ثبت نام خودروهای وارداتی

دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی برای خودروهای جتا و زوتی آغاز شد + شرایط

سامانه یکپارچه فروش خودروها وارداتی برای ثبت نام خودروهای وارداتی جتا و زوتی باز شد. در ادامه جزئیات و شرایط ثبت نام این دور از فروش خودرو آورده شده است.

از صبح امروز ( چهارشنبه 29 آذر 1402) سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی برای ششمین دوره، آغاز به کار کرده است. این سامانه برای عرضه سه محصول جدید باز شده است و متقاضیانی که در مرحله اول ثبت نام کرده بودند، تا پایان روز جمعه یک دی ماه می‌توانند اقدام به انتخاب یک محصول از سه مورد عرضه شده کنند.

ثبت‌نام کنندگان مرحله اول، افرادی که در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن مبلغ 500 میلیون تومان در حساب وکالتی خود برای این خوردوها ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، می‌توانند در این مهلت سه روزه تا یکم دی‌ماه سال جاری، صرفا یکی از سه مدل خودروی عرضه شده در ششمین مرحله فروش خودروهای وارداتی را انتخاب کنند.

جزئیات ششمین مرحله ثبت نام خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه

گفتنی است که در پنج مرحله سپری شده فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه، متقاضیان حق انتخاب 3 اولویت از میان خودروهای عرضه شده در سامانه را داشتند؛ اما این مرحله از عرضه خودروها وارداتی در حالی شروع به کار کرده است که هنوز ظرفیت‌های موجود تکمیل نشده بودند و از محل مازاد عرضه، این مرحله اجرایی شده بود. لازم به ذکر است که این برنامه فروش در قالب هفتمین اطلاعیه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی اجرایی می‌شود.

سه محصولی که برای عرضه در ششمین مرحله فروش خودروهای وارداتی که در سامانه یکپارچه معرفی شده‌اند، جتا VS5  و جتا VS7 توسط ماموت خودرو و زوتی DL5 توسط پارس خودرو هستند. همچنین قیمت این خودروها به‌صورت قطعی در مبادی ورودی کشور اعلام شده است.

جتا VS5

در این اطلاعیه آمده است که متقاضیان سامانه یکپارچه فروش خودروها داخلی که در مرحله اول یا دوم این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و موعد زمانی تحویل خودرو برای آنها برای فصل زمستان یا سال 1403 اعلام شده است و تاکنون هیچ مبلغی برای عقد یا تکمیل قرارداد واریز نکرده‌اند نیز می‌توانند در این دوره فروش خودروهای وارداتی ثبت‌نام کنند.

همچنین این متقاضیان باید توجه داشته باشند که در صورت ثبت‌نام در این طرح و تخصیص گرفتن خودرو برای این افراد، به‌صورت سیستمی از همه سامانه‌های فروش خودرو از جمله فروش خوردوهای داخلی حذف می‌شوند. در صورتی که خودرویی برای آنان تخصیص نشود، ثبت‌نام آنها در باقی سامانه‌ها همچنان موجود است و می‌توانند از سامانه‌های دیگر برای خرید خودرو استفاده کنند.

‎قیمت و مدل خودروهای عرضه شده در ششمین مرحله فروش خودروهای وارداتی

ردیفنام شرکتنشان تجاریمدلقیمت قطعی فروش در مبادی ورودی (ریال)
1پارس خودروzotyeDL58.265.000.000
2ماموت خودروJettaVS516.957.000.000
3ماموت خودروJettaVS720.225.000.000

همچنین لازم به ذکر است که قیمت‌های ذکر شده، قیمت قطعی فروش در مبادی ورودی کشور است و هزینه‌های جانبی مانند عوارض قانونی و دیگر هزینه‌ها، پس از ترخیص و تحویل خورد در فاکتور نهایی لحاظ خواهد شد.

مهلت واریز وجه نیز 5 روز اعلام شده و در صورتی که متقاضی مربوطه در این مهلت زمانی اقدام به واریز وجه به حساب شرکت نکند، به منزله انصراف از ثبت‌نام تلقی شده و فرد متقاضی از اولویت‌بندی سامانه حذف خواهد شد.

گفتنی است که در این اطلاعیه سامانه یکپارچه آمده به‌منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی که شرکت واردکننده، در مدت زمان حداکثر یک ماه پس از واریز وجه اقدام به تحویل خودرو نکند، طبق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مشمول جریمه‌های مصوب خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*