جیلی ژئومتری C

خودرو برقی جیلی ژئومتری C در ایران دیده شد

خودرو برقی جیلی ژئومتری C به‌عنوان یکی از کاندیداهای واردات خودرو برقی به داخل کشور، با پلاک گذر موقت در محدوده شرکت فردا موتورز مشاهده شد.

در میان بازار خودروی پر هیاهو داخلی، محصولات مختلف سعی می‌کنند آینده بازار را در دست خود بگیرند. دو دل بودن برای واردات خودروهای نو و کارکرده بنزینی یا محصولات الکتریکی سبب شده تا نمونه‌هایی از خودروهای الکتریکی برای تست اولیه در بازار حضور پیدا کنند. خودرو برقی جیلی ژئومتری C یکی از این محصولات است که به‌تازگی با پلاک گذر موقت در محدوده شرکت فردا موتورز مشاهده شده است. همین موضوع سبب قوت بخشیدن به واردات خودروهای برقی شده و احتمالا خودرو برقی جیلی ژئومتری C یکی از نمونه‌ محصولات وارداتی باشد.

البته حضور پیدا کردن خودروهای برقی در بازار کشور جای تعجبی ندارد؛ چرا که وزارت صمت کاملا معتقد است که به‌جای صرف هزینه برای واردات خودروهای صفر و کارکرده بنزینی به بازار، بهتر است با آینده‌نگری جامع‌تری محصولات هیبرید و الکتریکی به بازار راه پیدا کنند. البته تخصیص دادن تمام ظرفیت‌های بازار به خودروهای الکتریکی به‌دلیل نبود زیرساخت‌ها مشکل‌ساز خواهد بود که به‌صورت جامع این موضوع را قبلا در گجت نیوز برسی کردیم.

همچنین بخوانید:

برقی سازی صنعت خودرو ایران مخالفان زیادی دارد؛ اما چرا؟

شرکت فردا موتورز که قبلا سابقه عرضه موفقیت‌آمیز کراس اوور دو دیفرانسیل هیبریدی جیلی آزکارا را در کارنامه خود دارد، احتمال شاهد افزوده شدن جیلی ژئومتری C به مجموعه‌اش باشیم.

مشخصات فنی جیلی ژئومتری C، خودرو الکتریکی بازار ایران

بر خلاف جثه این محصول، خودروGEELY GEOMETRY C  از مشخصات فنی قابل قبولی بهره می‌برد. این خودرو به‌عنوان یک محصول الکتریکی دارای یک موتور قدرتمند 197 اسب بخاری با گشتاور 310 نیوتن‌متر است. این محصول در کشور چین با دو نوع باتری 53 و 70 کیلووات ساعتی عرضه می‌شود که توانایی پیمایش 550 کیلومتر را تنها با یک‌بار شارژ بر اساس استاندارد NEDC دارد. اما هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو با هر دو نوع پکیج باتری به بازار ایران وارد می‌شود یا تنها شاهد یک نسخه از آن خواهیم بود.

جیلی ژئومتری C

در زمینه ابعاد و اندازه‌ها، ژئومتری C با طول 4432 میلی‌متر، عرض 1833 میلی‌متر و ارتفاع 1560 میلی‌متر و فاصله محوری آن 2700 میلی‌متری، جثه‌ای به نسبت متوسط دارد؛ اما به‌دلیل سادگی خطوط و طراحی، این محصول کوچک‌تر از آن چیزی که هست به‌نظر می‌رسد. از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به دستگیره‌های مخفی شونده، ترمز پارک برقی و اتوهولد، سامانه کنترل پایداری (ESC)، ۶ کیسه هوایی، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، اتوپارک، سقف پانوراما و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد که نشان‌دهنده توجه شرکت سازنده به تجهیزات پیشرفته و استانداردهای امنیتی بین‌المللی است.

جیلی ژئومتری C

در زمینه امکانات ایمنی هم این خودرو دارای عملکرد درخشانی دارد که می‌توان امکاناتی نظیر ترمز اضطراری خودکار (AEB)، رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA) و سیستم هشدار خروج از خط (LDW) را نام برد.

شما می‌توانید آخرین اخبار خودروهای داخلی و خارجی را در صفحه اخبار خودرو گجت نیوز مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*