یو پی اس و استابلایزر

۴ نکته در انتخاب یو پی اس و استابلایزر مناسب کامپیوتر

پیش از خرید یو پی اس مناسب کامپیوتر باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا محصول خریداری‌شده بتواند نیازهای شما را برطرف کند. اگر بدون بررسی موارد مهم اقدام به خرید UPS کنید احتمال دارد کارایی لازم را از محصول مشاهده نکنید.

از طرفی خرید استابلایزر نیز نیازمند توجه به نکات مهمی است که باید توسط کاربران رعایت شوند. با درنظر‌گرفتن این موارد خریدی کاملا اصولی خواهید داشت و می‌توانید از محصول مورد نظر بهترین کارایی را ببینید. برای آگاهی از این نکات تا انتهای متن با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب یو پی ‌اس

با توجه به کاربردهای متفاوتی که این دستگاه‌ها دارند بهتر است نکات خرید آن‌ها را نیز به‌صورت مجزا بررسی کنیم تا به درک بهتری برسیم. اما در خرید UPS مناسب کامپیوتر توجه به چه مواردی ضروری است؟

یو پی ‌اس می‌تواند برق مورد نیاز دستگاه‌ را در زمانی که برق شهر با قطعی مواجه می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن تامین کند به‌گونه‌ای که کامپیوتر دچار خاموشی نشود. چرا که تنها در این صورت می‌توان از اطلاعات ذخیره‌نشده در این سیستم‌ها محافظت کرد.

به همین دلیل نیز باید حساسیت بالایی در خرید این محصول داشته باشید تا هیچ‌ مشکلی برای کامپیوتر شما و اطلاعات با اهمیت روی آن به‌وجود نیاید. ما چهار نکته اساسی را که شالوده یک خرید منطقی یوپی اس خواهد بود را برای شما توضیح می دهیم :

یو پی اس و استابلایزر

انواع UPS را بشناسید

در تولید یوپی‌اس‌ از فناوری‌های مختلفی استفاده می‌شود که هرکدام تاثیر خاصی بر دستگاه کامپیوتر شما خواهند داشت. ضمن اینکه هزینه پرداختی برای آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. پس باید با شناخت کامل بهترین یو‌پی‌اس را برای خود تهیه کنید.

یو پی اس مدل standby یا line-interactive operationبرای سیستم‌های خانگی و دفترهای کوچک گزینه مناسبی است. اما برای سیستم‌های گسترده مانند شبکه‌ها و سرورها باید از مدل‌های line-interactive یا on-line operation استفاده کرد.

از ویژگی‌ های یو پی اس آگاه شوید

هر یوپی‌اس می‌تواند ویژگی‌های مختص به خود را داشته باشد. این ویژگی‌ها شامل تامین برق مورد نیاز سیستم‌های کامپیوتری، عدم فقدان آلودگی صوتی و محافظت از سیستم کامپیوتری در برابر نوسان‌ها و ولتاژ برق است.

باید بدانید هرچه ویژگی‌های مثبت یک یوپی‌اس بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. اما شما باید با در نظر گرفتن شرایط خود و انتظاراتی که از این دستگاه دارید بدون توجه به قیمت، بهترین گزینه را تهیه کنید.

توان کامپیوتر را در نظر بگیرید

یو پی اس زمانی می‌تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد که توانی بالاتر از لوازم الکترونیکی متصل‌شده به خود داشته باشد. پس باید توان مصرفی دستگاه‌های مختلف مانند مودم و کامپیوتر را محاسبه و سپس برای خرید این محصول اقدام کنید.

نکته دیگر در محاسبه توان، در نظر گرفتن احتمال ارتقاء سیستم کامپیوتری و سایر تجهیزات متصل به یوپی‌اس است. از طریق این پیش‌بینی حتی درصورت ارتقاء این لوازم دیگر نیازی به تعویض یوپی‌اس نخواهید داشت.

یو پی اس دارای ضمانت تهیه کنید

با توجه به هزینه‌ای که برای این محصول پرداخت می‌شود و وظیفه مهمی که برعهده دارد باید یوپی‌اس مورد نیاز خود را از برندی تهیه کنید که کاملا معتبر است و این اعتبار را با ارائه ضمانت و خدمات پس از فروش نشان می‌دهد.

با این ویژگی دیگر لازم نیست نسبت به خرابی زودهنگام یوپی‌اس یا عدم کارایی آن نگرانی داشته باشید. به همین دلیل نیز در نکات خرید این مورد مهم را در کنار توجه به ویژگی‌ها و انواع یوپی‌اس ذکر کردیم.

نکات مهم در خرید استابلایزر

در خرید استابلایزر نیز مانند یوپی‌اس باید به نکات مهمی توجه کرد. این دستگاه وظیفه دارد برق شهری را با ولتاژی یکسان به کامپیوتر منتقل کند و نوسان‌های برق را از بین ببرد.

استابلایزر با عملکرد خاص خود می‌تواند از سیستم کامپیوتری شما محافظت کند. چراکه افت یا افزایش ولتاژ به‌راحتی در عملکرد بخش‌های مختلف کامپیوتر اختلال به‌وجود می‌آورد. در موارد حاد نیز باعث سوختن آن خواهد شد. از مهم‌ترین نکات در خرید استابلایزر باید به موارد زیر اشاره کرد:

یو پی اس و استابلایزر

سیستم تاخیر زمان استابلایزر

از مهم‌ترین ویژگی‌های استابلایزر که باعث انتخاب آن می‌شود باید به سیستم تاخیر زمان آن اشاره کرد. در واقع این ویژگی یعنی زمانی برای تثبیت ولتاژ مناسب برق.

میزان پیشرفته بودن استابلایزر

همان‌طور که توجه به نوع و تکنولوژی یو پی اس اهمیت داشت باید به فناوری استابلایزر نیز توجه کنید. درحال‌حاضر نمونه‌های دیجیتالی این محصول تولید شده که با عملکرد دقیق‌تر خود می‌توانند میزان محافظ از سیستم کامپیوتری را تا چند برابر افزایش دهند. همچنین این مدل‌ها سازگاری بیشتری با انواع دستگاه الکترونیکی دارند. پس توجه به این ویژگی نیز مهم است.

حفاظت بیش از حد از کامپیوتر

در حین خرید استابلایزر باید به میزان حفاظت آن توجه کنید. در واقع هدف ما از خرید این محصول محافظت از سیستم کامپیوتری در برابر نوسان‌های برق است. پس اگر نتواند این وظیفه را به‌خوبی انجام دهد تنها باعث صرف هزینه‌های اضافه خواهد شد. این ویژگی باعث خاموش شدن خروجی استابلایزر می‌شود که در نتیجه آن هیچ‌گونه آسیبی به سیستم وارد نخواهد شد.

گارانتی استابلایزر

با توجه به تولید این محصول توسط شرکت‌های مختلف و تفاوت بسیار زیاد در کیفیت و طول عمر انواع استابلایزر باید گفت یکی از ویژگی‌های اساسی و نکات مهم پیش از خرید، توجه به گارانتی محصول است.

این ویژگی را در بخش خرید یو پی اس نیز بررسی کردیم. پس باید نسبت به وجود آن کاملا اطمینان حاصل کنید تا محصول خریداری‌شده خیلی زود دچار خرابی یا ایجاد هزینه‌های اضافه برای تعمیر نشود.

اگر می‌خواهید یوپی‌اس یا استابلایزر دارای این ویژگی‌های مثبت باشد و به‌خوبی از کامپیوتر خانگی شما محافظت کند می‌توانید محصول مورد نیاز خود را از گروه تولیدی هژیر صنعت با بیش از 30 سال سابقه تولید یوپی اس تهیه کنید.

جمع‌بندی

یو پی اس منبع تغذیه‌ای است که به‌صورت اضطراری برق کامپیوتر را تامین می‌کند. برای خرید این محصول باید به نکاتی مانند نوع یوپی‌اس، توان آن، ویژگی‌هایی که دارد و بهره‌مندی از گارانتی توجه کنید.

در خرید استابلایزر که دستگاهی برای رفع نوسان‌های جریان است نیز باید به نکاتی مانند توجه به سیستم تاخیر زمانی، محافظت مناسب، تکنولوژی پیشرفته و گارانتی توجه کرد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*