اینترنت ماهواره ای قانونی

اینترنت ماهواره ای قانونی با قیمت نجومی به ایران آمد + تعرفه خدمات و تجهیزات

به نظر می‌رسد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای به توافق رسیده است. تعرفه خدمات اینترنت ماهواره ای قانونی چقدر است؟

ماجرای اینترنت ماهواره‌ای طی یک سال اخیر حرف و حدیث‌های بسیاری در داخل کشور به‌وجود آورده و اشخاص مطرحی نظیر ایلان ماسک و برخی کمپانی‌های تولیدکننده موبایل مثل سامسونگ مدعی شده‌اند به‌زودی اینترنت ماهواره ای بدون محدودیت را به گوشی های هوشمند می‌آورند و فیلترینگ را دور خواهند زد.

ارائه اینترنت ماهواره ای قانونی در ایران

اینترنت ماهواره ای قانونی

برای کشوری مثل ما که با اینترنت سراسر فیلتر سر و کار داریم، اینترنت ماهواره ای می‌تواند روزنه امیدی هر چند کوچک باشد. در اقدامی غیرمنتظره و عجیب، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از نهایی شدن مذاکراتش با شرکت یاه کلیک (زیرمجموعه یاه ست) داده و اعلام کرده آنها شرایط و ضوابط تعیین شده مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کشور را پذیرفته‌اند.

به‌نظر می‌رسد کارگروهی از ایران در محل سرکنسولگری واقع در دوبی با شرکت یاه کلیک به این نتیجه نهایی رسیده است. در جلسه پایانی مذاکرات ایران با یاه ست، قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سرکنسول ایران، مشاور وزیر ارتباطات در امور بین‌الملل و چند نفر دیگر حضور داشتند.

همچنین گفته شده سند پذیرش قواعد سرزمینی ایران در راستای ارائه خدمات ماهواره‌ای به امضای شرکت یاه کلیک رسیده و مقدمات انتقال فناوری مذکور فراهم شده است. پس از طی مراحل و فرآیندهای اداری لازم در داخل کشور، این مجوز به یاه کلیک داده می‌شود تا بتواند فعالیت‌های مربوط به فعال سازی اینترنت ماهواره‌ای را آغاز کند.

اینترنت ماهواره ای قانونی

لازم به ذکر است شورای مقررات گذاری رادیویی اتحادیه جهانی مخابرات پس از این‌که ایران از استارلینک شکایت کرد، موضوع پذیرش قواعد سرزمینی کشورمان را برای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مورد تأکید قرار داد و پس از آن مقرر شد تنها در صورتی شرکت‌ها می‌توانند اقدام به فعال سازی اینترنت ماهواره‌ای خود در داخل ایران کنند که قواعد و مقررات داخلی ما را قبول نمایند.

قیمت تجهیزات اینترنت ماهواره ای یاه کلیک

اما حالا هزینه استفاده از خدمات اینترنت ماهواره ای یاه کلیک چقدر است؟ آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست، هزینه استفاده از خدمات یاه کلیک نجومی بوده و مناسب اقشار ثروتمند جامعه است. نصب تجهیزات یاه کلیک حداقل 459 دلار هزینه خواهد داشت.

Hughes HN9260 یک روتر ماهواره‌ای پهن باند با کارایی بالا است. کیت سخت افزاری HNS9260 1W BUC با دیش 74 سانتی‌متری برابر با 459 دلار آمریکا و دیش 98 سانتی‌متری برابر با 559 دلار آمریکا خواهد بود.

همچنین Hughes HN9460 یک روتر ماهواره‌ای با توان عملیاتی بالا و کدگذاری پیشرفته تطبیقی LDPC است. HN9460 از طریق ترکیب کدگذاری تطبیقی LDPC و با استفاده از یک پردازنده قدرتمند، از سرعت بالاتری پشتیبانی می‌کند. کیت سخت افزاری HNS9460 1W BUC با دیش 74 سانتی‌متری برابر با 535 دلار آمریکا و دیش 98 سانتی‌متری برابر با 629 دلار آمریکا خواهد بود. همچنین برای کیت HNS9460 2W BUC با دیش 74 سانتی‌متری باید 545 دلار آمریکا و با دیش 98 سانتی‌متری باید 665 دلار آمریکا هزینه کنید.

بنابراین برای خرید تجهیزات یاه کلیک باید حداقل 23 تا 34 میلیون تومان بپردازید.

قیمت بسته های اینترنتی YahClick

بسته های اینترنتی این شرکت به‌صورت یک ماهه به شرح زیر خواهد بود:

نوع پلنسرعت دانلودسرعت آپلودحد دانلود ماهانهقیمت ماهانه
5 گیگابایت2048 کیلوبیت بر ثانیه256 کیلوبیت بر ثانیه5 گیگابایت49 دلار
10 گیگابایت2048 کیلوبیت بر ثانیه512 کیلوبیت بر ثانیه10 گیگابایت90 دلار
20 گیگابایت5120 کیلوبیت بر ثانیه768 کیلوبیت بر ثانیه20 گیگابایت165 دلار
30 گیگابایت5120 کیلوبیت بر ثانیه1024 کیلوبیت بر ثانیه30 گیگابایت248 دلار
50 گیگابایت7168 کیلوبیت بر ثانیه1024 کیلوبیت بر ثانیه50 گیگابایت413 دلار
100 گیگابایت7168 کیلوبیت بر ثانیه1536 کیلوبیت بر ثانیه100 گیگابایت825 دلار

نکات مهم

  • قیمت‌های درج شده در جدول بالا برای فروشندگان و عرضه‌کنندگان است و قیمت خرید توسط کاربر نهایی، بیشتر از این خواهد بود.
  • کاربران می‌تواند بدون محدودیت روزانه یا هفتگی، از بسته‌ای که خریداری کرده‌اند مصرف کنند.
  • حجم‌های آپلود رایگان خواهد بود.
  • در بازه زمانی بین ساعت 1 بامداد تا 6 صبح به وقت محلی، ترافیک مصرفی کاربران رایگان خواهد بود.

گفتنی است، در سایت YahClick می‌بینیم که این اینترنت ماهواره ای در کشورهای آنگولا، نیجریه، کنیا، آفریقای جنوبی، سودان، سودان جنوبی، تانزانیا، اوگاندا، مصر، یمن، بحرین، اردن، کویت، لبنان، عمان، قطر، عربستان، فلسطین، ارمنستان، آذربایجان، قبرس، ترکیه و پاکستان ارائه می‌شود؛ اما تاکنون نام ایران در بین کشورهای تحت پشتیبانی یاه کلیک در وبسایت این شرکت درج نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*