اینترنت ماهواره ای ایران

قائم‌مقام وزیر ارتباطات جزئیات ورود اینترنت ماهواره ای به ایران را ارائه کرد

قائم‌مقام وزیر ارتباطات طی مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌ها، جزئیاتی از زمان و شرکت ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای به ایران را اعلام کرد.

امیر لاجوردی، قائم‌مقام وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفتگویی از عقد تفاهم‌نامه همکاری با یک شرکت در دبی برای ارائه خدمات و سرویس‌های اینترنت ماهواره ای به ایران خبر داد.

قائم مقام وزیر ارتباطات

لاجوردی در این مصاحبه هدف از تلاش برای برقراری اینترنت ماهواره ای در کشور را دسترسی به اینترنت در مناطق صعب‌العبور و ارائه سرویس‌ها و خدمات اینترنتی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌تر به روستاها و مناطق دورافتاده عنوان کرد. وی همچنین در پاسخ به سوالی که در مورد پایبندی اپراتور یاه ست به قوانین سرزمینی (لندینگ رایت) ایران شده بود پاسخ داد که بر اساس مصوبه شماره 5 جلسه 303 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مقررات و قواعد لازم برای ادامه همکاری ایران و اپراتور مذکور تنظیم شده و اپراتور «یاه‌ست» نیز موافقت با این شرایط را اعلام کرده است.

ارائه اینترنت ماهواره ای در ایران پراهمیت است

امیر لاجوردی، هدف از تنظیم این مقررات و قواعد را تامین مطمئن ارتباطات مشترکان به اینترنت از طریق ماهواره اعلام کرد. وی این ارتباط را به‌دلیل پایداری، مورد اطمینان بودن و مقرون به‌صرفه بودن پراهمیت خواند و از پیگیری‌های جدی وزارت ارتباطات برای تامین زیرساخت‌های لازم در کنار بهبود‌ زیرساخت‌های موجود و همچنین زیرساخت‌های فضایی خبر داد.

قائم‌مقام وزیر ارتباطات، علت انتخاب این اپراتور را درخواست خود شرکت اپراتور اعلام کرد و گفت سایر اپراتورها نیز می‌توانند در صورت تمایل به همکاری با ایران در خصوص اینترنت ماهواره ای، مجوزهای لازم را کسب کنند و شرایط فنی و تجاری مطلوب تدوین شده را قبول کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که چه زمانی اینترنت ماهواره ای از طریق اپراتور مذکور در دسترس مردم خواهد بود، تصریح کرد که بر اساس پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی وزارت ارتباطات، تا چند ماه آینده شاهد دسترسی آسان مردم به اینترنت ماهواره ای خواهیم بود.

وی در پایان گفتگوی خود به هدف و کاربرد اصلی اینترنت ماهواره ای نیز اشاره کرد و افزود اصلی‌ترین هدف ما از راه‌اندازی اینترنت ماهواره ای، تامین برقراری ارتباط در وضعیت‌های بحرانی کشور خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*