جستجوی گوگل، اینک صفحات AMP را نشان می‌دهد

اگر شما نیز به این موضوع فکر می‌کنید گه چرا باید صفحه کروم را روی تلفن‌های هوشمند یا تبلت خود باز کرده تا اخبار روزانه را مطالعه کنید، باید بگوییم که شما تنها نیستید! گوگل هم چندیسیت به این موضوع فکر می‌کند. شاید پیش از این در مورد فریم‌ورک AMP یا Accelerated Mobile Pages به معنی افزایش سرعت لود شدن صفحات در موبایل، چیزهایی شنیده باشید. پروژه AMP اکتبر سال گذشته کار خود را آغاز کرد و حالا به نتیجه رسیده است.

اما تعریف و کارایی دقیق این پروژه چیست؟ پروژه AMP کار مشترکی بین گوگل و توییتر بوده و در حقیقت یک فریم ورک جدید و متن باز (Open Source) است که به طور کامل از فناوری‌های موجود در وب ساخته شده. هدف اصلی این پروژه کمک به برنامه نویسان برای ایجاد صفحات HTML با حجم کم است. کدهای حاصل از آن به راحتی در صفحات موبایل لود می‌شوند، تا با بارگذاری سریع محتوای صفحات وب به راحتی برای کاربران قابل مشاهده باشد.

وقتی با استفاده از کروم یا برخی مرورگر‌ها روی موبایل وب‌گردی می‌کنید، ممکن است پیش‌نمایشی چرخنده از صفحاتی که با AMP همخوانی دارند، داشته باشید؛ که البته به محتوایی که جستجو می‌کنید نیز بستگی دارد. وقتی روی یکی از صفحات این منوی چرخنده کلیک کنید، محتوای صفحه مربوطه به بهترین شکل ممکن و به سرعت بارگذاری می‌شود. از اینجا به بعد محتوایی که دنبالش بودید را به سرعت مشاهده کرده و در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید.

با یک حرکت انگشت به چپ یا راست می‌توانید محتوای مورد نظر برای مطالعه را انتخاب کنید. همه تب‌ها به شکل یکنواخت نمایش داده شده و به راحتی قابل خواندن هستند. وقتی خواندنتان تمام شد و یا به دنبال محتوای جدیدی برای مطالعه بودید به سادگی می‌توانید دکمه عقب‌گرد (back)‌ مرورگر را فشار دهید و به جای دیگر یا همان جایی که از ابتدا بودید، بروید.

حجم و مشخصات سایت‌هایی که به امکان AMP مجهز هستند، همگی به منتشر کننده آنها بستگی دارد و اینکه چقدر خوب بتوانند خود را با استانداردهای گوگل هم‌ راستا کنند، اما نوع محتوایی که پشتیبانی می‌شود و شکل نمایش آنها برای همه یکسان است. در حال حاضر محنوای ویدیویی و تبلیغات برای کسانی که قصد داشته باشند آنها را در صفحات خود قرار دهند، کاملا اجرایی هستند. سایت‌هایی که قابلیت AMP دارند روز به روز پرطرفدارتر شده و متقاضیان بیشتری به سمت آنها رجوع می‌کنند. لازم است یادآور شویم که محتوای پایدار این سایت‌ها هنوز محدود است.

منبع: androidheadlines

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام
    اشکالات املایی بسیاری وجود دارد.
    لطفا بررسی کنید.
    با سپاس