افزایش قیمت اینترنت

شورای رقابت بر افزایش قیمت اینترنت توسط اپراتورها نظارت می‌کند

شورای رقابت اعلام کرد بر افزایش قیمت اینترنت از سوی اپراتورهای تلفن همراه نظارت می‌کند و در صورت تخلف، رسیدگی‌های لازم را انجام خواهد داد.

از دو روز پیش با موافقت وزارت ارتباطات و سایر نهادهای مسئول، قیمت بسته های اینترنت همراه 34 درصد افزایش یافت. در همین رابطه، شورای رقابت اعلام کرد بر موضوع افزایش قیمت اینترنت از سوی اپراتورها نظارت می‌کند و در صورت احراز تخلف، برخوردهای لازم را انجام می‌دهد.

سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت در این رابطه اظهار کرد در اولین فرصت جلساتی را در بدنه کارشناسی انجام می‌دهیم و اگر تخلفی از سوی اپراتورها صورت گرفته باشد یا از دستورالعمل‌ها پیروی نکرده باشند، رسیدگی لازم را انجام می‌دهیم. وی در ادامه افزود شورای رقابت وظیفه دارد در بازارهای انحصاری با رویه‌های ضد رقابتی ورود کند. بازار اینترنت، چه ثابت و چه همراه، انحصاری تشخیص داده شده و یک بار هم در مصوبه 623 شاهد ورود شورای رقابت بودیم؛ البته در آن زمان رویه ضد رقابتی از جنس قیمت تشخیص داده نشد، بلکه مشکل بر سر مقدار و شرایط دسترسی بود.

افزایش قیمت اینترنت در شورای رقابت بررسی می‌شود

سخنگوی شورای رقابت اظهار کرد ما اپراتورها را موظف کردیم که میزان بسته‌های خود را متنوع کنند و تغییراتی از نظر زمان‌بندی، مقدار و حجم ایجاد کنند. شورای رقابت در مورد دسترسی بازار نیز ورود کرد، اما در خصوص افزایش تعرفه بسته‌ها، این موضوع از سوی تنظیم‌گر بخشی، یعنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیری شد. با این حال اگر تنظیم‌گر بخشی نتواند تکالیف خود را به‌درستی انجام دهد، شورای رقابت بر اساس شکایت‌ها یا تشخیص خودش به این موضوع نیز ورود خواهد کرد.

سپهر دادجوی توکلی در ادامه بیان کرد در خصوص افزایش قیمت اینترنت در اولین فرصت همکاران معاونت اقتصادی را دعوت می‌کنیم و جلسه‌هایی را در بدنه کارشناسی برگزار خواهیم کرد. سپس اگر شورا تشخیص بدهد، این موضوع وارد صحن شورا می‌شود و در صورت بروز تخلف از سوی اپراتورها یا پیروی نکردن از دستورالعمل‌ها، حتما رسیدگی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

سوالی که در اینجا به‌وجود می‌آید این است که آیا شورای رقابت در صورت عدول از 34 درصد افزایش قیمتی که تعیین شده به موضوع ورود می‌کند یا به‌طور کلی درست بودن یا نبودن افزایش 34 درصدی قیمت اینترنت را بررسی می‌کند؟ سخنگوی شورای رقابت در این رابطه گفت این شورا در هر دو حوزه صاحب رای است و به‌محض تصمیم‌گیری در این خصوص، اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

حذف بسته های اینترنتی که بیش از 34 درصد گران شدند

پس از افزایش قیمت بسته های اینترنت همراه توسط اپراتورها، شکایاتی مطرح شد مبنی بر این‌که میزان افزایش قیمت در برخی بسته‌ها از 34 درصد فراتر رفته است. در همین راستا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم اعلام کرد هیچ بسته‌ای نباید بیشتر از 34 درصد افزایش قیمت داشته باشد. وی اضافه کرد:

مواردی در بسته‌های اینترنتی اپراتورها وجود داشت که بیشتر از 34 درصد افزایش قیمت داشتند. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورها دستور داد که این موارد را حذف کنند و بسته‌ها بر اساس قیمت جدید و قانونی، تعرفه‌گذاری شوند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد که اپراتورها به‌هیچ‌وجه حق ندارند هیچ‌کدام از بسته های اینترنتی که تا روز پنجشنبه در دسترس مردم بودند را حذف کنند. زارع پور همچنین گفت بسته های اینترنت در قالب بلندمدت و کوتاه‌مدت ارائه می‌شوند و قیمت هر بسته‌ای که قبلا وجود داشته در عدد یک و سی‌وچهار صدم درصد ضرب می‌شود تا قیمت جدید آن به‌دست بیاید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*