ارزانترین کارت گرافیک سری RTX 30 انویدیا

انویدیا ارزانترین کارت گرافیک سری RTX 30 را به گیمرها هدیه می‌دهد + مشخصات فنی

ارزانترین کارت گرافیک سری RTX 30 انویدیا در آستانه رونمایی قرار دارد. کارت گرافیک RTX 30 بهترین هدیه سال نو میلادی برای گیمرها است.

انویدیا در حال گسترش خانواده کارت‌های گرافیک RTX 3000 خودش است. این شرکت که به‌خاطر محصولاتی با عملکرد و قیمت رقابتی شناخته می‌شود، اکنون روی گرافیک جدیدی از خانواده کارت‌های ارزان قیمت خود کار می‌کند. به نظر می‌رسد که انویدیا در حال توسعه یک نسخه 6 گیگابایتی از RTX 3050 است. در اینجا به جزئیات فنی بیشتری از این کارت اشاره خواهیم کرد.

نسخه 6GB کارت گرافیک RTX 3050 در راه است

در ژانویه ٢٠٢٢، انویدیا کارت گرافیک RTX 3050 را با حافظه ٨ گیگابایتی GDDR6 و ٣٠٧٢ هسته CUDA و قیمت ٢۴٩ دلاری رونمایی کرد. با وجود بحث‌هایی که در مورد عملکرد آن وجود دارد، قیمت مناسبش باعث شد تا به گزینه محبوبی تبدیل شود. با این حال، انویدیا به همان اکتفا نکرد و شروع به کار روی نسخه‌ای با قیمتی پایین‌تر کرد که همان نسخه ۶ گیگابایتی کارت RTX 3050 است. این می‌تواند ارزانترین کارت گرافیک سری RTX 30 انویدیا نیز لقب بگیرد.

ارزانترین کارت گرافیک سری RTX 30 انویدیا

اخیراً لیست محصولات جدید یک فروشگاه روسی منتشر شده که به واسطه آن قیمت کارت گرافیک ۶ گیگابایتی Palit RTX 3050 فاش شده است. طبق این لیست، این کارت دارای ساعت کلاک پایه ١٠۴٢ مگاهرتزی است که نسبت به مدل ٨ گیگابایتی RTX 3050 فعلی (با سرعت ١۵۵٢ مگاهرتز) به طور قابل توجهی کمتر است. ولی خوشبختانه، سرعت در حالت بوست تغییر نکرده است (١٧٧٧ مگاهرتز). همانطور که تعداد هسته CUDA (٢۵۶٠) نیز بدون تغییر است.

برای بسیاری از مصرف‌کنندگان، قیمت پایین یک کارت گرافیک از هر چیزی مهم‌تر است و انویدیا به‌خوبی این را می‌داند. ولی اگر به‌دنبال خرید این مدل جدید هستید، باید بررسی‌های کافی را انجام دهید تا ببینید چقدر می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. با وجود داشتن هسته‌های CUDA یکسان، ولی سرعت پایه و vRAM نسبتا کمتر است. بنابراین شاید‌ آن توقعی که از اجرای بازی‌ها روی سیستم خود داشته باشید را نتواند برآورد کند.

با این حال می‌تواند همچنین از این کارت‌های گرافیک برای اجرای بازی‌هایی با سطح متوسط استفاده کنید. علاوه بر این، برخی از لپ تاپ‌ها نیز با این کارت گرافیک راهی بازار می‌شوند. به‌زودی اطلاعات بیشتری از آن به دست ما خواهد رسید.