گوشی اوپو فایند X7 اولترا

اوپو فایند X7 اولترا با دوربین شگفت‌انگیز رونمایی شد؛ سر تعظیم دوربین‌های DSLR به یک موبایل چینی

گوشی اوپو فایند X7 اولترا با ادعای بزرگی در بخش دوربین معرفی شد. این گوشی با دوربین دوگانه پریسکوپی خود می‌تواند با دوربین‌های DSLR رقابت کند.

اوپو امروز از قدرتمندترین گوشی هوشمند خودش، اوپو فایند X7 اولترا رونمایی کرد. موبایلی که لقب برخی از «اولین‌ها در صنعت موبایل» را یدک می‌کشد. به‌طور مثال این اولین گوشی هوشمند جهان با دوربین‌های تله فوتو پریسکوپی دوگانه و نخستین موبایلی است که به سنسور ۱ اینچی Sony LYT-900 تجهیز شده است.

گوشی اوپو فایند X7 اولترا

دوربین‌های پشتی گوشی اوپو بار دیگر با همکاری شرکت سوئدی Hasselblad انجام شده است. در مجموع چهار دوربین روی قاب پشتی گوشی Oppo Find X7 Ultra حضور دارد که یک موتور HyperTone آن‌ها را همراهی می‌کند تا مطمئن شود دوربین‌ها تصاویری با ظاهر طبیعی و کیفیت اصیل را ثبت خواهند کرد.

یک نمایشگر ۶.۸۲ اینچی LTPO OLED با وضوح +QHD و نرخ تازه‌سازی 120Hz در جلوی قاب این گوشی نقش بسته است. یک نمایشگر فوق‌العاده شفاف با اوج روشنایی ۴،۵۰۰ نیت و پشتیبانی از ProXDR که از فرمت تصویر Ultra HDR پشتیبانی می‌کند و بی‌شک یکی از بهترین نمایشگر گوشی‌ها در بازار است.

گوشی اوپو فایند X7 اولترا

قدرتمندترین چیپست دنیای گوشی‌های اندرویدی، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در قلب تپنده این تلفن هوشمند چینی به‌کار رفته است که ۱۶ گیگابایت رم پرسرعت LPDDR5X و یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی UFS 4.0 آن را همراهی می‌کنند.

دوربین‌های قابل احترام اوپو فایند X7 اولترا

دوربین‌ها، بزرگ‌ترین عمل محبوبیت و فروش این گوشی چینی هستند. اوپو از چهار سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در اینجا استفاده کرده که یکی از آن‌ها دومین نسل سنسور ۱ اینچی Sony LYT-900 است. یک لنز با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر OIS هم روی آن حضور دارد.

اوپو برای عکاسی اولترا واید با پرچمدارش از یک سنسور جدید به‌نام Sony LYT-600 با ابعاد ۱/۱.۹۵ اینچی و فاصله کانونی ۱۴ میلی‌متری استفاده کرده است. این سنسور به لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و فوکوس خودکار مجهز است و می‌تواند از سوژه‌ها از فاصله‌ای به نزدیکی ۴ سانتی‌متر عکاسی کند.

دوربین پریسکوپی دوگانه، راهکار منحصر به‌فرد اوپو

اوپو برای اولین بار در یک گوشی هوشمند از دوربین پریسکوپی دوگانه استفاده کرده است. یک دوربین پریسکوپی با فاصله کانونی ۶۶ میلی‌متری و زوم ۳ برابری (سنسور ۱/۱.۵۶ اینچی Sony IMX890) مثل نسل قبلی در اینجا استفاده شده است. لنز گوشی نیز از گشودگی دیافراگم f/2.6 و لرزشگیر اپتیکال تصویر برخوردار است و به شما اجازه می‌دهد از فاصله ۲۵ سانتی‌متری عکاسی کنید.

گوشی اوپو فایند X7 اولترا

تا اینجا همه‌چیز شبیه به گوشی اوپو فایند X7 پرو است؛ اما تفاوت اینجاست که یک دوربین تله فوتو دیگر با فاصله کانونی ۱۳۵ میلی‌متری و زوم ۶ برابری (سنسور ۱/۲.۵۱ اینچی Sony IMX858) نیز در اینجا به‌کار رفته که آن هم از لرزشگیر اپتیکال تصویر برخوردار است و می‌تواند از فاصله ۳۵ میلی‌متری عکاسی کند.

سازنده چینی ادعا می‌کند که سیستم دوربین اوپو فایند X7 اولترا می‌تواند زوم بسیار خوبی را بدون افت کیفیت تصویر بین فواصل کانونی ۱۴ تا ۲۷۰ میلی‌متر انجام دهد.

اوپو برای توسعه اپلیکیشن دوربین گوشی خودش نیز با Hasselblad همکاری کرده است. حاصل این همکاری، یک حالت پیشرفته به‌نام “Master Mode” است که به شما اجازه می‌دهد تمام پارامترهای تصویر را تنظیم کرده و با فرمت خام RAW عکاسی کنید.

سایر مشخصات فنی و قیمت Oppo Find X7 Ultra

گوشی اوپو فایند X7 اولترا

یک باتری با ظرفیت ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت وظیفه تأمین نیروی گوشی را دارد که با سرعت ۱۰۰ واتی سیمی و ۵۰ واتی بی‌سیم، در کوتاه‌ترین زمان شارژ می‌شود. سیستم عامل اندروید ۱۴ و پوسته سفارشی ColorOS نیز به‌صورت پیش‌فرض روی این دیوایس نصب است. بدنه این گوشی هم ضد آب است.

اوپو این دیوایس را در سه رنگ آبی (Ocean Blue)، قهوه‌ای (Sepia Brown) و مشکی (Tailored Black) راهی بازار خواهد کرد. قیمت نسخه پایه این گوشی با ۱۲ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی ۸۴۰ دلار است. بالارده‌ترین مدل آن با ۱۶ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی هم همچنان زیر ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد که فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*