سایپا شاهین شاسی بلند

اولین تصاویر از سایپا شاهین شاسی بلند منتشر شد

شرکت خودروسازی سایپا قصد دارد نسخه شاسی بلند شاهین را تولید کند. حالا اولین تصاویر از سایپا شاهین شاسی بلند منتشر شده است.

در حال حاضر خودرو شاهین به‌عنوان پرچمدار محصولات سایپا محسوب می‌شود؛ اما این خودروساز داخلی قصد دارد نسخه SUV یا شاسی بلند شاهین را نیز تولید کند. سایپایی‌ها در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو از شاسی بلند شاهین رونمایی کردند. سدان شاهین روی پلتفرم SP100 سایپا ساخته شده، اما نارنجی‌پوشان جاده مخصوص قصد دارند نسخه SUV را روی پلتفرم SP0 تولید کنند.

سایپا شاهین شاسی بلند

اکنون پس از انتشار برخی اخبار، نخستین تصاویر شاهین شاسی بلند منتشر شده که در این مطلب می‌توانید عکس‌های مذکور را مشاهده کنید. این شاسی بلند کامپکت و جمع و جور، نسبت به نسخه سدان، ابعاد کوچک‌تری دارد و به همین خاطر است که روی خودرو نیز نام SP0 Mini SUV درج شده است. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، این خودروی جدید در اواخر امسال یا اوایل سال آینده وارد خط تولید سایپا می‌شود و احتمالا در سال 1403 می‌توانیم شاهد عرضه آن به بازار باشیم.

سایپا شاهین شاسی بلند

مشخصات احتمالی سایپا شاهین شاسی بلند

سایپا در محصولات ساخته شده روی پلتفرم SP0 از جمله همین نسخه Mini SUV شاهین، از پیشرانه ECS Plus گروه پژو-سیتروئن با کد M16 استفاده خواهد کرد. با این اوصاف، احتمالا شاهین شاسی بلند از موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر با توربوشارژ بهره می‌برد. این پیشرانه از استاندارد آلایندگی یورو 4 برخوردار است و با کیفیت بنزین موجود در ایران، مطابقت خوبی خواهد داشت. همچنین گفته می‌شود نارنجی‌پوشان تغییراتی را به‌منظور بهبود عملکرد پیشرانه در این خودرو اعمال می‌کنند.

سایپا شاهین شاسی بلند

در هر صورت فعلا باید منتظر بمانیم تا شاسی بلند شاهین رسما معرفی و رونمایی شود و ببینیم این خودرو از چه مشخصات فنی و امکاناتی بهره خواهد برد. نظر شما درباره طراحی شاسی بلند جدید سایپا چیست و آیا آن را می‌پسندید؟