پری دریایی

دانشمندان بالاخره راز پری دریایی ژاپنی را کشف کردند

دانشمندان بقایای مومیایی شده از پری دریایی ژاپنی مشهور را بررسی کردند. نتایج اولیه نشان می‌دهد این موجود ترسناک ترکیبی از ماهی، میمون و بخش‌هایی از بدن مارمولک است.


یک مومیایی پری دریایی حدود صد سال پیش از ژاپن به آمریکا برده شده بود. بررسی‌های تازه نشان می‌دهد این موجود ترسناک و چندش آور، احتمالاً ترکیبی از اجزای بدن مارمولک، ماهی و میمون است که مانند مخلوق فرانکشتاین به هم دوخته شده‌اند.

مومیایی ترسناک پیش رو، حدود 29 سانتی متر طول دارد و تحت عنوان “پری دریایی فیجی” هم شناخته می‌شود. یک نمایش گردان در سال 1840 با مومیایی مشابهی نمایش اجرا می‌کرد و ادعا داشت که آن را از فیجی آورده است. به دلیل تشابه میان این موجودات، نام پری دریایی فیجی هم به موجود کشف شده اطلاق می‌شود.

مومیایی در سال 1906 میلادی توسط یک افسر نیروی دریایی آمریکایی در ژاپن خریداری و سپس به موزه کلارک کاونتی در اسپرینگ فیلد اوهایو اهدا شد. اسناد همراه آن نشان می‌دهد که قدمت پری دریایی احتمالاً به اواسط قرن نوزدهم برمی‌گردد.

پری دریایی

حالا محققان برای اولین بار، پری دریایی را به وسیله اشعه ایکس و سی تی اسکن بررسی کرده‌اند. جوزف کرس، مدیر پروژه تحقیقاتی، ادعا می‌کند این تحقیق برای اولین بار توانسته است بقایای پری دریایی ژاپنی را از هر زاویه و بعدی مورد بررسی قرار دهد.

پری دریایی ژاپنی ساخته دست بشر است!

بررسی اولیه نشان می‌دهد که پری دریایی ژاپنی حاصل دوخته شدن نیم تنه میمون به جسم یک ماهی است. همچنین به نظر می‌دهد دستان این مومیایی، درواقع پاهای نوعی خزنده و مخصوصاً اژدهای کومودو باشد.

علاوه بر این، بررسی دقیق نشان می‌دهد که دو میله چوبی درون مومیایی قرار دارد. یک میله از سر تا دم و میله دیگر در راستای شانه‌ها دیده می‌شود. به گفته مدیر تحقیقات، این میله‌ها به منظور جلوگیری از خم شدن و تغییر حالت پری دریایی تعبیه شده است.
محققان در این مرحله تلاش می‌کنند با توجه به اسکن‌های دقیق، مدلی با جزئیات کامل از پری دریایی ژاپنی بازسازی کنند. این مدل‌های دقیق قرار است به محض آماده شدن به آکواریوم‌ها و باغ وحش‌ها فرستاده شوند تا به این ترتیب، نوع و گونه هر بخش از بدن مومیایی شناسایی شود.

همچنین بخوانید: مومیایی پری دریایی ژاپنی، عجیب و ترسناک‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کردیم

البته این تنها مومیایی کشف شده‌ای نیست که اخیراً مورد بررسی‌های ریزبینانه قرار گرفته. محققان در مارس سال 2022 هم یک نمونه مشابه دیگر را بررسی کردند که درون جعبه‌ای مخفی از یک معبد ژاپنی کشف شده بود. در بررسی اولیه انتظار می‌رفت مومیایی سی و نیم سانتی متری متعلق به قرن هجدهم هم نوعی دورگه میمون – ماهی باشد. تحقیقات بعدی این نمونه در فوریه سال 2023 انجام شد و اثبات کرد که بدن مومیایی از جنس پارچه، کاغذ و پنبه ساخته شده. همچنین دریافت شد که روی آن با شن و زغال رنگ آمیزی شده و درونش هم گیره‌های فلزی برای حفظ حالت کلی تعبیه شده است. بخش‌هایی از بدن حیوانات متعدد مانند موی پستانداران و پوست ماهی روی سطح خارجی این عروسک دست ساز دیده شد.

پری دریایی

هر دو پری دریایی ژاپنی کشف شده بسیار شبیه به نینگیو به نظر می‌رسند. نینگیو یک موجود ماهی مانند با سر انسان در افسانه‌های ژاپنی است که قدرت شفابخشی دارد. در افسانه‌ها می‌گویند زنی یک نینگیو خورد و توانست هشتصد عمر کند! به همین خاطر، نینگیو همچنین نماد طول عمر است. با توجه به چنین افسانه‌ای، شاید ماهی گیرها تصمیم گرفتند موجودی ترکیبی را براساس افسانه درست کنند و با فروش آن به خانواده‌های ثروتمند، پول هنگفتی به دست آورند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*