گران ترین موتورسیکلت

گران ترین موتورسیکلت های جهان

در این مطلب با ترکیب تکنولوژی، قدرت و سرعت به معرفی گران ترین موتورسیکلت های جهان اعم از مدل‌های جدید یا آپدیت شده در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

تولید موتورسیکلت‌های پیشرفته با سرعت یا امکانات بالا در رقابت با صنعت خودروسازی همیشه جذاب بوده است. در واقع سازندگان موتورسیکلت‌های خاص همواره سعی داشته‌اند تا مردم را به خرید یک موتورسیکلت در کنار خودروی خود تشویق کنند. تلاقی هنر و تکنولوژی در موتورسیکلت‌های امروزی با قدرت و سرعت زیاد، ترکیبی برنده برای هر علاقه‌مندی به این حوزه است.

گران ترین موتورسیکلت های دنیا را بشناسید

اما حالا قصد داریم گران ترین موتورسیکلت های جهان در سال 2023 را به شما معرفی کنیم. در بین این مدل‌ها شاهد نمونه‌های کاملا جدید یا نسخه‌های ارتقا یافته و آپدیت شده هستیم.

کاوازاکی NINJA H2R با قیمت ۵۸ هزار دلار

گران ترین موتورسیکلت

موتورسیکلتی معروف با شعار «ساخته شده فراتر از باور». شاید کمتر علاقه‌مندی به حوزه موتور اسپرت نام این هیولای سامورایی را تا به حال نشنیده باشد. موتورسیکلت کاوازاکی نینجا به یک پیشرانه چهار سیلندر ۹۹۸ سی‌سی با بالاترین سطح خنک‌کاری انجین و سوپرشارژر سانتریفوژی پیشرفته مجهز شده است. این موتورسیکلت در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و تا پایان ۲۰۲۳ نسخه‌ی آپگرید شده از این هیولا توسط کاوازاکی ارائه شده است. حداکثر قدرت این موتور ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور آن ۱۶۵ نیوتن‌متر است. همچنین این موتور دارای قاب Trellis سبک وزن و سیستم تعلیق مسابقه‌ای پیشرفته برای القای نهایت سرعت و لذت رانندگی بوده و حداکثر سرعت آن بدون دستکاری ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

بیموتا TESI H2 با قیمت ۷۲ هزار دلار

گران ترین موتورسیکلت

این موتورسیکلت با همکاری مهندسان کمپانی کاوازاکی به‌عنوان سهام‌داران بیموتا و تکنولوژی انجین موتورسیکلت دوست‌داشتنی کاوازاکی NINJA H2 ساخته شده است که با ترکیب طراحی شاسی افسانه‌ای بیموتا ایتالیا و سیستم فرمان منحصر به فرد TESI به یکی از خاص‌ترین موتورسیکلت های جهان تبدیل شده است. این هیولای زیبا به یک انجین چهار سیلندر ۹۹۸ سی‌سی واترکولر با قابلیت تولید قدرت ۲۳۱ اسب بخار مجهز شده و شتاب صفر تا صد این مدل ۳.۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن بدون تغییر در عملکرد ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

آرچ Motorcycle KRGT-1 با قیمت ۸۵ هزار دلار

گران ترین موتورسیکلت

اولین نسل از این موتورسیکلت خاص در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط کمپانی ARCH تولید شد که از یک انجین S&S Cycle T12 twin cam 45 v-twin که قادر به تولید ۱۲۲ اسب بخار بود بهره می‌برد. این موتورسیکلت برای ارائه موتورسواری اسپرت و در عین حال نرم با استفاده از سیستم تعلیق پیشرفته Ohilins آماده است تا شما را به وجد بیاورد. ترمزهای KRGT-1 توسط شرکت مطرح ISR ساخته شده‌اند تا تجربه سواری پرسرعت و کم‌خطری در هنگام ترمزگیری برای راننده به ارمغان آورند. این ترمزها شامل کالیپرهای تقویت شده مونوبلاک ۶ پیستون جفتی در جلو و ۴ پیستون تک کانال در عقب است. حداکثر سرعت اعلام شده برای این موتورسیکلت ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت در حالت محدود شده است.

ایندین CHALlENGER RR King of the baggers با قیمت ۹۳ هزار دلار

گران ترین موتورسیکلت

موتورسیکلت جدید کمپانی مشهور ایندین که در زیر سایه هارلی داویدسون خودنمایی می‌کند، اکنون با یک موتورسیکلت خاص که تنها ۲۹ دستگاه از آن ساخته شده و برای مسابقات Moto America استانداردسازی شده پا به عرصه‌ی رقابت گذاشته است. انجین این موتورسیکلت عضلانی، یک پیشرانه ۱۸۵۰ سی سی تویین توربو پاور پلاس با همکاری شرکت S&S cycle و با خنک‌کاری مایع است که قادر به تولید قدرت ۱۶۰ اسب بخار و حداکثر سرعتی معادل با ۲۸۹ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. تمامی ۲۹ دستگاه تولید شده از این مدل به فروش رفته و باید دید آیا در سال جدید این مدل خاص و جذاب دوباره تولید خواهد شد یا خیر.

دوکاتی SUPERLEGGERA V4 با قیمت ۱۰۰ هزار دلار

گران ترین موتورسیکلت

این شاهکار دوکاتی در یک کلام خلاصه می‌شود؛ اوج توانایی و عظمت سوپر بایک‌های دوکاتی. ساخت این موتورسیکلت با الهام از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های انجین و الکترونیک کمپانی دوکاتی در عرصه موتو جی پی است. تمامی بخش‌های این موتورسیکلت از تیتانیوم و فیبر کربن ساخته شده و باعث سبکی و چابکی حیرت‌انگیز دوکاتی V4 با وزن ۱۵۰ کیلوگرم شده است. این موتورسیکلت هیجان‌انگیز از یک پیشرانه ۹۹۸ سی سی Desmosedici Stradale V4 بهره می‌برد که توانایی تولید قدرت ۲۳۴ اسب‌بخار در ۱۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر سرعتی معادل با ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای راننده خود به ارمغان می‌آورد. تکنولوژی ساخت SUPERLEGGERA V4، مسابقه‌ای بوده و صرفا برای استفاده و لذت حداکثری در پیست‌های مسابقه طراحی شده است.

آرچ 1S، یک پرچمدار با قیمت ۱۲۸ هزار دلار

گران ترین موتورسیکلت

گران ترین و پیشرفته‌ترین موتورسیکلت از برند لاکچری ARCH با الهام از زبان طراحی خاص این کمپانی، آرچ 1 اس است. در واقع اوج نبوغ و طراحی با اصالت آرچ در مدل 1S آن نهفته شده است. موتورسیکلتی با قلب تپنده موتور دوقلو S&S V-twin با حجم موتور استثنایی ۲۰۳۲ سی‌سی و فریم فولاد سبک‌سازی شده که ترکیب کاملی از آلومینیوم و فیبر کربن را ارائه می‌دهد و این زیبایی خالص را رقم زده است. ترمزهای این موتورسیکلت ساخت بوش هستند و سیستم تعلیق قابل تنظیم پیشرفته هیبرید آن توسط Ohilins ساخته شده است. حداکثر گشتاور تولیدشده توسط 1S، عددی معادل با ۱۱۶ نیوتن‌متر است که توسط یک گیربکس شش سرعته دستی DRY حداکثر سرعتی معادل با ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای موتورسوار به ارمغان می‌آورد.

مدل WRAITH از کمپانی Combat Motors با قیمت ۱۵۵ هزار دلار

گران ترین موتورسیکلت

یک موتورسیکلت خاص با ظاهری عجیب؛ در واقع موتورسیکلت WRAITH به‌واسطه تکنولوژی طراحی و صدای خاص آن گران‌قیمت و مطرح شده است. بدنه WRAITH از بلوک‌های بیلت جامد آلومینیومی ساخته شده است که منجر به قدرت بدنه بالاتر و در عین حال وزن کمتر می‌شود. این موتورسیکلت خاص از یک پیشرانه ۲۱۶۳ سی‌سی S&S X-Wedge56-degee Air cooled V-twin بهره می‌برد که قادر است حداکثر قدرتی معادل با ۱۱۱ اسب بخار در ۴۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل با ۱۹۵ نیوتن‌متر را تولید کند. این انجین قدرتمند می‌تواند این هیولا را به حداکثر سرعتی معادل با ۲۵۸ کیلومتر بر ساعت برساند و موتورسیکلت WRAITH توسط سیستم ترمز Bringer به راحتی قابل کنترل است. شاسی ساخته شده برای WRAITH یک شاسی مونوکوک آلومینیومی ماشین‌کاری شده و سیستم تعلیق آن جناغی دوبل تک شوک از برند Racetech است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*