای هواپیماهای شخصی لوکس به شمار می‌رود و در میان ارزان‌ترین آن‌ها جا دارد.‌ این هواپیمای ایرباس هم از لحاظ قیمت، هم اندازه و هم مشخصات در مقایسه با دیگر هواپیماهای لوکس این لیست حرفی برای گفتن ندارد.

Airbus A380

جت ایرباس A380

با وجود این که برخی منابع ادعا کرده‌اند که شاهزاده سعودی، ولید بن طلال هواپیمای لوکس شخصی ایرباس ای 380 خود را با قیمت 600 میلیون دلار خریداری کرده، اما به نظر نمی‌رسد این خبر چندان موثق باشد؛ چرا که به گزارش فوربس، شاهزاده سعودی هواپیمای «قصر پرنده» را با تخفیفی فوق‌العاده با قیمت 130 میلیون دلار از ایرباس خریداری کرده است. این قیمت البته بسیار پایین‌تر از هزینه خرید یک A380 نو در سال 2007 است. بنابرایت صحت و سقم اخبار مربوط به قیمت این هواپیما اصلا مشخص نیست! شاهزاده سرشناس سعودی همچنین در سال 2013 این هواپیمای لوکس و گرانقیمت را با قیمتی نامشخص به یک خریدار با هویت نامعلوم فروخت.

با بررسی جزئیات بیشتر این خرید و فروش ولید بن طلال می‌توان به این نتیجه رسید که او این هواپیما را صرفا با هدف سرمایه‌گذاری خریداری کرده و چند سال بهد با سود بیشتر به فروش رسانده است. البته با توجه به نامشخص بودن قیمت خرید و فروش این هواپیما نمی‌توان مطمئن شد که آیا سودی از این معامله عاید او شده یا خیر!

در هر صورت فارغ از این که شاهزاده سعودی هواپیمای خود را با چه قیمتی خریداری کرده باشد، می‌توان مطمئن بود که ایرباس A380 یکی از گرانترین هواپیماهای شخصی جهان به شمار می‌رود که حتی تا به امروز هم هیچ محصولی نتوانسته با ارزش آن رقابت کند!

در گجت نیوز بخوانید:

نگاهی به هواپیمای لوکس و مجلل سفیر عربستان سعودی در آمریکا

Boeing 747-8 BBJ

گرانترین هواپیماهای شخصی جهان

هواپیمای بویینگ 747-8 BBJ یکی از اعضای خانواده Business Fleet بویینگ است که مهم‌ترین محصولات این کمپانی برای راحتی در پرواز به شمار می‌روند. فضای داخلی این هواپیما فو‌العاده جادار و لوکس طراحی شده و بخش‌های مختلفی را به‌طور جداگانه در بر گرفته و اتاق‌های متعددی را در خود جای داده است. بویینگ همچنین تمامی تکنولوژی‌های ممکن در صنعت هوانوردی را هم در این هواپیما به کار برده تا پرواز با این هواپیما را به لذت‌بخش‌ترین تجربه ممکن تبدیل کند.

به گزارش Avweb این هواپیما در ابتدا برای یکی از شاهزادگان سعودی، سلطان بن عبدالعزیز آل سعود ساخته شده بود و علاوه بر هزینه‌های ساخت، بودجه جداگانه‌ای هم برای تغییر دکوراسیون داخلی و طراحی کابین آن در نظر گرفته شده بود که هزینه کلی ساخت این هواپیما را به 275 میلیون دلار می‌رساند. البته شاهزاده سعودی پیش از آن که بتواند سوار این هواپیما شود از دنیا رفت! بنابراین بویینگ 747-8 بی بی جی این شاهزاده ثروتمند با ثبت رکورد تنها 42 ساعت پرواز به کمپانی سازنده بازگردانده شد تا یکی از بدترین سرمایه‌گذاری‌های تاریخ لقب بگیرد!

البته بویینگ امروزه خط تولید این هواپیماها را مدرن کرده و چندین فروند از سری BBJ 787 را تولید نموده که از تکنولوژی‌های مدرنی بهره برده و ظاهر کابین فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کنند. بر اساس برخی گزارش‌ها، قیمت هواپیماهای این کلکسیون چیزی بین 225 تا 239 میلیون دلار برآورد می‌شود. البته می‌توان مدل‌هایی ارزان‌تر از این هواپیما را نیز از بویینگ سفارش داده یا خریداری کرد. با این وجود قیمت چند صد میلیون دلاری این هیولای بویینگ کاملا برای قرار دادن آن در لیست گرانترین هواپیماهای شخصی کافی‌ست!

Airbus ACJ350

گرانترین هواپیماهای شخصی جهان

زمانی که سخن از هواپیماهای شخصی لوکس مطرح باشد، کمتر محصولی در دنیا قادر به رقابت با ایرباس ACJ350 خواهد بود. این هواپیما در دو مدل مختلف A350-900 و A350-1000 ساخته شده که دومی اندکی کشیده‌تر از اولی است و هر دو بسیار گرانقیمت به شمار می‌روند.‌ قیمت مدل پایه این هواپیماها حدود 300 میلیون دلار برآورد می‌شود. با این وجود، افزودن قابلیت‌های لوکس و VIP به کابین قطعا می‌تواند هزینه ساخت را به‌طور چشمگیری افزایش دهد.

این هواپیمای لوکس ایرباس قادر است 25 سرنشین را در خود جا داده و سفرهایی حداکثر 20 ساعته را بپیماید. علاوه بر این، فضای داخلی این هواپیما هم بسیار گسترده بوده و از کابین‌های شخصی و اتاق خواب‌های چندنفره بهره‌مند است. این هواپیما همچنین هشت ناحیه دمایی مختلف را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد تا هرکس بتواند بسته به سلیقه خود راحت‌ترین پرواز را با آن تجربه کند.

مدل ACJ350 یکی از جدیدترین مدل‌ها از هواپیمای شخصی لوکس و فوق‌العاده گرانقیمت ایرباس به شمار می‌رود که علاوه بر قیمت بالا و قابلیت‌های برجسته، در شمار پیشرفته‌ترین محصولات این کمپانی نیز به شمار می‌رود.

Boeing BBJ777-9

جت لوکس بویینگ

بویینگ بی بی جی 777-9 یکی از مهم‌ترین اعضای خانواده BBJ77X به شمار رفته و گران‌ترین جت شخصی در دنیاست که خرید آن هزینه باورنکردنی 426 میلیون دلار را به همراه خواهد داشت؛ هرچند که بسته به کابین و آپشن‌های در نظر گرفته شده برای این جت، قیمت تمام شده آن می‌تواند حتی بالاتر از این رقم هم باشد.

همچنین بخوانید:

معرفی لوکس ترین جت های شخصی دنیا ؛ تلفیقی از تجمل و فناوری

این مدل جت جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصولات کلاس بیزنس بویینگ است که کابین آن فضایی فوق‌العاده گسترده داشته و اتاق‌های تعبیه شده درون آن همگی بزرگ و عریض هستند. این جت شخصی همچنین جدیدترین فناوری‌های به کار رفته در مدل 787 Dreamliner را هم به کار گرفته تا هم مصرف انرژی بسیار پایین‌تری در مقایسه با جت‌های لوکس پیشین بویینگ داشته باشد و هم سر و صدای کمتری تولید کند.

به گزارش Insider، یکی از مدل‌های این هواپیما که با نام «عمارت پرنده» شناخته می‌شود، در ماه می 2023 با قیمت 426 میلیون دلار به خریداری ناشناس فروخته شد. علاوه بر کابین وی آی پی شخصی، این هواپیما همچنین اتاق‌های کنفرانس فوق‌العاده پیشرفته‌ای هم داشته و در سایر بخش‌های طراحی هم فوق‌العاده عمل کرده است. البته همان‌طور که می‌توان از رده قیمتی این هواپیما متوجه شد، تمامی بخش‌های Boeing BBJ777-9 قابل شخصی سازی است و خریدار آن می‌تواند قسمت‌های مختلف آن را کاملا مطابق با نظر خود تغییر دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*