نگاهی نزدیک به گوشی هوشمند شیائومی MI 5 ( گالری عکس )

کمپانی چینی شیائومی ساعاتی پیش در جریان نمایشگاه MWC 2016 از پرچم دار جدید خود یعنی گوشی هوشمند شیائومی می ۵ ( Xiaomi MI 5 ) رسما رونمایی کرد.در این مطلب در قالب گالری تصاویر ، نگاهی داریم به این محصول جدید شیائومی.مثل همیشه با گجت نیوز همراه باشید.

مشخصات فنی شیائومی می ۵ ( Xiaomi MI 5 )

صفحه نمایش نمایشگر ۵.۱۵ اینچی با رزولوشن فول اچ دی ( ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل )
سیستم عاملاندروید ۶ مارشمالو با رابط کاربری MIUI 7
حافظه
حافظه رم (دو نسخه) : ۳ گیگابایت / ۴ گیگابایت

حافظه داخلی (سه نسخه) : ۳۲ / ۶۴ / ۱۲۸ گیگابایت

پردازندهچیپست ۶۴ بیتی کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰ و پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰
ابعاد

۱۴۴.۵۵ در ۶۹.۲ در ۷.۲۵ میلیمتر

وزننسخه معمولی : ۱۲۹ گرم ، نسخه سرامیک : ۱۳۹ گرم
دوربیندوربین اصلی : ۱۶ مگاپیکسل با قابلیت ثبت ویدیو ۴K و OIS

دوربین جلو ( سلفی ) : ۴ مگاپیکسل

باتری۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع Quick Charge 3.0
اتصالات۴G LTE with VoLTE, WiFi 802.11 a/b/g/n/ac dual-band (MIMO), Bluetooth 4.2, GPS, NFC, USB Type-C

این گوشی را که می‌توان به عنوان یک رقیب جدی برای پرچم‌داران معرفی شده در کنگره جهانی موبایل نظیر گلکسی اس ۷ و جی ۵ ال‌جی دانست، از یک طراحی دارای انحنا در قسمت پشتی، نظیر آنچه در Mi Note دیده بودیم، دارد. در واقع می‌توان گفت شیائومی در طراحی پرچم‌دارش از Mi Note الهام گرفته که بسیار هم محبوب کاربران این برند شده بود.

Xiaomi-Mi-5-MWC-AH-68

Mi 5 شیائومی از یک صفحه‌نمایش ۵.۱۵ اینچی از نوع IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل با فناوری Ultra-Bright 16LED برخوردار بوده که تقریبا هیچ حاشیه‌ای در اطراف آن وجود ندارد و تا لبه‌های گوشی کشیده شده است. فناوری Sunlight Display به کار گرفته شده در این نمایشگر، کنتراست پیکسل به پیکسل را تضمین کرده و از دید خوبی در زیر نور مستقیم خورشید برخوردار است. زیر نمایشگر دستگاه یک دکمه هوم قرار گرفته که شیائومی در دل آن یک حسگر اثرانگشت را تعبیه کرده تابدین ترتیب اولین گوشی شیائومی باشد که سنسور اثر انگشت در کلید هوم آن تعبیه شده است.

Xiaomi-Mi-5-MWC-AH-53

بدنه زیبای این گوشی دقیقا دارای ابعاد ۶۹.۲۰ در ۱۴۴.۵۵ در ۷.۲۵ میلی‌متر بوده و کمی از Mi Note باریک‌تر است. از سوی دیگر وزن این گوشی به طور شگفت‌انگیزی کم بوده و تنها ۱۲۹ گرم است. این وزن با مجهز بودن گوشی به یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و قاب پشتی ۳D Glass بسیار مناسب است. در حالی که نسخه معمولی این گوشی دارای قاب پشتی شیشه‌ای است، یک نسخه رده‌بالاتر از این گوشی هم وجود دارد که قاب پشتی آن سرامیکی بوده و Mi5 Pro نام دارد. البته با وجود Mi5 Pro سخنگوی شیائومی، Hugo Barra که خود مراسم رونمایی از این گوشی را اجرا می‌کرد، اعلام نمود که بهترین مشخصات در Mi 5 استفاده شده است.

Xiaomi-Mi-5-MWC-AH-49

محور اصلی ارائه و معرفی گوشی، مقوله تکراری سرعت دستگاه بود. این گوشی به لطف برخورداری از چیپست تازه‌نفس و قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۲۰ کوالکام به همراه ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم از نوع LDDR4، تجربه‌ای بسیار عالی را در استفاده از اندروید برای کاربران به ارمغان می‌آورد. حافظه ذخیره‌سازی این دستگاه هم یک تغییر اساسی در زمینه سرعت به خود دیده؛ چراکه شیائومی در آن از eMMC استفاده نموده و می‌توان تا ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی UFS 2.0 داشت. همچنین باید اشاره نمود که اسنپ‌دراگون ۸۲۰ از نسخه سوم فناوری شارژ سریع کوالکام نیز پشتیبانی می‌کند.

Xiaomi-Mi-5-MWC-AH-52

از سوی دیگر پیشرفت قابل توجهی در زمینه ارتباطات شبکه را در Mi 5 می‌توان مشاهده نمود. پشتیبانی از ۴G+، ۴G پیشرفته Cat 12 LTE، VoLTE و NFC از جمله قابلیت‌های این دستگاه در بخش تجیهزات ارتباطی و مخابراتی است.

Xiaomi-Mi-5-MWC-AH-32

تجهیزات و امکانات تصویربرداری در Mi 5 بسیار قابل توجه هستند. دوربین اصلی دستگاه ۱۶ مگاپیکسلی بوده و دارای دیافراگم f/2.0 و تثبیت کننده نوری ۴-axis است. سنسور به کار گرفته شده برای این دوربین IMX298 سونی بوده که فوکوس خودکار فازی داشته و مجهز به فناوری انزوای عمیق حفره می‌باشد. می‌توان گفت که این یک دوربین شایسته برای یک پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ است و شیائومی به خوبی از این موضوع آگاه بوده و پرچم‌داری تمام عیار را معرفی نموده است. به لطف اسنپ‌دراگون ۸۲۰ دوربین Mi 5 قادر است تا ویدئوهایی را با رزولوشن ۴K ضبط کند. دوربین سلفی دستگاه ۴ مگاپیکسلی بوده و از فناوری اولتراپیکسل بهره می‌برد.

Xiaomi-Mi-5-MWC-AH-34

در بخش نرم‌افزار هم پرچم‌دار تازه‌نفس شیائومی از آخرین نسخه پلتفرم محبوب گوگل، اندروید ۶ مارشملو در لباس رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 7 OS برخوردار خواهد بود.

گفتنی است قیمت این دستگاه از ۳۰۶ دلار برای مدل پایه با اسنپ‌دراگون ۸۲۰، ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی شروع شده و نسخه ۶۴ گیگابایتی آن ۳۵۲ دلار قیمت خواهد داشت. این قیمت برای نسخه با ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و قاب سرامیکی چیزی در حدود ۴۱۳ دلار خواهد بود.

نگاهی نزدیک به گوشی هوشمند شیائومی MI 5:

منبع : androidheadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. مراکز فروش گوشی شیائومی .همچنین قیمت آن را لطف بفرمائید باتشکر

  2. ((بدین ترتیب اولین گوشی شیائومی مجهز به حسگر اثرانگشت باشد))
    این جمله کاملا اشتباه است.
    شیائومی قبلا هم در دو گوشی دیگر حسگر اثر انگشت استفاده کرده است.
    redmi note 3
    redmi note 3 pro
    باتشکر.