لادا نیوا 2024

لادا نیوا 2024 ، پیرمرد روسی در لباسی جدید رونمایی شد

لادا نیوا 2024 از شرکت دولتی روسی Lada بعد از 47 سال با سیستم ترمز ضد قفل جدید، اما با طراحی داخلی و خارجی 20 سال پیش معرفی شد.

خودرو لادا نیوا 2024 از شرکت دولتی روسی لادا، بعد از 47 سال با سیستم ترمز ضد قفل به‌روز شده، اما با طراحی داخلی و خارجی 20 سال پیش رونمایی شد. کمپانی روسی آوتوواز از 47 سال پیش خودروی لادا نیوا را تولید می‌کند و در سال‌های اخیر به‌خاطر اتفاقاتی مثل جنگ روسیه و اوکراین و تحریم‌های شدید روی روسیه، استفاده از سیستم‌های ترمز ضد قفل را کنار گذاشته و حالا بعد از معرفی مدل جدید نیوا، گفته که این سیستم را برگردانده است؛ اما هنوز هم خبری از ایربگ راننده نیست.

لادا نیوا 2024

ABS به معنای سیستم ترمز ضد قفل بوده که جلوی قفل شدن چرخ‌های خودرو حین ترمز گرفتن را می‌گیرد. در این سیستم‌ از حسگرهای کامپیوتری و شیرهای برقی استفاده می‌شود تا سرعت چرخ‌ها کنترل شود. وقتی که ترمز گرفته می‌شود و چرخ‌ها قفل می‌شود، این سیستم نیرویی آزاد می‌کند که خودرو لیز نخورد و کنترل خودرو بیشتر در دستان شما باشد.

لادا نیوا

سایر مشخصات و ویژگی های لادا نیوا 2024

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این خودرو، استفاده از موتور آفرودی سازگار با استانداردهای یورو ۵ است که البته خود نیز یکی از استانداردهای قدیمی محسوب می‌شود؛ یعنی استانداردهای یورو ۵ از سال ۲۰۰۹ و یورو ۶ از سال ۲۰۱۴ مطرح شدند و قرار است امسال یورو 7 نیز معرفی شود. باید گفت که مدلی که الان در بازار است، از استانداردهای یورو ۲ استفاده می‌کند. این اتفاقات باعث شده که این خودرو به‌عنوان پیرمرد روسی در لباسی جدید شناخته بشود.

لادا نیوا 2024

خوروساز‌های روسی برای طراحی داخلی این خودرو هیچ خلاقیتی به خرج نداده‌اند و طراحی داخلی و خارجی این خودرو، هیچ نوآوری خاصی ندارد و بسیار قدیمی است. فرمان این خودرو نیز مانند خودروی پیکان و پراید است و فرمان پراید امتیازی به اسم ایربگ دارد که لادا نیوا 2024 این ویژگی را هم ندارد. دنده‌ای شبیه به دنده‌ ماشین‌های سنگین هم در این خودرو دیده می‌شود.

لادا نیوا تراول

با همین تغییرات، قیمت این خودرو هزار و صد دلار بالاتر رفته و به عدد 10200 دلار رسیده است. مدل لادا نیوا تراول هم معرفی شده که ویژگی‌های جدیدی مثل ترمز ضد قفل، کروز کنترل، پنل ابزار با نور پس‌زمینه و چرخ‌های آلیاژی دو رنگ دریافت کرده و قیمت آن 13400 دلار اعلام شده است.

لادا نیوا 2024

ما قبلا در ویدئو و مطالبی این برند خودرو را معرفی کردیم و ویژگی‌های آن را توصیف کردیم. نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این خودرو چیست و اگر به ایران بیاید، به چه قیمتی فروخته خواهد شد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*