خودرو Komma UMV

با Komma UMV آشنا شوید؛ ترکیبی جذاب و کاربردی از خودرو و موتورسیکلت

کوما یو ام وی (Komma UMV) دسته جدیدی از وسایل نقلیه محسوب می‌شود که ترکیبی از خودرو و موتورسیکلت است. در ادامه این مطلب با جزئیات بیشتری از این ترکیب جذاب خودرو و موتور سیکلت آشنا می‌شوید.

کوما یو ام وی (Komma UMV) نوع جدیدی از وسایل نقلیه است که کاربردی‌ترین بخش‌های موتورسیکلت‌ها، خودروها، ای تی وی‌ها و حتی توک توک‌‌های آسیایی را به‌صورت بهینه جمع‌آوری کرده و به شکل یک وسیله نقلیه بسیار کاربردی درآورده است.

خودرو Komma UMV

هر وسیله نقلیه‌ای با وجود مزایایی که دارد، معایبی نیز به همراه خود خواهد داشت. موتورسیکلت‌ها، وسایل نقلیه چابکی هستند که نمی‌توانند راحتی و آسایش خودرو را برای سرنشینان داشته باشند. خودروها نیز سقف و امکانات مختلف و فضای حمل بار بزرگ‌تری دارند، اما نمی‌توانند مانند موتورسیکلت‌ها، جمع‌وجور باشند و تردد آسانی داشته باشند.

آشنایی با خودرو Komma UMV

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، شرکت گرن استودیو، یک شرکت تازه‌کار سوئیسی است که قصد دارد از مزایای این دو وسیله نقلیه برای ساخت یک وسیله نقلیه پایدارتر و بهینه‌تر استفاده کند.

کوما یو ام وی (Komma UMV) در واقع ترکیبی از یک موتورسیکلت و یک خودرو است. این وسیله نقلیه با داشتن در، سقف، فضای بار و حتی استفاده از چهار چرخ، ظاهری شبیه به یک خودرو دارد. همچنین از امکانات ایمنی خودرو مانند کمربند ایمنی و کیسه‌ی هوا نیز در کوما یو ام وی استفاده شده است. با داشتن این موارد و امکانات، عرض این وسیله تقریبا در حد یک موتورسیکلت بوده و 80 درصد کوچک‌تر از یک خودروی معمولی است. همچنین مصرف انرژی آن 66 درصد نسبت به خودروهای معمولی کمتر خواهد بود.

کوما یو ام وی(Komma UMV)

این وسیله نقلیه، کاربردی و سریع بودن خود را همراه با حفظ ایمنی و راحتی سرنشینان فراهم کرده است. این خودرو با طراحی کوچک و مختصر خود، می‌‎تواند از باریک‌ترین معابر و فاصله بین خودروها رد شود و در کوچک‌ترین فضاهای ممکن نیز پارک کند.

مواد متناسب با محیط زیست که برای طراحی این خودرو استفاده شده، باعث شده است رد پای محیط زیستی این وسیله نقلیه تا 70 درصد کاهش یابد. 66 درصد مصرف کمتر انرژی هم از طرفی باعث کاهش آثار زیست‌محیطی می‌شود. این وسیله نقلیه برای دو نفر طراحی شده، اما این باعث نشده است تا پهنای آن از یک موتور بیشتر شود.

خودرو Komma UMV

این وسیله نقلیه 4 چرخ برای داشتن پایداری بهتر و چرخش‌های سریع‌تر و راحت‌تر در موانع تنگ‌تر از یک سیستم خم شدن هیدرولیکی منحصربه‌فرد استفاده می‌کند. این سیستم باعث می‌شود تا چرخش وسیله نقلیه باعث وارونگی آن نشود.

در کوما یو ام وی همچنین سیستم‌هایی مانند سامانه چهار چرخ محرک، سامانه تعلیق، پروتکل‌های ضد تصادف و سامانه ترمز ضد قفل نیز تعبیه شده است.

یک نقطه مثبت در این وسیله نقلیه، عدم اجبار در داشتن کلاه ایمنی برای سرنشینان مانند موتورسیکلت‌ها است. در قسمت شیشه جلوی کوما یو ام وی، کیسه هوایی قرار داده شده و فضاهای حمل بار، هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب تعبیه شده است. فرمان این وسیله نقلیه مانند موتورسیکلت است و سرنشینان نیز پشت سر هم قرار می‌گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*