طرح اولیه گوشی موبایل خورشیدی Kyocera رونمایی شد

سال گذشته در جریان کنگره جهانی موبایل، شرکت Kyocera یک گوشی موبایل خورشیدی با قابلیت شارژ خورشیدی را معرفی کرد .چیزی که در آن زمان باعث جذابیت این نمونه مفهومی شد این بود که صفحات جذب انرژی خورشیدی در داخل دستگاه و بین صفحه LCD و پنل لمسی جای داده شده بودند، در حالیکه این صفحه ها معمولا در جایی روی سطح خارجی بدنه قرار میگیرند .اکنون Kyocera تقریبا ایده اش را به واقعیت تبدیل کرده و با همکاری یک شرکت فرانسوی به نام Sunpartner Technologies که تمرکزش بر فناوری های مبتنی بر انرژی خورشیدی است توانسته تا نمونه اولیه و مفهومی این موبایل خورشیدی را در نمایشگاه MWC 2016 ارائه کند .

این گوشی هوشمند ۵ اینچی کمی بزرگتر از نمونه مشابهی است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، اما همچنان از سیستم عامل اندروید بهره میبرد . جنبه مهمتر و البته شگفتی آور این اسمارت فون قابلیت ذخیره انرژی بالای آن میباشد، طبق گفته شرکت Sunpartner Technologies شما میتوانید با ۳ دقیقه شارژ خورشیدی این موبایل، تا ۱ دقیقه با آن مکالمه کنید ! در حالیکه در مدل قبلی برای ۲ دقیقه مکالمه صوتی نیاز به دریافت ۱۰ دقیقه نور خورشید داشتید . Kyocera اپلیکیشن مخصوصی را نیز طراحی کرده که کاربر بوسیله آن بتواند از وضعیت و شرایط مناسب برای شارژ شدن آگاه شود که این موضوع با نمایش کلماتی در محدوده Excellent (عالی) تا Not Charging به کاربر اطلاع داده می شود .

شرکت Sunpartner گفته که وبگردی با این گوشی هوشمند، کمتر از مکالمه کردن با آن انرژی مصرف میکند، اما این مورد دقیقا تست نشده و نمیتوان با قاطعیت در این زمینه نظر داد .

هنوز بطور دقیق مشخص نیست که گوشی خورشیدی Kyocera چه زمانی وارد بازار میگردد اما آنچه واضح است علاقه مند بودن این شرکت به فعالیت در زمینه فناوری های جدید مبتنی بر انرژی خورشیدی می باشد .

منبع: engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*